Ο δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης δίνει αποστομωτική απάντηση στον επικεφαλής της μειοψηφίας Σπύρο Σπυρίδωνα για το κυκλοφοριακό...
στο νησί.
Η απάντηση του δημάρχου Πόρου είναι η εξής:
"Αφού επί δεκαετίες ο κ. Σπυρίδωνας και τα μέλη της παράταξής του δεν τόλμησαν να λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πόρου και δεν θεσμοθέτησαν ούτε μία κυκλοφοριακή ρύθμιση σύμφωνα με το Ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας), αποφάσισαν από τη θέση της αντιπολίτευσης να ορθώσουν (και σε αυτό το θέμα) τη φωνή της οπισθοδρόμησης και να επιδιώξουν στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν να υπονομεύσουν την απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλία του Πόρου.
Ο κ. Σπυρίδωνας κατηγορεί τον Δήμαρχο Γιάννη Δημητριάδη για δήθεν λήψη «αιφνιδιαστικών μέτρων», ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι η Απόφαση του Δημάρχου, δεν εισάγει καμία νέα ρύθμιση, αλλά α) υπενθυμίζει την ισχύουσα από το 1991 ρύθμιση απαγόρευσης κυκλοφορίας στην παραλία τις βραδινές ώρες της θερινής περιόδου και β) γνωστοποιεί τα κριτήρια εξαίρεσης, τα οποία κατά άκρως πελατειακό και παλαιοκομματικό τρόπο είχαν αποφύγει να ορίσουν οι προηγούμενες δημοτικές αρχές και ειδικά η δημοτική αρχή Σπυρίδωνα, η οποία με την υπ’ αριθμ. 135/2005 Απόφαση ΔΣ (η οποία εκ παραδρομής στην υπ’ αριθμ. 819/2015 Απόφαση Δημάρχου γράφτηκε ως 35/2005), είχε ψηφίσει οι άρσεις και εξαιρέσεις από την απαγόρευση να χορηγούνται …«με εντολή Δημάρχου».
Οι Αποφάσεις ΔΣ στις οποίες βασίστηκε η υπ’ αριθμ. 819/2015 Απόφαση του Δημάρχου Πόρου, δεν επιλέχθηκαν αυθαίρετα, όπως ισχυρίζεται ο κ. Σπυρίδωνας, αλλά επειδή είναι εκείνες με τις οποίες α) αποφασίστηκε η απαγόρευση κυκλοφορίας και β) προβλέφθηκε η δυνατότητα του Δημάρχου, να καθορίζει τις εξαιρέσεις και τον βαθμό εφαρμογής του μέτρου. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι οι εν λόγω Αποφάσεις, εκτός από υποκριτικές (αφού προέβλεπαν την απόλυτη δυνατότητα του Δημάρχου να τις καταργεί όποτε θέλει), είναι και νομικά έωλες, αφού οι προηγούμενες δημοτικές αρχές δεν τις θεσμοθέτησαν με Κανονιστική Πράξη, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ. Ωστόσο, όπως οι προηγούμενες δημοτικές αρχές είχαν το δικαίωμα να τις εφαρμόζουν κάνοντας εκπτώσεις, έτσι και η νέα δημοτική αρχή έχει το δικαίωμα να τις εφαρμόζει αξιώνοντας την αυστηρή εφαρμογή τους.
"Αφού επί δεκαετίες ο κ. Σπυρίδωνας και τα μέλη της παράταξής του δεν τόλμησαν να λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πόρου και δεν θεσμοθέτησαν ούτε μία κυκλοφοριακή ρύθμιση σύμφωνα με το Ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας), αποφάσισαν από τη θέση της αντιπολίτευσης να ορθώσουν (και σε αυτό το θέμα) τη φωνή της οπισθοδρόμησης και να επιδιώξουν στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν να υπονομεύσουν την απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλία του Πόρου.
Ο κ. Σπυρίδωνας κατηγορεί τον Δήμαρχο Γιάννη Δημητριάδη για δήθεν λήψη «αιφνιδιαστικών μέτρων», ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι η Απόφαση του Δημάρχου, δεν εισάγει καμία νέα ρύθμιση, αλλά α) υπενθυμίζει την ισχύουσα από το 1991 ρύθμιση απαγόρευσης κυκλοφορίας στην παραλία τις βραδινές ώρες της θερινής περιόδου και β) γνωστοποιεί τα κριτήρια εξαίρεσης, τα οποία κατά άκρως πελατειακό και παλαιοκομματικό τρόπο είχαν αποφύγει να ορίσουν οι προηγούμενες δημοτικές αρχές και ειδικά η δημοτική αρχή Σπυρίδωνα, η οποία με την υπ’ αριθμ. 135/2005 Απόφαση ΔΣ (η οποία εκ παραδρομής στην υπ’ αριθμ. 819/2015 Απόφαση Δημάρχου γράφτηκε ως 35/2005), είχε ψηφίσει οι άρσεις και εξαιρέσεις από την απαγόρευση να χορηγούνται …«με εντολή Δημάρχου».
