Δεν σταματάνε οι διεργασίες του οικονομικού επιτελείου για τα τέλη κυκλοφορίας με νέα ανατροπή να έρχεται στους φόρους που σχετίζονται με τα ΙΧ.
Η ανατροπή έρχεται καθώς στα σκαριά είναι ένα νέο σύστημα υπολογισμού των φόρων.
Το νέο σύστημα θα στηρίζεται σε τρεις παράγοντες ενώ σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας ο υπολογισμός θα γίνεται με τέσσερις παράγοντες ενώ δεδομένη είναι η αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα.
Διυπουργική επιτροπή που έχει συσταθεί για να επεξεργαστεί το νέο σύστημα φορολογίας των ΙΧ αυτοκινήτων, ξεκίνησε να δουλεύει το νέο σχέδιο το οποίο θα στηρίζεται σε ένα μαθηματικό αλγόριθμο ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη τρία κριτήρια.
1) Τη λιανική τιμή του αυτοκινήτου (προσοχή όχι η εργοστασιακή) στην οποία περιλαμβάνονται το κόστος μεταφοράς, καθώς και οι προμήθειες του εισαγωγέα και του εξουσιοδοτημένου εμπόρου, καθώς και άλλοι παράγοντες εκτός από τους φόρους.
2) Τον κυβισμό του αυτοκινήτου
3) Την «καθαρότητα»(εκπομπές ρύπων)
Αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας ο υπολογισμός τους θα στηρίζεται στα τρία κριτήρια που προαναφέραμε και στα οποία θα προστίθεται άλλο ένα τέταρτο, η παλαιότητα του αυτοκινήτου.
Επίσης αναμένεται να αυξηθεί η φορολογία της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του υγραερίου στη λογική όποιος κυκλοφορεί περισσότερο και όποιος ρυπαίνει περισσότερο θα πληρώνει και περισσότερα τέλη κυκλοφορίας.
Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν πως χάρη στο νέο σύστημα και τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, θα επανακυκλοφορήσουν πολλά από τα αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν, πράγμα που θα έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα τόσο από τα τέλη κυκλοφορίας, όσο και από την κατανάλωση καυσίμου, ενώ πολλοί πολίτες θα διευκολυνθούν στη δραστηριότητά τους.