Νέο τουριστικό ...αξιοθέατο του Πειραιά τείνει να γίνει το ναυάγιο του πλοίου «Παναγία Τήνου», το οποίο...
Ήταν το πρωί της 26ης Απριλίου, ανήμερα τη Μεγάλη Τετάρτη, όταν το «Παναγία Τήνου» άρχισε να μπάζει νερά, με αποτέλεσμα να βουλιάξει στη λάσπη του βυθού του λιμανιού, κοντά στον Άγιο Διονύσιο. Εκεί, το πλοίο ήταν δεμένο από τα τέλη του 2014 αρχικά λόγω επίσχεσης εργασίας από ναυτικούς για οφειλές δεδουλευμένων, ενώ στα τέλη του 2015 το ΝΑΤ προέβη στην αναγκαστική κατάσχεσή του, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Το κόστος ανέλκυσης και απομάκρυνσης του πλοίου δεν φαίνεται να είναι απαγορευτικό -εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά τις 400.000 ευρώ- αλλά οι διαδικασίες φαίνεται πως έχουν κολλήσει στο “σκόπελο” της γραφειοκρατίας, καθώς έχουν προκύψει διάφορα νομικά ζητήματα.
Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε τον περασμένο Ιούνιο, αλλά απέβη άγονος και πρόκειται να επαναληφθεί στο μέλλον. Το πλοίο αναμένεται να πουληθεί για scrap για την αξία του μετάλλου του, με τα έσοδα να υπολογίζεται πως οριακά καλύπτουν το κόστος ανέλκυσης και μεθόρμισης. Όμως οι απαιτήσεις που διεκδικούν διάφορες πλευρές από το πλοίο –μεταξύ των οποίων το ΝΑΤ, ο ΟΛΠ, η πλοιοκτήτρια και πιστωτές– όπως και η αδυναμία του υπουργείου Ναυτιλίας να επισπεύσει τη διαδικασία, έχουν οδηγήσει στη σημερινή παρατεταμένη θλιβερή εικόνα στην πύλη Ε3 του Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα διοίκηση υπό την κινέζικη COSCO έχει ενοχληθεί από την εικόνα με το μισοβουλιαγμένο πλοίο μέσα στο λιμάνι και εξετάζει το ενδεχόμενο για άμεση απομάκρυνση του «Παναγία Τήνου» με έξοδα του ΟΛΠ, ενώ στη συνέχεια θα αναζητήσει νομικά αποζημίωση από κάθε υπεύθυνο.