Χωρίς
ιδιαίτερη σημασία για τους καταναλωτές
θα αρχίσει αύριο Δευτέρα 11 Ιουλίου η
καλοκαιρινή περίοδος...
των εκπτώσεων!
Αυτό τουλάχιστον τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων.
Ο ίδιος σημειώνει:
"Από την μια, οι αλυσιδωτές περικοπές σε
μισθούς και συντάξεις και από την άλλη
τα συνεχιζόμενα χαράτσια, θα έχουν ως
αποτέλεσμα οι αγορές των καταναλωτών
να γίνονται μόνο με το σταγονόμετρο και
στα απολύτως απαραίτητα είδη ... Είναι
πλέον γνωστό ότι το οικογενειακό ταμείο
είναι μείον, με ότι αυτό συνεπάγεται
τόσο για τους ίδιους τους καταναλωτές
όσο και για την ίδια την αγορά.
Είναι
μαθηματικά βέβαιο ότι η αρνητική
ψυχολογία των καταναλωτών θα επηρεάσει
αρνητικά το κλίμα των εκπτώσεων...
Από την μια η αναθέρμανση της αγοράς που είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, για χιλιάδες επιχειρήσεις που περιμένουν σχετική αύξηση του τζίρου τους, ώστε να αποφύγουν τα λουκέτα και από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρα οικονομικά προβλήματα, και τους οδηγούν σε περιορισμό ακόμα και για τις πιο απαραίτητες αγορές τους.
Παράλληλα η αρνητική ψυχολογία που υπάρχει όλο αυτό το διάστημα σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων να αναστρέψουν το υποτονικό κλίμα της αγοράς.
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες και για τα δύο μέρη, η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας. συμβουλεύει τον καταναλωτή, εν όψει της έναρξης των εκπτώσεων.
* Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού
* Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και όπως ορίζει ο νόμος πρέπει στα ταμπελάκια να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκκπτωση.
* Να καταρτίζει λίστα με τα είδη που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
* Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "χρειάζεται" και όχι με ότι "θέλει"...
* Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν για 45 μέρες, συνεπώς δεν ''βιαζόμαστε''... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό του !
* Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
* Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια
των εκπτώσεων.
* Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
* Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
* Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων αυτών, που κάποιοι θα προσπαθήσουν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις".
Από την μια η αναθέρμανση της αγοράς που είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, για χιλιάδες επιχειρήσεις που περιμένουν σχετική αύξηση του τζίρου τους, ώστε να αποφύγουν τα λουκέτα και από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρα οικονομικά προβλήματα, και τους οδηγούν σε περιορισμό ακόμα και για τις πιο απαραίτητες αγορές τους.
Παράλληλα η αρνητική ψυχολογία που υπάρχει όλο αυτό το διάστημα σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων να αναστρέψουν το υποτονικό κλίμα της αγοράς.
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες και για τα δύο μέρη, η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας. συμβουλεύει τον καταναλωτή, εν όψει της έναρξης των εκπτώσεων.
* Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού
* Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και όπως ορίζει ο νόμος πρέπει στα ταμπελάκια να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκκπτωση.
* Να καταρτίζει λίστα με τα είδη που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
* Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "χρειάζεται" και όχι με ότι "θέλει"...
* Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν για 45 μέρες, συνεπώς δεν ''βιαζόμαστε''... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό του !
* Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
* Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια
των εκπτώσεων.
* Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
* Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
* Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων αυτών, που κάποιοι θα προσπαθήσουν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις".