Σήμερα το μεσημέρι απολογείται ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο φερόμενος ως χειριστής του ταχύπλοου που προκάλεσε το θάνατο τεσσάρων ανθρώπων...
στην Αίγινα.
Ο κατηγορούμενος καλείται να δώσει απαντήσεις για τους χειρισμούς του που οδήγησαν στον εμβολισμό της λάντζας από το ταχύπλοό του ενώ αντιμετωπίζει τις κατηγορίες του ναυαγίου με την πρόκληση θανάτου, της διατάραξης της Θαλάσσιας Ασφάλειας με την πρόκληση θανάτου και της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.
Σοκαριστική αποδεικνύεται η πρώτη κατάθεση του 77χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου μοιραίου χειριστή του ταχύπλοου, το οποίο έπεσε επάνω σε τουριστικό σκάφος και στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους.
O χειριστής του ταχύπλοου βρέθηκε πρωταγωνιστής σε αυτή την τραγωδία πέντε ημέρες μετά την έξοδό του (10 Αυγούστου) από το Νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ όπου νοσηλευόταν με καρδιοαναπνευστικά προβλήματα και ακόμα και σήμερα «χρειάζεται μηχανική υποστήριξη» δηλώνουν οι οικείοι του και το επιβεβαιώνει και ο δικηγόρος κ. Γιάννης Ηρειώτης.
Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί πως στην απολογία του ο κατηγορούμενος φέρεται να αναφέρει πως: «Ήμουν από δεξιά και ο καπετάνιος της λάντζας όφειλε να μου δώσει προτεραιότητα». Νόμιζε, όπως είπε, ότι ο καπετάνιος της λάντζας με τους τουρίστες θα σταματούσε για να του δώσει προτεραιότητα. Όμως αυτό δεν έγινε και όταν το κατάλαβε ήταν πολύ αργά, δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Η κατάθεση
Στην πρώτη κατάθεση που έδωσε στους λιμενικούς, υποστηρίζει: «Είδα μία λάντζα από αριστερά μου... Καθώς όμως πλησίαζα από δεξιά στην ακτή με βράχια δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά, διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νου μου! Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλλαξη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά. Ενεργώντας ενστικτωδώς τράβηξα το χειρόφρενο της μηχανής στη θέση κράττει αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν να ανακόψει αποτελεσματικά την προχωρητικότητα του σκάφους μου. Το σκάφος δεν ακινητοποιήθηκε. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου δεν υπάκουε στις εντολές μου...». Σε άλλο σημείο της κατάθεσης λέει πως στο εσωτερικό του σκάφους υπήρξε εισροή υδάτων: « Στο εσωτερικό του σκάφους μου έμπαιναν νερά και άρχισε να βουλιάζει... Νόμιζα ότι δεν υπήρχε τραυματίας και σε κατάσταση σοκ και πανικού πήρα τηλέφωνο στην Πέρδικα και φώναξα βοήθεια. Είμαι συντετριμμένος και συγκλονισμένος για την απώλεια τόσων αθώων ανθρώπων».
Νέα μαρτυρία
Την ίδια ώρα, μια νέα επώνυμη μαρτυρία από το τραγικό συμβάν ήρθε στη δημοσιότητα. Ο Αντώνης Μαλτέζος, ο άνδρας που κλήθηκε να ρυμουλκήσει το ταχύπλοο και υποστηρίζει ότι τον είχε καλέσει φίλος του 77χρονου χειριστή του ταχυπλόου, περιγράφει:
«Όταν έφτασα, το ταχύπλοο ήταν ακυβέρνητο, είχε ρήγματα και γέμιζε νερά», λέει. Υποστηρίζει ότι έκανε μια πρόχειρη στεγανοποίηση για να το οδηγήσει στο λιμάνι, χωρίς τους επιβάτες, οι οποίοι το εγκατέλειψαν με άλλα σκάφη. Ο χειριστής είχε επιβιβαστεί μόνος του σε σκάφος που τον οδήγησε στη στεριά και συνελήφθη με καθυστέρηση σχεδόν τριών ωρών..."