Latest News

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016

Αυτά είναι τα "φιλέτα" που θέλουν οι Κινέζοι σε Αττική και Κρήτη

Μετά την πολυήμερη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα στο Πεκίνο και την πολύ θερμή συνεργασία των... δύο χωρών, είναι προφανές ότι η χώρα μας βρίσκεται πολύ ψηλά στις επενδυτικές...
προτιμήσεις των Κινέζων. 
Η Ελλάδα έχει επιλεγεί να λειτουργήσει ως πύλη των κινεζικών προϊόντων προς την ευρωπαϊκή αγορά, ως ένας «νέος δρόμος του μεταξιού»  και για αυτό κρίσιμο ζητούμενο για τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου είναι η δημιουργία νέων ή η αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών της χώρας μας, όπως είναι τα λιμάνια, ή τα αεροδρόμια.
Μεγάλο ενδιαφέρον αυτή την περίοδο φαίνεται πως δείχνουν οι Κινέζοι για δύο «φιλέτα», το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο και το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Τους δύο αυτούς διαγωνισμούς δεν είναι τυχαίο ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας τους προσδιόρισε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κίνα ως δύο από τα σημαντικότερα πεδία «συνεργασίας» των δύο χωρών.
AdTech Ad
Από τον ΟΛΠ στο Θριάσιο
Ο νέος μεγάλος στόχος της Κίνας στην Ελλάδα (μετά τον ΟΛΠ) είναι το Θριάσιο. Στον διαγωνισμό συμμετέχει η Cosco, σε σχήμα στο οποίο αναμένεται να συμμετάσχουν επίσης η Grivalia και η Πανγαία. Η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει την 1η Αυγούστου μετά τη δεύτερη παράταση που πήρε ο διαγωνισμός.
Η τελευταία παράταση δόθηκε καθώς δεν έγινε έγκαιρα η τροποποίηση των όρων του διαγωνισμού. Πάντως, η Cosco ενδιαφέρεται όχι μόνο για την προς δημοπράτηση έκταση των 588 στρεμμάτων, αλλά και για το σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων εμβαδού περίπου 1.450 τ.μ.
Η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου, περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).
Να σημειωθεί ότι στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία ενός «Εμπορευματικού Κέντρου Διεθνούς Εμβέλειας» που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης. Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού (Παραχωρησιούχος) που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για εξήντα (60) έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Επισημαίνεται ότι, το κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού είναι αποκλειστικά η συμφερότερη οικονομική προσφορά.
Καστέλλι
Σε σημαντικό επενδυτικό στόχο της Κίνας αναδεικνύεται και ο διαγωνισμός για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου. Σε αυτόν αναμένεται να συμμετάσχει η China State Con-struction Engineering Corporation, κατά πληροφορίες, σε κοινοπραξία με την Archirodon και την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της Ζυρίχης, Flughafen Zόrich.
Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο αναμένεται να διεκδικήσουν και άλλοι ξένοι όμιλοι, ανάμεσά τους οι Bouygues, Vinci και ACS, σε κοινοπραξίες με ελληνικές κατασκευαστικές.
Ο σχετικός διαγωνισμός πήρε νέα παράταση η οποία λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου. Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης με τον προϋπολογισμό στα 850 εκατ. ευρώ. economy365.gr