Την δική του απάντηση δίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά (ΕΣΠ) στον Ιωσήφ Βουράκη, που τους κατηγόρησε πως μαζί με το Δήμο Πειραιά δεν έχουν κάνει τίποτα για την προσέλκυση των τουριστών κρουαζιέρας...
στην πόλη.ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Αναλυτικά, η απάντηση των εμπόρων της πόλης είναι η εξής:
Με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Ι. Βουράκη, επικεφαλής του επικεφαλής του Συνδυασμού «Πειραιάς Νέα Αρχή»στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τις οποίες, τόσο ο Δήμος Πειραιά, όσο και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, δεν έχουν κάνει τίποτα για το μείζον θέμα των επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά, αναφέρουμε επιγραμματικά κάποιες από τις ενέργειες που έχουμε κάνει για το σκοπό αυτό, πάντα στα πλαίσια των δυνατοτήτων και αρμοδιοτήτων μας:
-Εκδίδουμε τον Τουριστικό Οδηγό Πειραιά, που διανέμεται δωρεάν στο τμήμα αφίξεων των κρουαζιεροπλοίων, στα τουριστικά τρένα του Πειραιά, στα ξενοδοχεία της πόλης, στα καταστήματα και σε συνεννόηση με τον ΕΟΤ στα κατά τόπους γραφεία του εξωτερικού.
-Υλοποιήσαμε τη δράση «Go! Piraeus» έναν τουριστικό, ταξιδιωτικό και επαγγελματικό οδηγό του Πειραιά, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, που απευθύνεται κυρίως στους επισκέπτες κρουαζιέρας -και όχι μόνο- κατόχους κινητών συσκευών IOS (iPod touch, iPhone, iPad) και Android.
- Έχουμε δρομολογήσει από το 2010 τα τουριστικά τρένα που μεταφέρουν καθημερινά στην πόλη τους τουρίστες και τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων. Το καλοκαίρι μάλιστα του 2013 προτρέψαμε τους συναδέλφους να παρέχουν ειδικές εκπτώσεις στους πελάτες της κρουαζιέρας, με την επίδειξη της κάρτας επιβίβασης του καραβιού και εκδώσαμε sticker για τα συμμετέχοντα καταστήματα.
- Συστήσαμε Επιτροπή Κρουαζιέρας, για να συζητούνται οι σχετικές προτάσεις και να επιλύονται τα ζητήματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
-Αναλάβαμε την πρωτοβουλία και πραγματοποιήσαμε συνάντηση των φορέων του Πειραιά στις 8/10/14, που συμμετείχαν ο Δήμος, η Αντιπεριφέρεια, ο ΟΛΠ, ο ΕΟΤ, το ΕΒΕΠ και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας, για να συντονιστούν οι απαιτούμενες συνεργασίες και ενέργειες, που θα οδηγήσουν στην άμεση διασύνδεση της εμπορικής λειτουργίας της πόλης με το λιμάνι και την εκμετάλλευση του τουριστικού προϊόντος που προέρχεται από την κρουαζιέρα για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
-Αναλάβαμε την ευθύνη εκπόνησης μελέτης, για την αναβάθμιση των κτιρίων και καταστημάτων κατά μήκος της Ακτής Μιαούλη.
*Συμμετέχουμε στις εκδηλώσεις εορτασμού για την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015» με συγκεκριμένες δράσεις όπως:
η διοργάνωση «Γαλάζιου Απογεύματος»
ο διαγωνισμός καλύτερης θεματικής βιτρίνας, σχετικής με τη θάλασσα και τη ναυτιλία, μεταξύ των καταστημάτων της πόλης μας και
η δωρεάν παραχώρηση του τουριστικού τρένου για την προβολή των εκδηλώσεων του Δήμου και την περιήγηση των επισκεπτών.
