Πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 έως και 200 ευρώ, σχεδιάζει να επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών σε εκατομμύρια φορολογούμενους, οι οποίοι...
κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών. Παράλληλα, εξετάζεται η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν μέσω των νέων ρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
Κατάργηση
Οπως ήδη έχει προαναγγείλει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει από φέτος τις απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα I.X. αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους. Επιπλέον, προτίθεται να αυξήσει τα τέλη για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που είναι ακριβά, όπως για παράδειγμα τα καινούργια μεγάλου κυβισμού ή τα μεταχειρισμένα μεγάλου κυβισμού που εξακολουθούν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.
Ειδικότερα, βάσει των σχεδίων που έχει εξαγγείλει ο κ. Αλεξιάδης, τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων και των λοιπών οχημάτων θα αλλάξουν ριζικά από φέτος με την εφαρμογή νέων κριτηρίων υπολογισμού που θα συνδέουν το ύψος των επιβαρύνσεων των ιδιοκτητών με την πραγματική αξία των οχημάτων τους, σε συνδυασμό με τα κυβικά εκατοστά και την παλαιότητα. Στόχος των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας είναι, σύμφωνα με τον υπουργό, οι επιβαρύνσεις να μεταφερθούν από τα φθηνά, τα παλαιά και τα μικρού κυβισμού οχήματα, στα ακριβά, στα νέα και στα μεγάλου κυβισμού. Ωστόσο, τα σχέδια αυτά συνεπάγονται αυτόματα και την κατάργηση των απαλλαγών από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν σήμερα για όλα τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα και λοιπά οχήματα που τέθηκαν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μετά τον Οκτώβριο του 2010 και εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους, μέχρι 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή, το σχέδιο στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Αλεξιάδης προβλέπει να πληρώνουν όλοι τέλη κυκλοφορίας, ακόμα και οι κάτοχοι υβριδικών, ηλεκτροκινήτων και νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων, οι οποίοι σήμερα απαλλάσσονται.
Επιπλέον, το σχέδιο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα προκαλέσει επιβαρύνσεις και στα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, δεδομένου ότι πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν ενταχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 έως και 200 ευρώ, σχεδιάζει να επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών σε εκατομμύρια φορολογούμενους, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών. Παράλληλα, εξετάζεται η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν μέσω των νέων ρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