Αν
μια τετραμελής οικογένεια με δύο παιδιά
και ΙΧ αυτοκίνητο θέλει να σουβλίσει
τον πατροπαράδοτο οβελία στη Ρόδο, τότε
θα πρέπει να υπολογίσει ότι...
Πιο
«τυχεροί» είναι όσοι ταξιδιώτες έχουν
εγκαίρως εξασφαλίσει εισιτήρια
εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι οι
περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες
επιχειρούν να προσελκύσουν τους επιβάτες
με δελεαστικές, αλλά περιορισμένες
προσφορές κι εκπτώσεις, που μπορεί
να βρουν χαμηλότερες τιμές ανάλογα
με τον προορισμό.
Πάντως παρά την πτώση στις τιμές των καυσίμων (σχεδόν στο 1/3 την τελευταία τριετία) τα εισιτήρια των πλοίων παραμένουν δυσβάστακτα για τη μέση ελληνική οικογένεια και οι εκδρομείς του Πάσχα θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μια πρώτη …γεύση των «αλμυρών» ναύλων της ακτοπλοΐας.
Ακτοπλοϊκό
ταξίδι μόνο για τους έχοντες...
«Τα
εισιτήρια των πλοίων είναι απαγορευτικά
για τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα,
ιδίως με
τα
σκληρά οικονομικά μέτρα» επισημαίνει
ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών
Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης.
“Το
ταξίδι με πλοίο για μια μέση τετραμελή
οικογένεια, έχει εξελιχθεί σε είδος
υπερπολυτελείας αφού πρέπει να πληρώσει
ο επιβάτης πανάκριβα ναύλα (οικονομική
θέση και χωρίς καμπίνα ), που αν μη τι
άλλο θα έπρεπε να είχαν μειωθεί από
καιρό τώρα λόγω της πρωτόγνωρης
μείωσης των διεθνών πετρελαϊκών τιμών,”
εξηγεί
ο ίδιος και συνεχίζει :
“Από
την άλλη το ίδιο το κράτος αύξησε το ΦΠΑ
στο εισιτήριο επιβάτη και
παραμένουν τα τέλη προς τρίτους,
με αποτέλεσμα
να ''απογειώσει'' ακόμη περισσότερο το
κόστος ταξιδιού. Είναι βέβαιο ότι τα
ακριβά ναύλα θα προκαλέσουν στο επιβατικό
κοινό υπέρμετρο σκεπτικισμό για την
πραγματοποίηση η μη του ταξιδιού,
δεδομένης της οικονομικής ασφυξίας που
έχει προκαλέσει η φορολογικής πολιτική,
οι μεγάλες μειώσεις σε μισθούς
και συντάξεις, αλλά και της γενικότερης
ακρίβειας που πλήττει εδώ και έξι χρόνια
ειδικά τις ασθενέστερες τάξεις του
ελληνικού πληθυσμού.”
Έτσι, οι περισσότεροι επιβάτες εμφανίζονται αρκετά σκεπτικοί με αποτέλεσμα να αποφασίζουν στο «παραπέντε» για το ταξίδι με το πλοίο, αφού έως την τελευταία στιγμή αναζητούν να βρουν κάποια προσφορά κι έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Κάποιοι, μάλιστα, επιλέγουν να μην πάρουν το ΙΧ αυτοκίνητό τους, προκειμένου να περιορίσουν το υψηλό κόστος του ολιγοήμερου πασχαλινού ταξιδιού.
Ωστόσο,
οι επιβάτες των πλοίων της ακτοπλοΐας
έχουν πολλές επιλογές, κι αν έχουν κάνει
εγκαίρως έρευνα αγοράς για να εξασφαλίσουν
καλύτερες τιμές εισιτηρίων από τις
ακτοπλοϊκές εταιρείες. Κατά
περιόδους
υπάρχουν πακέτα προσφορών και εκπτώσεων,
που λειτουργούν ως «κράχτες» όπως λένε
χαρακτηριστικά στην Ακτή Μιαούλη,
επισημαίνοντας ότι τα εισιτήρια των
πλοίων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε
σχέση με τα χερσαία μέσα μεταφοράς.
Η
μεγαλύτερη κίνηση αναμένεται στους
δημοφιλής κοντινούς προορισμούς, ενώ
μειωμένη θα είναι στους πιο μακρινούς,
όπου τα ναύλα είναι ακριβότερα.
Όπως
σημειώνουν ναυτιλιακοί πράκτορες, «τα
ναύλα των πλοίων καθορίζονται ελεύθερα
και αλλάζουν κάθε μέρα. Οι τιμές
συγκρατούνται στις γραμμές, όπου
δραστηριοποιούνται δύο ή περισσότερες
εταιρείες, εξαιτίας του ανταγωνισμού,
όπως για παράδειγμα στην Κρήτη. Όμως,
όπως
υπογραμμίζουν, στην
ακτοπλοϊκή αγορά λειτουργεί ο νόμος
της προσφοράς και της ζήτησης. Όσο
περισσότερη ζήτηση, τόσο πιο υψηλές
τιμές καταγράφονται και στις θαλάσσιες
συγκοινωνίες. Δεν είναι τυχαίο ότι το
εισιτήριο είναι φθηνότερο από Δευτέρα
ως Πέμπτη και ακριβότερο από Παρασκευή
ως Κυριακή…»
Σημειώνεται ότι το κόστος της μεταφοράς στα νησιά έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 50% μέσα στην τελευταία δεκαετία. Ενδεικτικά αναφέρεται για παράδειγμα ότι ένα ταξίδι μετ΄ επιστροφής σε οικονομική θέση συμβατικού πλοίου προς τα πιο δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων (Μύκονος, Πάρος Σαντορίνη) μια τετραμελής οικογένεια για το τετραήμερο του Πάσχα με ΙΧ θα χρειαστεί κατά μέσο όρο γύρω στα 350 ευρώ. Αν ταξιδέψει με ταχύπλοο πλοίο η ίδια οικογένεια θα πρέπει να πληρώσει από 90 έως και 140 ευρώ επιπλέον, ανάλογα με την εταιρεία και τον προορισμό. Ανάλογες είναι οι τιμές των εισιτηρίων για Χίος, Χανιά και Μυτιλήνη.
Σημειώνεται ότι το κόστος της μεταφοράς στα νησιά έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 50% μέσα στην τελευταία δεκαετία. Ενδεικτικά αναφέρεται για παράδειγμα ότι ένα ταξίδι μετ΄ επιστροφής σε οικονομική θέση συμβατικού πλοίου προς τα πιο δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων (Μύκονος, Πάρος Σαντορίνη) μια τετραμελής οικογένεια για το τετραήμερο του Πάσχα με ΙΧ θα χρειαστεί κατά μέσο όρο γύρω στα 350 ευρώ. Αν ταξιδέψει με ταχύπλοο πλοίο η ίδια οικογένεια θα πρέπει να πληρώσει από 90 έως και 140 ευρώ επιπλέον, ανάλογα με την εταιρεία και τον προορισμό. Ανάλογες είναι οι τιμές των εισιτηρίων για Χίος, Χανιά και Μυτιλήνη.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΜΕΣΕΣ
ΤΙΜΕΣ*
ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
(4μελής οικογένεια με δύο παιδιά έως 10 ετών + ΙΧ+ Οικονομική θέση συμβατικού πλοίου)
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΙΜΗ
ΠΑΡΟΣ 364
(4μελής οικογένεια με δύο παιδιά έως 10 ετών + ΙΧ+ Οικονομική θέση συμβατικού πλοίου)
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΙΜΗ
ΠΑΡΟΣ 364
ΣΥΡΟΣ
328
ΤΗΝΟΣ 351
ΜΥΚΟΝΟΣ 379
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ 413
ΜΥΤΙΛΗΝΗ 461
ΧΑΝΙΑ 360
ΤΗΝΟΣ 351
ΜΥΚΟΝΟΣ 379
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ 413
ΜΥΤΙΛΗΝΗ 461
ΧΑΝΙΑ 360
ΗΡΑΚΛΕΙΟ 309
Ρόδος 567
ΚΩΣ 513
*Οι τιμές είναι ενδεικτικές και αφορούν οικονομική θέση, χωρίς καμπίνα σε συμβατικά πλοία από τον Πειραιά. Τα ναύλα μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, ενώ διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία και την ημέρα ταξιδιού. Οι τιμές στα ταχύπλοα είναι ακριβότερες καθώς διαμορφώνονται ελεύθερα από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες
*Οι τιμές είναι ενδεικτικές και αφορούν οικονομική θέση, χωρίς καμπίνα σε συμβατικά πλοία από τον Πειραιά. Τα ναύλα μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, ενώ διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία και την ημέρα ταξιδιού. Οι τιμές στα ταχύπλοα είναι ακριβότερες καθώς διαμορφώνονται ελεύθερα από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες
ΕΡΕΥΝΑ
ΤΙΜΩΝ: ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