-Συμμετέχουμε στη Διαβούλευση του Δήμου για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της πόλης συνδυαστικά με την στήριξη και ενίσχυση της αγοραστικής κίνησης της πειραϊκής αγοράς, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις:
1. Αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου, στα πρότυπα των βιοκλιματικών κέντρων πόλεων – Στήριξη και επέκταση του Ανοιχτού Εμπορικού Κέντρου –ΟPEN MALL-Πειραιά με παρεμβάσεις επανασχεδιασμού και δημιουργίας, όπως: -διάνοιξη της οδού Σωτήρος -σήμανση διαδρομών -σήμανση οδών -νέοι και εναλλακτικοί χώροι πρασίνου και έξοδα συντήρησης -ανάπλαση πλατειών και κήπων -δημιουργία σηματοδοτημένου πεζοδρόμου με αφετηρία την άφιξη της κρουαζιέρας που να περιλαμβάνει πέρασμα από αρχαιολογικούς χώρους, την κεντρική αγορά, μουσεία, εκκλησίες κ.ά.
-ανασχεδιασμός πεζοδρομίων και πεζοδρομήσεων -δημιουργία Ιπποδάμειας Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων στα πρότυπα παραδοσιακών αγορών – Προώθηση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων.
2. Δημιουργία Εκθεσιακού - Συνεδριακού κέντρου. 3. Επικοινωνία - προβολή brand name του Δήμου Πειραιά. 4. Προβολή και επικοινωνία site “DESTINATION PIRAEUS” . 5. Συμμετοχή του Δήμου Πειραιά στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. 6. Ανάδειξη του Δημοτικού Θεάτρου σε επισκέψιμη πολιτιστική υποδομή της πόλης. 7. Ανακαίνιση προσόψεων εγκαταλελειμμένων και διατηρητέων κτιρίων -Αξιοποίηση υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων. 8. Αξιοποίηση των παραλιών. 9. Δημιουργία χονδρεμπορικού πάρκου και αποθηκευτικών χώρων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. 10. Εξωραϊσμός των εισόδων του Πειραιά. 11. Δημιουργία δικτύου χώρων στάθμευσης (parking και ελεγχόμενη στάθμευση). 12. Χρηματοδότηση συνολικής κυκλοφοριακής μελέτης.
-Στην Ανοιχτή Γενική μας Συνέλευση στις 30/3/15 διοργανώσαμε ομιλία του κ. Σ. Χατζάκου Γεν. Δ/ντή ΟΛΠ με θέμα «Κρουαζιέρα και εμπορική ανάπτυξη του Πειραιά».
-Αντιδράσαμε δυναμικά όταν η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας πρότεινε τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, θεωρώντας ότι τέτοιου είδους προοπτικές, υπονομεύουν τις προσπάθειες ανάκαμψης και αναπτυξιακής πορείας της πόλης μας. Κρίναμε απολύτως αναγκαία την παραμονή της βάσης κρουαζιέρας στον Πειραιά, ώστε συνδυαστικά και με μια σειρά έργων υποδομής, να δημιουργηθεί ένα λιμάνι ισχυρών προοπτικών, προς όφελος των
κατοίκων, των διακινούμενων, του τουρισμού, της ναυτιλίας και των επιχειρήσεών μας.
Τις περισσότερες από τις ενέργειές μας, τις έχουμε επικοινωνήσει σε όλα τα μέλη μας, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, αλλά και με Δελτία Τύπου, έτσι ώστε το ευρύτερο κοινό, όπως και τα μέλη μας, να γνωρίζουν τις ενέργειες του ΕΣΠ προς αυτή την κατεύθυνση γενικά και όχι μόνο ευκαιριακά, όταν δηλαδή δένει στο Λιμάνι του Πειραιά ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο.
Και φυσικά, αντιλαμβανόμαστε ότι τα αποτελέσματα από αυτές τις ενέργειες δεν είναι αυτά που θα θέλαμε, συνεχίζουμε όμως τις προσπάθειές μας και θα επιθυμούσαμε κάθε συνεισφορά, με προτάσεις και ιδέες, γιατί εκτιμούμε ότι τα απαξιωτικά σχόλια, απλά δεν βοηθούν".
@ Ε, αυτό τώρα δεν το λες τίποτα, αλλά σχεδόν... τίποτα!
Αν και δεν έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης οι έμποροι που θα ήθελαν περισσότερους τουρίστες κρουαζιέρας στην αγορά της πόλης...
Αν και δεν έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης οι έμποροι που θα ήθελαν περισσότερους τουρίστες κρουαζιέρας στην αγορά της πόλης...