Κάθε
καλοκαίρι στις θάλασσές μας σημειώνονται
σοβαρά ατυχήματα, στα οποία εμπλέκονται
ταχύπλοα σκάφη, όπως η τραγωδία στην Αίγινα αφήνοντας πίσω...
Στο
μέσο της διαδρομής, και υπό αδιευκρίνιστες
συνθήκες, το ταχύπλοο εμβόλισε το
τουριστικό, το οποίο ανετράπη και
βυθίστηκε. Επιτόπου έσπευσαν τρία σκάφη
του Λιμενικού, καθώς και αλιευτικά και
άλλα ταχύπλοα. Μέσα σε λίγα λεπτά
ανασύρθηκαν νεκροί ο χειριστής του
τουριστικού σκάφους, το παιδί και ένας
από τους επιβάτες. Περίπου δύο ώρες μετά
εντοπίστηκε σε βάθος 20 μέτρων και
ανασύρθηκε από άνδρες του Λιμενικού η
σορός του τέταρτου θύματος.
Κάθε
χρόνο έχουμε ατυχήματα ή δυστυχήματα
στις θάλασσες. Άλλοι χειριστές οδηγούν
τα σκάφη μεθυσμένοι. Άλλοι δεν τηρούν
τους κανόνες και τις αποστάσεις ασφαλείας
από τις ακτές. Στις περισσότερες
περιπτώσεις τα ναυτικά ατυχήματα με
ταχύπλοα οφείλονται καθαρά σε απροσεξία
και σε έλλειψη ναυτικής αγωγής, λένε
άνθρωποι με εμπειρία, στις περισσότερες
περιπτώσεις η απροσεξία και η έλλειψη
ναυτικής αγωγής από πλευράς των χειριστών
είναι οι βασικές αιτίες που οδηγούν σε
τραγικά αποτελέσματα.
Τα αιματηρά περιστατικά με ταχύπλοα
Τον
Αύγουστο του 2012 ένας 47χρονος αστυνομικός
είχε βρει τραγικό θάνατο όταν την ώρα
που κολυμπούσε πέρασε από πάνω του
ταχύπλοο. Ο 25χρονος χειριστής του
ταχύπλοου και υποπλοίαρχος του Εμπορικού
Ναυτικού, όπως αποδείχθηκε - από το
αλκοτέστ στο οποίο τον υπέβαλαν οι
λιμενικοί - οδηγούσε μεθυσμένος. Ο άτυχος
άνδρας κολυμπούσε σε απόσταση περίπου
60 μέτρων από την ακτή.
Τον
Ιούνιο του 2016 δύο άνθρωποι τραυματίστηκαν
σοβαρά και μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο
Ηρακλείου όταν το τζετ σκι στο οποίο
επέβαιναν στην περιοχή της Σταλίδας
συγκρούστηκε με τουριστικό σκάφος στο
οποίο βρίσκονταν 90 άτομα.
Δύο
χρόνια νωρίτερα, στις 7 Αυγούστου 2014
ένας Ιταλός τουρίστας στους Παξούς
υπέστη μερικό ακρωτηριασμό στο χέρι
του καθώς κολυμπούσε όταν τον χτύπησε
μικρό ταχύπλοο.
Δύο
βασικοί κανόνες που πρέπει να τηρούν
οι χειριστές ταχύπλοων και οι οποίοι
αρκετές φορές δεν τηρούνται- είναι αυτοί
που αφορούν την απόσταση ασφαλείας από
την ακτή.
Ο
χειριστής ταχύπλοου είναι υποχρεωμένος
να βρίσκεται σε απόσταση 200 μέτρων από
το σύνηθες σημείο όπου μπορεί να φθάσει
ο τελευταίος κολυμβητής. Και σε αυτήν
την απόσταση δεν πρέπει να κινείται με
ταχύτητα πάνω από πέντε κόμβους.
Άνθρωποι
που γνωρίζουν την περιοχή της Πέρδικας
τονίζουν πως τους μήνες Ιούλιο και
Αύγουστο - και ειδικά την περίοδο του
Δεκαπενταύγουστου - η κίνηση σκαφών
μπροστά από το ψαροχώρι και την παραλία
είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Τα
τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα
βελτίωσης στον τομέα της εκπαίδευσης
των χειριστών ταχύπλοων. Μέχρι το 2012
δεν ήταν υποχρεωτικό για έναν υποψήφιο
χειριστή να έχει κάνει μαθήματα προτού
δώσει εξετάσεις για να αποκτήσει το
δίπλωμα χειριστή.