της πόλης!
Με το "καλημέρα" καταγράφονται τα προβλήματα στα ειδικά σχολεία του Πειραιά παρά τα κυβερνητικά πανηγύρια περί "άριστα 20" στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά και μόλις μια βδομάδα από την επίσκεψη του δημάρχου Γιάννη Μώραλη τον αγιασμό στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης «Άνοιξη».
Ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στην Ειδική Αγωγή (ΕΑ) είναι τα όσα παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκειας της πρόσφατης σύσκεψης φορέων που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων και του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων.
Αποκαλυπτική είναι η εικόνα που παρουσιάστηκε από τον Πειραιά:
Από τα 4 ειδικά σχολεία: Το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Δραπετσώνας, το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Πειραιά (με 110 εγγεγραμμένα παιδιά) και το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά «η Ανοιξη» (λείπουν 25 άτομα προσωπικό) δεν έχουν ακόμα λειτουργήσει λόγω ελλείψεων προσωπικού, ενώ στο ΕΕΕΕΚ Πειραιά πηγαίνουν τα 90 από τα 130 εγγεγραμμένα παιδιά, κάνουν 3ωρα, καθώς οι ελλείψεις (στις κατηγορίες εκπαιδευτικού, βοηθητικού, ειδικού επιστημονικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού) φτάνουν τις 22, ενώ υπάρχει και πρόβλημα στη μεταφορά ενός από τα 8 δρομολόγια.
Ούτε ένας δήμαρχος δεν έφερε την " Άνοιξη"
Ούτε ένας δήμαρχος δεν έφερε την " Άνοιξη"
Σοβαρά είναι και τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής. Το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Πειραιά και το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά «η Ανοιξη» που συστεγάζονται υποφέρουν από έλλειψη χώρου και αιθουσών, ενώ ο Δήμος Πειραιά δεν έχει προχωρήσει ούτε καν στο χωρισμό αιθουσών, όπως είχε υποσχεθεί ο δήμαρχος που επισκέφθηκε το σχολείο στον αγιασμό.
Το 2ο ΕΕΕΕΚ είναι στον πρώτο όροφο και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο στο δεύτερο. Το σχολείο αυτό παλιά ήταν ΓΕΛ και δεν έχει φτιαχτεί για να υποδεχτεί παιδιά με ειδικές ανάγκες. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το νόμο, απαγορεύεται επιληπτικοί μαθητές να ανεβαίνουν σκάλες ή να μπαίνουν σε ασανσέρ, είναι όμως αναγκασμένοι, γιατί το 2ο ΕΕΕΕΚ στεγάζεται στον πρώτο όροφο, παρότι υπάρχουν αρκετοί επιληπτικοί μαθητές (οι 4 από τους οποίους εκδήλωσαν επιληπτικό επεισόδιο μέσα στο σχολείο πέρσι).
Το 2ο ΕΕΕΕΚ είναι στον πρώτο όροφο και το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο στο δεύτερο. Το σχολείο αυτό παλιά ήταν ΓΕΛ και δεν έχει φτιαχτεί για να υποδεχτεί παιδιά με ειδικές ανάγκες. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το νόμο, απαγορεύεται επιληπτικοί μαθητές να ανεβαίνουν σκάλες ή να μπαίνουν σε ασανσέρ, είναι όμως αναγκασμένοι, γιατί το 2ο ΕΕΕΕΚ στεγάζεται στον πρώτο όροφο, παρότι υπάρχουν αρκετοί επιληπτικοί μαθητές (οι 4 από τους οποίους εκδήλωσαν επιληπτικό επεισόδιο μέσα στο σχολείο πέρσι).
Για τα ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια δεν υπάρχει ειδικό εκπαιδευτικό υλικό. Το πρόγραμμα είναι σχεδόν ίδιο με τα κοινά Γυμνάσια (εκτός από Αρχαία από πρωτότυπο), όπως και τα βιβλία. Ουσιαστικά, οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να φτιάξουν δικές τους σημειώσεις.
Συνολικά στη σύσκεψη, οι φορείς (γονείς, Ομοσπονδία Γονέων, εργαζόμενοι σε δομές ΕΑ, εκπαιδευτικοί) απαίτησαν Ειδική Αγωγή δημόσια και καθολική για όσα παιδιά τη χρειάζονται και μέσα από τις παρεμβάσεις τους, συνέθεσαν την τραγική εικόνα που επικρατεί στο συγκεκριμένο χώρο, σε κάθε πτυχή του.
- Μπροστά στο χάος των εργασιακών σχέσεων που έχουν επιβληθεί και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ΕΑ, το Σωματείο Εργαζομένων σε Μονάδες – Ιδρύματα – Σχολεία Ειδικής Αγωγής (ΣΕΜΙΣΕΑ) την Πέμπτη 22 Σεπτέμβρη προσανατολίζεται σε απεργία και κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας".