Μια κάρτα που θα διευκολύνει τους πολίτες σε συναλλαγές με το δημόσιο και θα είναι σε εθελοντική βάση, έρχεται η Κάρτα του Πολίτη έως το...
τέλος Σεπτεμβρίου.
Αυτό προβλέπεται στα σχέδια του νέου αναπληρωτή υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χ. Βερναρδάκη για την αναβάθμιση του δημόσιου τομέα και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.
Έτσι από ότι όλα δείχνουν η κάρτα του πολίτη μπαίνει στην τελική ευθεία μπαίνει με στόχο την πάταξη της γραφειοκρατίας. Η κάρτα του πολίτη θα έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας και θα περιλαμβάνει τσιπάκι στο οποίο θα είναι περασμένοι τρεις βασικοί αριθμοί που ταυτοποιούν τον κάτοχο:
ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου,
ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) και
ο Αριθμός Δημοτολογίου.
Αρχικά υπήρχε προβληματισμός αν θα περιλαμβάνει barcode -για το οποίο αντιδρούν διάφοροι κοινωνικοί φορείς- ή κωδικό (Pin) για την ταυτοποίηση του κατόχου. Το υπουργείο προσανατολίζεται να χρησιμοποιήσει κωδικό πρόσβασης προκειμένου να ταυτοποιείται ηλεκτρονικά ο κάτοχος της έξυπνης κάρτας. Προοπτικά η κάρτα του πολίτη θα μπορεί να χρησιμοποιείται για όλες τις δυνητικές χρήσεις (ως κάρτα δημότη, ως κάρτα ασφαλισμένου, ως κάρτα αγρότη, ως κάρτα ασθενούς, ως κάρτα μετανάστη, ως κάρτα νέου κ.λπ.) και θα περιλαμβάνει τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας καθώς και τους κωδικούς για το πρόγραμμα taxis του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να ενσωματώσει όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουν αναπτύξει τα υπουργεία και να αποτελέσει η έξυπνη κάρτα του πολίτη «ομπρέλα» για ηλεκτρονικές συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων με το κράτος.