Η Λήδα Λιούπη και η Παναγιώτα Στεργιοπούλου έγιναν διάσημες και εκτός...
ΑΠΘ.
Μεταξύ 130 συμμετοχών, η σχεδιαστική ομάδα του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, που αποτελείται από τις φοιτήτριες Λήδα Λιούπη και Παναγιώτα Στεργιοπούλου, απέσπασε εύφημο μνεία στον Διεθνή Διαγωνισμό Αρχιτεκτονικής «Ένα Σχολείο για την Γκάνα που διοργανώθηκε από το Ίδρυμα «Nka Foundation».
Το έργο θα υλοποιηθεί από την 1η Ιουλίου έως τις 23 Σεπτεμβρίου του 2017 στο χωριό Abetenim που απέχει 40χλμ. από την πόλη Κουμάσι, στη Γκάνα. Το αγροτικό χωριό χαρακτηρίζεται από έλλειψη βασικών υποδομών ενώ μεγάλο ποσοστό των νέων ανθρώπων, που απαρτίζουν τόσο την κοινότητα του Abetenim όσο και των γύρω αγροτικών περιοχών, δεν είναι σε θέση να διαβάσει ή να γράψει αφού δεν έχει λάβει ούτε τη στοιχειώδη σχολική εκπαίδευση.
«Βασική επιδίωξη της πρότασής μας ήταν να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της τοπικής κοινότητας» αναφέρουν οι φοιτήτριες του ΑΠΘ και επισημαίνουν «Η αρχιτεκτονική πρόταση της σχολικής αίθουσας συνάδει με το πνεύμα του τόπου, μέσα από τη χρήση περιβαλλοντικών πρακτικών, τη δόμηση με τοπικά και ανακυκλώσιμα υλικά, τον σχεδιασμό με παραδοσιακές αλλά και σύγχρονες κατασκευαστικές τεχνικές που μπορούν εύκολα να διδαχθούν στην τοπική κοινότητα και την ενσωμάτωση των πολιτισμικών στοιχείων της περιοχής. Οι σχεδιαστικοί μας στόχοι συνδυάστηκαν με την οικονομική προσιτότητα της κατασκευής ώστε ο προϋπολογισμός να ανταποκρίνεται στις συνθήκες υλοποίησης του έργου».
Το έργο θα υλοποιηθεί από την 1η Ιουλίου έως τις 23 Σεπτεμβρίου του 2017 στο χωριό Abetenim που απέχει 40χλμ. από την πόλη Κουμάσι, στη Γκάνα. Το αγροτικό χωριό χαρακτηρίζεται από έλλειψη βασικών υποδομών ενώ μεγάλο ποσοστό των νέων ανθρώπων, που απαρτίζουν τόσο την κοινότητα του Abetenim όσο και των γύρω αγροτικών περιοχών, δεν είναι σε θέση να διαβάσει ή να γράψει αφού δεν έχει λάβει ούτε τη στοιχειώδη σχολική εκπαίδευση.
«Βασική επιδίωξη της πρότασής μας ήταν να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της τοπικής κοινότητας» αναφέρουν οι φοιτήτριες του ΑΠΘ και επισημαίνουν «Η αρχιτεκτονική πρόταση της σχολικής αίθουσας συνάδει με το πνεύμα του τόπου, μέσα από τη χρήση περιβαλλοντικών πρακτικών, τη δόμηση με τοπικά και ανακυκλώσιμα υλικά, τον σχεδιασμό με παραδοσιακές αλλά και σύγχρονες κατασκευαστικές τεχνικές που μπορούν εύκολα να διδαχθούν στην τοπική κοινότητα και την ενσωμάτωση των πολιτισμικών στοιχείων της περιοχής. Οι σχεδιαστικοί μας στόχοι συνδυάστηκαν με την οικονομική προσιτότητα της κατασκευής ώστε ο προϋπολογισμός να ανταποκρίνεται στις συνθήκες υλοποίησης του έργου».