Κάποιοι κοντεύουν να τρελαθούν- λέει- μετά την ανακοίνωση από το "Λιμάνι της Αγωνίας" που τάσσεται κατά της ιδιωτικοποίησης...
του ΟΛΠ.
Ο λόγος είναι ότι έως πρόσφατα επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θοδωρής Δρίτσας βρίσκεται τώρα στη θέση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και θα κληθεί να υπογράψει την σύμβαση για την πώληση του ΟΛΠ.
Ωστόσο το Λιμάνι της Αγωνίας επαναλαμβάνει αυτό που έλεγε πάντα για την αξιοποίηση του ΟΛΠ.
Στην ανακοίνωσή του σημειώνει, μεταξύ άλλων, σημειώνει :
"Η μετατροπή του σε ΑΕ και η
εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο ήταν η αρχή του έργου που βλέπουμε, αφού με
αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η πώληση των μετοχών του στον ιδιωτικό τομέα. Και
δε φτάνει μόνο αυτό, αλλά στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται και ιδιοκτησίες που
προϋπήρχαν του ΟΛΠ χωρίς ποτέ να έχουν καταργηθεί ή αγοραστεί από τον
οργανισμό.
Είναι αδιανόητο, αδόκιμο,
ανιστόρητο και καταστροφικό να παραχωρούνται δημοτικές και δημόσιες εκτάσεις
παραχωρημένες στον ΟΛΠ για την άσκηση των λιμενικών δραστηριοτήτων του και σε
καμία περίπτωση για την πώληση σε ξένους ή ακόμη και ντόπιους επενδυτές.
Είναι ανεπίτρεπτο να
παραχωρούνται κτίρια και οικόπεδα τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία (ΣΙΛΟ
- Κτιστές Δεξαμενές - Πέτρινη αποθήκη - Πενταώροφες αποθήκες του ΟΛΠ, Ηετιώνεια
Πύλη), ως πλατείες (Πλ. Καραϊσκάκη - Πλ. Αγ. Νικολάου, όπου υπάρχουν και
αρχαιότητες του Κονώνειου Τείχους), ως διατηρητέα κτίρια (Παγόδα, Τελωνείο).
Εάν τελικά αυτό πραγματοποιηθεί,
οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για το εμπόριο, την ακτοπλοΐα, τις
μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, την εργασία, την
εθνική κυριαρχία και ασφάλεια, την περιβαλλοντική προστασία, ενώ θα χαθεί
μία μόνιμη πηγή υψηλών εσόδων, ένας κερδοφόρος οργανισμός, αλλά και
δημόσια γη, δημόσιες εγκαταστάσεις και δημόσια αγαθά (λιμενικές και χερσαίες
εγκαταστάσεις).
Συνέπειες καταστροφικές για
την πόλη του Πειραιά, της οποίας η καθημερινότητα ήταν και είναι άρρηκτα
συνδεδεμένη με το λιμάνι. Συνέπειες ολέθριες για την κοινωνία του Πειραιά, με
πολίτες αποπροσανατολισμένους χωρίς σημεία αναφοράς μέσα στην ίδια τους την
πόλη.
Μόνο ένα δημόσιο λιμάνι με
κατεύθυνση ανάπτυξης και καινοτομίας, διοικούμενο από μία Δημόσια Λιμενική
Αρχή, στην οποία ισχυρή συμμετοχή πρέπει να έχει ο Δήμος και οι φορείς της
πόλης, διασφαλίζει την ύπαρξη όλων αυτών των δραστηριοτήτων, την απασχόληση,
καθώς και υψηλό επίπεδο ζωής στην πόλη.
Μπροστά στις νέες εξελίξεις,
διατηρώντας την ελπίδα ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα αντιληφθούν την ολέθρια
για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια και κυριαρχία, αλλά και για
την πόλη του Πειραιά επιλογή τους, διεκδικούμε:
- Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΛΠ
και ακύρωση της διαδικασίας πώλησης των μετοχών σε επενδυτές.
- Ασφαλή ακτοπλοΐα.
- Εγγυημένες εργασιακές σχέσεις.
- Τήρηση των διατάξεων της περιβαλλοντικής
νομοθεσίας για όλες τις λιμενικές δραστηριότητες.
- Δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στα
Λιπάσματα".
Καταλήγοντας η ανακοίνωση από το Λιμάνι της Αγωνίας τονίζει :
"Ο Δήμος Πειραιά και ο
Δήμαρχός του κ. Ι. Μώραλης, οι κάτοικοι, οι φορείς, οι επαγγελματίες και οι
εργαζόμενοι της πόλης μας, οι πολιτικές δυνάμεις, όλοι και όλες πρέπει να
συστρατευτούμε στη με κάθε τρόπο ματαίωση της πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ και
στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού".
@ Εκείνο που κάνει εντύπωση είναι ότι καλεί σε συστράτευση τον δήμαρχο Πειραιά, ο οποίος έχει αλλάξει ρότα σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ...