Κατά 4% ετησίως αυξάνεται ο φόρος χωρητικότητας, για τα πλοία με ελληνική και ξένη σημαία, για την...
επόμενη πενταετία.
Σύμφωνα με κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς, αυτή η αλλαγή που περιλαμβάνεται στη συμφωνία δεν αναμένεται να προκαλέσει μαζική έξοδο των ναυτιλιακών επιχειρήσεων από την Ελλάδα.
Ο φόρος χωρητικότητας καταβάλλεται κάθε χρόνο ανάλογα με τους κόρους που έχει κάθε πλοίο αλλά και την ηλικία του. Για την αποφυγή διπλής φορολογίας στα πλοία με ξένη σημαία θα εκπίπτει από το ελληνικό δημόσιο οποιαδήποτε ποσό καταβλήθηκε στο αλλοδαπό νηολόγιο.
Ακόμη, στη νέα ρύθμιση περιλαμβάνεται η μείωση των συντελεστών φορολόγησης για το συνάλλαγμα που φέρουν στην Ελλάδα οι αλλοδαπές επιχειρήσεις που ασχολούνται αποκλειστικά με ναυλώσεις, ασφαλίσεις, διακανονισμούς, μεσιτείες και ναυπηγήσεις πλοίων. Επίσης η επιμήκυνση του χρόνου φορολόγησης για το συνάλλαγμα των εταιρειών αυτών γίνεται από τα τέσσερα στα οκτώ χρόνια. Εξαιρούνται από την παρούσα ρύθμιση οι εταιρείες που διαχειρίζονται επιβατηγά ακτοπλοϊκά και τα εμπορικά πλοία που εκτελούν εσωτερικά δρομολόγια.
Σημειώνεται ότι αναφορικά με την καταβολή του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) στα πλοία με ξένη και ελληνική σημαία εξαντλείται κάθε υποχρέωση των πλοιοκτητών η των εταιριών από το φόρο εισοδήματος και των επί των εισοδημάτων που αποκτώνται από τη δραστηριότητα αυτή. Η ίδια απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος ισχύει για τους μετόχους ή εταίρους των εταιρειών μέχρι και φυσικού προσώπου για το εισόδημα που αποκτούν με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών και μερισμάτων.