Ανέλκυση τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων αεροσκάφους F-16 Blk 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις... 4 Δεκεμβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, με σκοπό να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του αεροσκάφους.
Προκειμένου να εξακριβωθούν τα αίτια που προκάλεσαν το εν λόγω ατύχημα υλοποιήθηκαν δύο αποστολές στις οποίες συμμετείχαν οι εμπειρογνώμονες αξιωματικοί της ΠΑ που συγκροτούν την Επιτροπή Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος, δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Θαλασσίων Εγκαταστάσεων της ΠΑ και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Έρευνας που επέβαιναν στο Ωκεανογραφικό Σκάφος «Αιγαίο».
Σημειώνεται ότι η ανάθεση της ανέλκυσης στο ΕΛΚΕΘΕ έγινε κατόπιν υλοποίησης δημόσιου διαγωνισμού.
Η πρώτη αποστολή, που έλαβε χώρα από τις 10 ως τις 15 Δεκεμβρίου 2014, είχε ως σκοπό τον εντοπισμό του αεροσκάφους, την επιλογή των τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων που θα βοηθούσαν την Επιτροπή Διερεύνησης να ρίξει φως στα αίτια πρόκλησης του ατυχήματος και η αξιολόγηση της κατάστασής τους προκειμένου να διαπιστωθεί η δυνατότητα ανέλκυσής τους.
Η δεύτερη αποστολή, που εκτελέστηκε με απόλυτη επιτυχία από τις 28 Ιουνίου μέχρι τις 7 Ιουλίου 2016, είχε ως σκοπό την ανέλκυση των τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων του εν λόγω Α/Φ που επιλέχθηκαν από την πρώτη αποστολή.
Οι δύο αποστολές λόγω του μεγάλου βάθους, 1000m (περίπου), που βρέθηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους χαρακτηρίζονται ως μοναδικές και με υψηλό βαθμό δυσκολίας. Ωστόσο στέφθηκαν από επιτυχία λόγω της υψηλής κατάρτισης του προσωπικού του ΕΛΚΕΘΕ και της ΠΑ, της καλής συνεργασίας και προετοιμασίας που έγινε καθώς και του χρησιμοποιούμενου ρομποτικού εξοπλισμού του ΕΛΚΕΘΕ.
Η συντριβή του F-16 είχε γίνει στις 4 Δεκεμβρίου 2014. Οι δύο πιλότοι είχαν εγκαταλείψει το αεροσκάφος έγκαιρα και είχαν εντοπιστεί πάνω σε λέμβο, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Γαύδου και Σφακίων και σε απόσταση 22 ναυτικών μιλίων βόρεια της Γαύδου.
Δείτε φωτογραφίες και βίντεο