Τρεις παρεμβάσεις σε ισάριθμα "καυτά" θέματα, έκανε στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το
Σωματείο Οδηγών Μηχανικών & Εργ/των...
Δήμου Πειραιά.
Στην πρώτη ο αντιπρόεδρος του Σωματείου και της ΠΟΕ-ΟΤΑ Βασίλης Γκιτάκος πρότεινε στους Δημοτικούς Συμβούλους ότι για τους ίδιους λόγους, της έλλειψης
προσωπικού και συγκεκριμένα οδηγών, που
έφερνε εισηγητικά η Δημοτική Αρχή, προ ημερησίας, για παράταση των συμβάσεων των εργαζομένων για
ακόμη δύο μήνες, θα έπρεπε να παραταθούν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2015
όπως δίνει το δικαίωμα ο νόμος 4325/2015 στο άρθρο 49, δεδομένου ότι οι λόγοι
αυτοί δεν θα εκλείψουν μετά από τη δίμηνη παράταση και τα προβλήματα στην
υπηρεσία Καθαριότητας θα είναι και πάλι μεγάλα από την έλλειψη προσωπικού.
Διαχείριση Απορριμμάτων
Η
δεύτερη παρέμβαση έγινε στο 3ο θέμα
της ημερήσιας διάταξης που αφορούσε την «εκπόνηση και εφαρμογή Τοπικού
Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων Δήμου Πειραιά, ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ
τόνισε την προσφορά του συνδικαλιστικού κινήματος και τους αγώνες που έδωσαν
διαχρονικά οι εργαζόμενοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την διαχείριση των
απορριμμάτων και τους δικαίωσε η απόφαση της σημερινής περιφερειακής αρχής
Αττικής που ακύρωσε την κατασκευή των 4
«μαμούθ» εργοστασίων διαχείρισης
απορριμμάτων με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ.
Τόνισε
ότι το παράδειγμα που ακολούθησε η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με την
κατασκευή φαραωνικού τύπου εργοστασίου που θα εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης για τα
30 χρόνια, με προεγγυημένο κέρδος 90.000 τον/έτος, εξυπηρετεί τα συμφέροντα του
εργολάβου και όχι των δημοτών, των εργαζομένων και του περιβάλλοντος, ενώ
ενταφιάζει την ανακύκλωση, προκρίνοντας την επεξεργασία με καύση σύμμικτων
απορριμμάτων, για να εξασφαλίζεται ο στόχος των 90.000 τόνων ανά έτος.
Επεσήμανε
ότι η ΠΟΕ-ΟΤΑ και οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως κατά καιρούς
έχουν καταθέσει και επίσημα τις προτάσεις τους στους αρμόδιους φορείς , είναι υπέρ
του αποκεντρωμένου μοντέλου διαχείρισης απορριμμάτων που προωθεί την διαλογή στην
πηγή, την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση, την κομποστοποίηση και την τελική
ταφή του υπολείμματος των απορριμμάτων που μένει από όλη αυτή τη διεργασία,
αποκλείοντας όμως κάθε διαδικασία μέσω ΣΔΙΤ.
Επιπλέον, ο Βασίλης Γκιτάκος πρότεινε, σε ότι αφορά τον Τοπικό Σχεδιασμό της Διαχείρισης
Απορριμμάτων του Δήμου Πειραιά,
1ο)
η μελέτη να εκπονηθεί εξολοκλήρου από τις υπηρεσίες και τους εργαζόμενους του
Δήμου που και την επάρκεια και την ικανότητα διαθέτουν,
2ο)
Στην ομάδα έργου να συμμετέχει και εκπρόσωπος των εργαζομένων και
3ο)
Το σχέδιο να διασφαλίζει τον δημόσιο χαρακτήρα της διαχείρισης απορριμμάτων σε
όλες τις φάσεις χωρίς την εμπλοκή εργολάβων.
Δημοτική Αστυνομία
Η
Τρίτη παρέμβαση του Σωματείου Οδηγών Μηχανικών & Εργ/των Δήμου Πειραιά
αφορούσε την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας και τη συγκρότηση
της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας, όπου επεσήμανε ως παράτυπο τον αποκλεισμό
των ΔΕ δημοτικών Αστυνόμων από την
επιλογή προϊσταμένων τμήματος, ενώ ως «άδικο» διατύπωσε την επιλογή ΠΕ και ΤΕ
διοικητικού σε μία ένστολη υπηρεσία από
τη στιγμή που ο ένστολος ΠΕ και ΤΕ δημοτικός αστυνόμος δεν μπορεί να επιλεγεί
ως προϊστάμενος διεύθυνσης διοικητικής υπηρεσίας.