Στο σφυρί ετοιμάζεται να βγει όλη η ακτογραμμή από τον Πειραιά έως το Πέραμα και κάποιοι τοπικοί άρχοντες στην περιοχή ενδιαφέρονται μόνο να κάνουν παζάρια για να τους δώσουν κανένα κομμάτι γη ή ψίχουλα από τα έσοδα και τις επενδύσεις του ιδιώτη...
στον ΟΛΠ
στον ΟΛΠ
Καμία σοβαρή και οργανωμένη αντίδραση από τους δήμους δεν έχει υπάρξει ακόμα κάτω στο λιμάνι εν όψει του ξε-πουλήματος του ΟΛΠ. Ούτε φύλλο δεν κουνιέται στον Πειραιά, αν συγκρίνει κανείς τον "ξεσηκωμό" με την παραχώρηση της προβλήτας 2 στην Cosco,που ήταν σαφώς διαφορετικό πράγμα από αυτό το οποίο έρχεται...
Σε λίγες ημέρες φαίνεται να τελειώνουν όλα και μια σειρά εγκαταστάσεων στρατηγικής και εθνικής σημασίας για το κράτος κινδυνεύουν να χαθούν,με τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, που έχει συντάξει το ΤΑΙΠΕΔ.
«Δίνεται όλη η ακτογραμμή από τον Πειραιά έως το Πέραμα», σύμφωνα με το πολυσέλιδο σχέδιο μαζί με τα σχεδιαγράμματα που θα έπρεπε να έχει καταρτιστεί από τα δυο συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας μαζί με την ΟΛΠ ΑΕ και όχι από το ΤΑΙΠΕΔ.
Από την πώληση δεν φαίνεται να εξαιρούνται μεταξύ άλλων εγκαταστάσεις, όπως το κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας, πολεμικά καταφύγια, αρμοδιότητας του υπουργείου Άμυνας κ.ά. Άγνωστη παραμένει η τύχη των κτιρίων της «παγόδας» του Τελωνείου, της Πυροσβεστικής, του Λιμεναρχείου, του Πολεμικού Ναυτικού, των στρατιωτικών εγκαταστάσεων στο Κερατσίνι, της Ιχθυόσκαλας, των χώρων στάθμευσης στο λιμάνι ακόμα και της πλατείας Καραϊσκάκη, όπου υπάρχουν αφετηρίες λεωφορείων και γραφεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς και για το θέμα του πορθμείου, που δεν εξαιρείται.
Επίσης ούτε τι θα γίνουν τα κτίρια με τα 130 στρέμματα της Πολιτιστικής Ακτής του Πειραιά, για την ανάπτυξη του οποίων συντάχθηκαν μελέτες πολλών εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και με τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που αφορούν την επέκταση των προβλητών της ακτοπλοΐας κοντά στη πύλη Ε10 αλλά των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Μάλιστα για τις δύο αυτές περιπτώσεις έχουν δεσμευτεί χρηματικά ποσά από το ΕΣΠΑ, αλλά και χρηματοδότηση από την ΕΕ.
Εξάλλου, στο σχέδιο πώλησης παραμένει ασαφές τι θα γίνει με τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Οι εργαζόμενοι
Στο πόδι συνεχίζουν να βρίσκονται μόνο οι εργαζόμενοι στο λιμάνι που αντιδρούν με την πώληση του ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή εργάζονται πάνω από 1.100 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι χειριστές-τεχνικοί, 280 διοικητικοί και 300 εργάτες. Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος έχει εκφράσει την αντίθεση της στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ενώ την Τρίτη 6/10 το Διοικητικό Συμβούλιο της θα παραστεί στην εκδίκαση της προσφυγής κατά της πώλησης των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ στο ΣτΕ.