Οι Αποφάσεις ΔΣ στις οποίες βασίστηκε η υπ’ αριθμ. 819/2015 Απόφαση του Δημάρχου Πόρου, δεν επιλέχθηκαν αυθαίρετα, όπως ισχυρίζεται ο κ. Σπυρίδωνας, αλλά επειδή είναι εκείνες με τις οποίες α) αποφασίστηκε η απαγόρευση κυκλοφορίας και β) προβλέφθηκε η δυνατότητα του Δημάρχου, να καθορίζει τις εξαιρέσεις και τον βαθμό εφαρμογής του μέτρου. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι οι εν λόγω Αποφάσεις, εκτός από υποκριτικές (αφού προέβλεπαν την απόλυτη δυνατότητα του Δημάρχου να τις καταργεί όποτε θέλει), είναι και νομικά έωλες, αφού οι προηγούμενες δημοτικές αρχές δεν τις θεσμοθέτησαν με Κανονιστική Πράξη, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ. Ωστόσο, όπως οι προηγούμενες δημοτικές αρχές είχαν το δικαίωμα να τις εφαρμόζουν κάνοντας εκπτώσεις, έτσι και η νέα δημοτική αρχή έχει το δικαίωμα να τις εφαρμόζει αξιώνοντας την αυστηρή εφαρμογή τους.
Είναι επομένως τουλάχιστον υποκριτικό εκείνος που θεσμοθετούσε παρατύπως και εφάρμοζε επί 16 χρόνια κατά το δοκούν τα μέτρα και εκείνος που κατοχύρωσε για τον εαυτό του το δικαίωμα να δίνει εντολή ποιοι, πότε και αν θα απαγορεύεται να εισέρχονται στον παραλιακό δρόμο, να καταγγείλει σήμερα την εφαρμογή των ίδιων μέτρων και την εισαγωγή για πρώτη φορά ενός ενιαίου κανόνα εύλογης εξαίρεσης από αυτά. Παρά την βαρύγδουπη, ξύλινη και άνευ ουσίας φρασεολογία του, ο κ. Σπυρίδωνας δεν μάς λέει όμως ποιες Αποφάσεις, που δήθεν ρύθμιζαν διαφορετικά το ζήτημα της απαγόρευσης, αποκρύφθηκαν από την υπ’ αριθμ. 819/2015 Απόφαση Δημάρχου. Δεν μάς λέει ποιες Αποφάσεις ρύθμιζαν νομίμως τα κυκλοφοριακά θέματα του Δήμου Πόρου πριν την επιβολή των αιφνιδιαστικών μέτρων της 1ης Αυγούστου 2015, ούτε βέβαια ποιες τα ρύθμιζαν έως το 2006 όσο ήταν Δήμαρχος, και πόσο νόμιμες ήταν. Και για άλλη μια φορά, δεν μάς λέει φυσικά ποια είναι η θέση του αναφορικά με την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Τέλος, τονίζεται ότι, εκτός από την υπενθύμιση των μέτρων που είχαν ατονήσει, η νέα δημοτική αρχή, στον πρώτο χρόνο της θητείας της, έκανε ήδη αυτό που καμία προηγούμενη δημοτική αρχή δεν είχε τολμήσει να πράξει: συνέταξε και έθεσε σε διαβούλευση Κανονισμό Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων (https://diavgeia.gov.gr/…/70%CE%9F1%CE%A9%CE%9E%CE%9D-%CE%A…), ώστε από το 2016 να εφαρμοσθεί ένας συνολικός σχεδιασμός αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού, θεσμοθετημένος με την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία. Η δέσμευση της δημοτικής αρχής να επιλύσει το πρόβλημα του κυκλοφοριακού δεν πρόκειται να ανασταλεί, όσο και αν οι εκπρόσωποι του χθες δείχνουν να μην έχουν καταλάβει το αποτέλεσμα των εκλογών του Μαΐου του 2014".