Μια εξαιρετικά προσεκτική τοποθέτηση έκανε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης για τις εξελίξεις στην πώληση...
του ΟΛΠ.
του ΟΛΠ.
Ο Βασίλης Κορκίδης θεωρεί ότι θα πρέπει να αξιολογηθεί η συμφωνία για πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ εάν αντιστοιχεί εάν αντιστοιχεί με τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές και μελλοντικές δυνατότητες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
"Αν και επιλογή του Ε.Β.Ε.Π. θα ήταν η μακροχρόνια μίσθωση, αντί για την πώληση, τουλάχιστον, επαναφέρουμε την πρότασή μας για αγορά μετοχών του Ο.Λ.Π. μέρους του υπόλοιπου 7%, που κατέχει το ΤΑ.Ι.ΠΕ.Δ., από τοπικούς θεσμικούς επιχειρηματικούς φορείς και Επιμελητήρια, ως συμβολική κίνηση διατήρησης της σύνδεσης του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά και των χρηστών ναυτιλιακών υπηρεσιών με το μεγαλύτερο λιμάνι..." τονίζει χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, με αφορμή τις εξελίξεις στη διαδικασία πώλησης για τη διάθεση ποσοστού 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Ο.Λ.Π. Α.Ε., έπειτα και από την υποβολή βελτιωτικής δεσμευτικής προσφοράς της εταιρείας Cosco Group (Hong Kong) Limited, η οποία αξιολογήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΤΑ.Ι.ΠΕ.Δ., ως ικανοποιητική, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«…Το Ε.Β.Ε.Π., υποστηρίζοντας πρωτίστως τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, οι οποίες απασχολούν πάνω από 200.000 εργαζόμενους, με ιδιαίτερα σημαντική, εξαγωγική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, με σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη και την απασχόληση του λιμανιού του Πειραιά, θεωρεί ότι η κατάληξη της συμφωνίας, έναντι του συνολικού τιμήματος, για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Ο.Λ.Π. Α.Ε., πρέπει να αξιολογηθεί, εάν αντιστοιχεί με τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές και μελλοντικές δυνατότητες του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας.
Το τίμημα που συμφωνήθηκε στα 368,5 εκ. ευρώ για την αγορά του 67% των μετοχών στα 22 ευρώ ανά μετοχή, έναντι των 13 ευρώ της σημερινής χρηματιστηριακής αξίας και η δέσμευση για επενδύσεις ύψους 350 εκ. ευρώ, έναντι των 290 εκ. ευρώ της αρχικής προσφοράς, θα κριθεί ασφαλέστερα στο μέλλον ως οικονομική πράξη, με τη πιθανή προσέλκυση επενδυτών και τη γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη.
Η διαχείριση του μεταβατικού σταδίου, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και σημασίας, αφού τα διάφορα εργασιακά και πολλά άλλα θέματα για τη τήρηση των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης, σε βάθος πενταετίας, μεταξύ Ο.Λ.Π. και Ελληνικού Δημοσίου παραμένουν ανοιχτά.
Οι εξελίξεις μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος, αποφέροντας θετικά αποτελέσματα για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, αλλά και εν γένει της Εθνικής Οικονομίας, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης εργασιακής ειρήνης και αποφυγής του αρνητικού κλίματος και των παρατεταμένων συγκρούσεων, μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών, οι οποίες μπορεί να πλήξουν περαιτέρω την δοκιμαζόμενη επιχειρηματικότητα της Χώρας μας.
Αν και επιλογή του Ε.Β.Ε.Π. θα ήταν η μακροχρόνια μίσθωση, αντί για την πώληση, τουλάχιστον, επαναφέρουμε την πρότασή μας για αγορά μετοχών του Ο.Λ.Π. μέρους του υπόλοιπου 7%, που κατέχει το ΤΑ.Ι.ΠΕ.Δ., από τοπικούς θεσμικούς επιχειρηματικούς φορείς και Επιμελητήρια, ως συμβολική κίνηση διατήρησης της σύνδεσης του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά και των χρηστών ναυτιλιακών υπηρεσιών με το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας.
Στο project της Κίνας για τον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» και την ανάπτυξη των θαλάσσιων υποδομών, όπου από την Ασία μέχρι την Ευρώπη αναμένεται να επενδυθούν, ίσως και περισσότερα από 100 δις δολάρια, το λιμάνι του Πειραιά πρέπει και αξίζει να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για την οικονομία, την κοινωνία και τη Χώρα…».