Επεισοδιακή ήταν η συγκέντρωση και πορεία από λιμενεργάτες στο Σύνταγμα έξω από κεντρικό ξενοδοχείο, που πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, φωνάζοντας συνθήματα:
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης συνεχίζουν για έκτη μέρα σήμερα τις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες αντιδρώντας στις ιδιωτικοποιήσεις και διεκδικώντας την διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων.
Οι μέτοχοι του ΟΛΠ αναμένεται κατά την διάρκεια της σημερινής συνέλευσης να εγκρίνουν την Σύμβαση Παραχώρησης Δημοσίου-ΟΛΠ με τις παρατηρήσεις που έχουν κάνει τα μέλη του δ.σ στην τελευταία συνεδρίασή τους, αλλάζοντας το καταστατικό της εταιρείας. Μια από αυτές τις αλλαγές είναι η απομάκρυνση από το δ.σ. των δυο εκπροσώπων των εργαζομένων και του δημάρχου Πειραιά.
Η απόφαση αυτή του δ.σ έχει προκαλέσει τις σφοδρές αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι ζήτησαν την περασμένη Κυριακή συνάντηση με τον ΥΝΑ Θοδωρή Δρίτσα. Η συνάντηση δεν είχε αίσιο τέλος με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να κατηγορήσουν την κυβέρνηση για ευχολόγια και απέστειλαν εξώδικη επιστολή σε ΥΝΑ, ΤΑΙΠΕΔ και δ.σ του ΟΛΠ στην οποία καταγράφουν τις σοβαρές εκκρεμότητες που υπάρχουν στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι δεν έχει σταλεί ακόμα στο Ελεγκτικό Συνέδριο το τελικό κείμενο της νέας Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Δημόσιο και στον ΟΛΠ, κάτι που σύμφωνα με νομικούς κύκλους, θα πρέπει να γίνει πριν η Σύμβαση προωθηθεί προς κύρωση στη Βουλή.
Οι εργαζόμενοι προχώρησαν σ` αυτή την κίνηση, καθώς σύμφωνα με τους συνδικαλιστές και πάλι δεν έλαβαν καμία συγκεκριμένη απάντηση, εκτός από το γεγονός ότι (χθες) την Δευτέρα υπήρξε κοινή δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα και του υπουργού Εργασίας, Γιώργου Κατρούγκαλου που να υποστηρίζουν τα αιτήματά τους.
Από την πλευρά του ο ΥΝΑ, Θ.Δρίτσας υποστηρίζει ότι βούληση της κυβέρνησης είναι να κατοχυρωθούν πλήρως οι ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και ότι υπάρχει ένα πλέγμα προστασίας το οποίο έχει αποτυπωθεί στη Σύμβαση Παραχώρησης Δημοσίου - ΟΛΠ και στη ΔΑΛ (Δημόσια Αρχή Λιμένος).
Η κοινή ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Υπουργείου Εργασίας:
«Υπό το φως των εξελίξεων και αξιολογώντας τα αιτήματα/ανησυχίες των εργαζομένων στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης δηλώνουμε ότι σταθερή βούληση και επιδίωξη των συναρμοδίων Υπουργών και της Κυβέρνησης είναι η διατήρηση των σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας στον Ο.Λ.Π και στον Ο.Λ.Θ στο «νέο περιβάλλον», με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η προσπάθεια για την εξασφάλιση σταθερών εγγυήσεων υπέρ των εργαζομένων θα συνεχιστεί».
«Θεωρούμε ότι η εξασφάλιση των εργασιακών σχέσεων, εκτός από πράξη δικαιοσύνης, αποτελεί στέρεο έδαφος για την αναπτυξιακή πορεία των δύο λιμανιών και προς αυτή την κατεύθυνση είναι σκόπιμο και χρήσιμο να βοηθήσουν οι πάντες».
Προειδοποίηση από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας προειδοποιεί γι ακίνδυνο ματαίωσης προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά. Η ΕΚΚΦΝ αναφέριε ότι τις τελευταίες μέρες υπήρξαν ματιαώσεις προσεγγίσεων, τονίζοντας ότι αν δεν βρεθούν λύσεις θα «υπάρχει σοβαρό κόστος».
