Αν και το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει γνωστοποιήσει τον αριθμό των δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν στην Morgan Stanley στο Λονδίνο, ωστόσο η μοναδική προσφορά που έχει στα χέρια του Ταμείο, είναι αυτή της...
κινεζικής COSCO.
Ο έτερος βασικός διεκδικητής η Δανέζικη Maersk, φέρεται να επιδεικνύει έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι δεσμευτικές προσφορές του οποίου θα υποβληθούν σε τρεις μήνες. Στο αυριανό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα γίνει ταυτόχρονα με το άνοιγμα των προσφορών και άνοιγμα των αποτιμήσεων για την αξία του Οργανισμού από τους δύο ανεξάρτητους αποτιμητές και θα ληφθεί υπόψη αυτή με τη μεγαλύτερη αξία. Πάντως ανεξάρτητα από το ύψος των αποτιμήσεων, αν τελικά η κινεζική cosco είναι ο μοναδικός διεκδικητής για το λιμάνι του Πειραιά, ανάλογα με το ύψος της προσφοράς που έχει υποβάλλει το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτίωσή της. χρηματιστηριακή αξία αυτή τη στιγμή του ΟΛΠ, δηλαδή το συνολικό τίμημα που θα πλήρωνε κάποιος εάν αγόραζε το σύνολο των μετοχών του οργανισμού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, ανέρχεται περίπου στα 250 εκατ. ευρώ. Επίσης ανέφεραν, ότι ανεξάρτητα από το ύψος του τιμήματος που έχει κατατεθεί ήδη για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, ο υποψήφιος επενδυτής αναλαμβάνει ένα μεγάλο ρίσκο επένδυσης στη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε. Σημειώνεται ότι τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, έχουν δεσμεύσει ήδη τον οποιονδήποτε πιθανό αγοραστή, ανεξάρτητα από το ύψος της τιμής προσφοράς που θα γίνει αύριο γνωστή για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού, για επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, οι κυριότερες εκ των οποίων αφορούν της ανάπτυξη της κρουαζιέρας με λιμενικά έργα, νέες δεξαμενές για τις επισκευές των πλοίων και καινούργιες υποδομές στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σημειώνεται ότι για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΠ στον νέο επενδυτή που θα προκύψει, θα πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέχρι τις αρχές Μαρτίου να έχει προχωρήσει στη δημιουργία Δημόσιας Αρχής Λιμένος που να απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας. Στη νέα δημόσια αρχή θα μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ, ενώ θα παραμείνει στον νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι. Έως τότε, με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, που θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρούνται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
@ Ποια εταιρεία θα πάρει τώρα το λιμάνι του Πειραιά;
Είναι σαν να λέμε τι κάνει νιάου νιάου στα κινέζικα
κινεζικής COSCO.
Ο έτερος βασικός διεκδικητής η Δανέζικη Maersk, φέρεται να επιδεικνύει έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι δεσμευτικές προσφορές του οποίου θα υποβληθούν σε τρεις μήνες. Στο αυριανό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα γίνει ταυτόχρονα με το άνοιγμα των προσφορών και άνοιγμα των αποτιμήσεων για την αξία του Οργανισμού από τους δύο ανεξάρτητους αποτιμητές και θα ληφθεί υπόψη αυτή με τη μεγαλύτερη αξία. Πάντως ανεξάρτητα από το ύψος των αποτιμήσεων, αν τελικά η κινεζική cosco είναι ο μοναδικός διεκδικητής για το λιμάνι του Πειραιά, ανάλογα με το ύψος της προσφοράς που έχει υποβάλλει το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτίωσή της. χρηματιστηριακή αξία αυτή τη στιγμή του ΟΛΠ, δηλαδή το συνολικό τίμημα που θα πλήρωνε κάποιος εάν αγόραζε το σύνολο των μετοχών του οργανισμού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, ανέρχεται περίπου στα 250 εκατ. ευρώ. Επίσης ανέφεραν, ότι ανεξάρτητα από το ύψος του τιμήματος που έχει κατατεθεί ήδη για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, ο υποψήφιος επενδυτής αναλαμβάνει ένα μεγάλο ρίσκο επένδυσης στη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε. Σημειώνεται ότι τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, έχουν δεσμεύσει ήδη τον οποιονδήποτε πιθανό αγοραστή, ανεξάρτητα από το ύψος της τιμής προσφοράς που θα γίνει αύριο γνωστή για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού, για επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, οι κυριότερες εκ των οποίων αφορούν της ανάπτυξη της κρουαζιέρας με λιμενικά έργα, νέες δεξαμενές για τις επισκευές των πλοίων και καινούργιες υποδομές στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σημειώνεται ότι για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΠ στον νέο επενδυτή που θα προκύψει, θα πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέχρι τις αρχές Μαρτίου να έχει προχωρήσει στη δημιουργία Δημόσιας Αρχής Λιμένος που να απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας. Στη νέα δημόσια αρχή θα μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ, ενώ θα παραμείνει στον νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι. Έως τότε, με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, που θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρούνται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
@ Ποια εταιρεία θα πάρει τώρα το λιμάνι του Πειραιά;
Είναι σαν να λέμε τι κάνει νιάου νιάου στα κινέζικα