Έρχονται επιβαρύνσεις για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που έχουν ταξινομηθεί μετά την... 1/1/2010 - Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες, αν ο υπολογισμός γίνει με βάση τις εκπομπές καυσαερίων - Από 20 έως 350 ευρώ θα κυμαίνεται το ειδικό τέλος δακτυλίου - Τι προβλέπεται για τα παλιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε.
Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα κληθούν φέτος να πληρώσουν νέα τέλη κυκλοφορίας, ενώ οι αλλαγές εντοπίζονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου, ωστόσο θα αφορά στα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Το σχέδιο που συζητείται με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας και θα περιλαμβάνεται στο επόμενο νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων, όπως αναφέρει το «Έθνος», προβλέπει, μεταξύ άλλων, επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010. Είτε θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους είτε θα μειωθεί το όριο των 99γρ/CO2 στα 80γρ/CO2. Σε αυτή την περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας ύψους 50 ευρώ για το 2016.
Επιπλέον, εξετάζονται αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων, τα οποία αφορούν περίπου σε 410.00 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι προτάσεις προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κ.ε.
Με στόχο να μπει τέλος στη μαζική κατάθεση των πινακίδων, το ΥΠΟΙΚ εξετάζει μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα κυρίως μεγάλου κυβισμού, άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε.
Ωστόσο, αναμένεται να επιβληθεί και ειδικό τέλος δακτυλίου που θα αφορά στους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το εν λόγω τέλος, που θα κυμάινεται από 20 έως 350 ευρώ, αναμένεται να επιβληθεί σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί που ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους. Έσοδα ύψους έως και 100 εκατ. ευρώ προσδοκά το ΥΠΟΙΚ από την επιβολή του εν λόγω τέλους.
Το σχέδιο που συζητείται με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας και θα περιλαμβάνεται στο επόμενο νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων, όπως αναφέρει το «Έθνος», προβλέπει, μεταξύ άλλων, επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010. Είτε θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους είτε θα μειωθεί το όριο των 99γρ/CO2 στα 80γρ/CO2. Σε αυτή την περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας ύψους 50 ευρώ για το 2016.
Επιπλέον, εξετάζονται αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων, τα οποία αφορούν περίπου σε 410.00 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι προτάσεις προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κ.ε.
Με στόχο να μπει τέλος στη μαζική κατάθεση των πινακίδων, το ΥΠΟΙΚ εξετάζει μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα κυρίως μεγάλου κυβισμού, άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε.
Ωστόσο, αναμένεται να επιβληθεί και ειδικό τέλος δακτυλίου που θα αφορά στους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το εν λόγω τέλος, που θα κυμάινεται από 20 έως 350 ευρώ, αναμένεται να επιβληθεί σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί που ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους. Έσοδα ύψους έως και 100 εκατ. ευρώ προσδοκά το ΥΠΟΙΚ από την επιβολή του εν λόγω τέλους.