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι οι κρουαζιέρες πραγματοποιούνται κανονικά καθώς έχουν προβλέψει προσωπικό ασφαλείας για να διασφαλίσουν τις ομαλές προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά.
Οι μέτοχοι του ΟΛΠ αναμένεται κατά την διάρκεια της σημερινής συνέλευσης να εγκρίνουν την Σύμβαση Παραχώρησης Δημοσίου-ΟΛΠ με τις παρατηρήσεις που έχουν κάνει τα μέλη του δ.σ στην τελευταία συνεδρίασή τους, αλλάζοντας το καταστατικό της εταιρείας. Μια από αυτές τις αλλαγές είναι η απομάκρυνση από το δ.σ. των δυο εκπροσώπων των εργαζομένων και του δημάρχου Πειραιά.
Η απόφαση αυτή του δ.σ έχει προκαλέσει τις σφοδρές αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι ζήτησαν την περασμένη Κυριακή συνάντηση με τον ΥΝΑ Θοδωρή Δρίτσα. Η συνάντηση δεν είχε αίσιο τέλος με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να κατηγορήσουν την κυβέρνηση για ευχολόγια και απέστειλαν εξώδικη επιστολή σε ΥΝΑ, ΤΑΙΠΕΔ και δ.σ του ΟΛΠ στην οποία καταγράφουν τις σοβαρές εκκρεμότητες που υπάρχουν στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι δεν έχει σταλεί ακόμα στο Ελεγκτικό Συνέδριο το τελικό κείμενο της νέας Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Δημόσιο και στον ΟΛΠ, κάτι που σύμφωνα με νομικούς κύκλους, θα πρέπει να γίνει πριν η Σύμβαση προωθηθεί προς κύρωση στη Βουλή.
Οι εργαζόμενοι προχώρησαν σ` αυτή την κίνηση, καθώς σύμφωνα με τους συνδικαλιστές και πάλι δεν έλαβαν καμία συγκεκριμένη απάντηση, εκτός από το γεγονός ότι (χθες) την Δευτέρα υπήρξε κοινή δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα και του υπουργού Εργασίας, Γιώργου Κατρούγκαλου που να υποστηρίζουν τα αιτήματά τους.
Από την πλευρά του ο ΥΝΑ, Θ.Δρίτσας υποστηρίζει ότι βούληση της κυβέρνησης είναι να κατοχυρωθούν πλήρως οι ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και ότι υπάρχει ένα πλέγμα προστασίας το οποίο έχει αποτυπωθεί στη Σύμβαση Παραχώρησης Δημοσίου - ΟΛΠ και στη ΔΑΛ (Δημόσια Αρχή Λιμένος).
Η κοινή ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Υπουργείου Εργασίας:
«Υπό το φως των εξελίξεων και αξιολογώντας τα αιτήματα/ανησυχίες των εργαζομένων στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης δηλώνουμε ότι σταθερή βούληση και επιδίωξη των συναρμοδίων Υπουργών και της Κυβέρνησης είναι η διατήρηση των σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας στον Ο.Λ.Π και στον Ο.Λ.Θ στο «νέο περιβάλλον», με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η προσπάθεια για την εξασφάλιση σταθερών εγγυήσεων υπέρ των εργαζομένων θα συνεχιστεί».
«Θεωρούμε ότι η εξασφάλιση των εργασιακών σχέσεων, εκτός από πράξη δικαιοσύνης, αποτελεί στέρεο έδαφος για την αναπτυξιακή πορεία των δύο λιμανιών και προς αυτή την κατεύθυνση είναι σκόπιμο και χρήσιμο να βοηθήσουν οι πάντες».
Προειδοποίηση από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας προειδοποιεί γι ακίνδυνο ματαίωσης προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά. Η ΕΚΚΦΝ αναφέριε ότι τις τελευταίες μέρες υπήρξαν ματιαώσεις προσεγγίσεων, τονίζοντας ότι αν δεν βρεθούν λύσεις θα «υπάρχει σοβαρό κόστος».
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι οι κρουαζιέρες πραγματοποιούνται κανονικά καθώς έχουν προβλέψει προσωπικό ασφαλείας για να διασφαλίσουν τις ομαλές προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά.