«Δεν πουλάμε τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης...» επανέλαβε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας για την ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και...
ΟΛΘ.
Σύμφωνα με τον Θοδωρή Δρίτσα, «στον Πειραιά δεν υπάρχει κανένας παράγοντας της επιχειρηματικότητας που να συμφωνεί με την πώληση του ΟΛΠ. Ποιος είναι αυτός που θέλει την πώληση του ΟΛΠ και για ποιον λόγο;».
Οπως είπε κατά την πρώτη ενημερωτική συνάντηση με τους ναυτιλιακούς συντάκτες, «η κυβέρνηση έχει διαφορετική προσέγγιση για την αξιοποίηση του δημόσιου πλούτου και της δημόσιας περιουσίας. Δεν έλκεται από τη μυθοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων. Αντιμετωπίζουμε πραγματικότητες που δεν συνδέονται με τον στρατηγικό σχεδιασμό αξιοποίησης του δημόσιου πλούτου και την κατοχύρωση της περιουσίας της χώρας στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο περιβάλλον. Η ζωή, η εξέλιξη και η πραγματικότητα σού επιβάλλεται.
Οπως υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός, σήμερα «δεν υπάρχει ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία που να μην είναι δημόσια ως θεσμική πραγματικότητα. Κάποιες εξαιρέσεις μπορεί να βρει κανείς στην Αγγλία, αλλά μικρές και αποτυχημένες». Στην Ελλάδα, «το Κράτος, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Επιμελητήρια θα ασκούν τον δημόσιο έλεγχο και τη διοίκηση των λιμανιών» τόνισε ο κ. Δρίτσας.
Σχετικά με τον διαγωνισμό για την πώληση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ και την επαναπροκήρυξή του, χαρακτήρισε ως «κυρίαρχο δικαίωμα κάθε κράτους να διατηρεί το δικαίωμα να αλλάξει τους όρους ενός διαγωνισμού και τη διαδικασία πριν την κατοχύρωση μίας σύμβασης. Είναι θέμα κρατικής κυριαρχίας».
Αναφερόμενος στο ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα επανακαθορίσει και θα απλοποιήσει τον ρόλο του, σημειώνοντας πάντως ότι «δεν έχουμε καταλήξει στην οριστική φόρμουλα, ξεπερνά την αρμοδιότητα του δικού μας υπουργείου».
ΟΛΘ.
Σύμφωνα με τον Θοδωρή Δρίτσα, «στον Πειραιά δεν υπάρχει κανένας παράγοντας της επιχειρηματικότητας που να συμφωνεί με την πώληση του ΟΛΠ. Ποιος είναι αυτός που θέλει την πώληση του ΟΛΠ και για ποιον λόγο;».
Οπως είπε κατά την πρώτη ενημερωτική συνάντηση με τους ναυτιλιακούς συντάκτες, «η κυβέρνηση έχει διαφορετική προσέγγιση για την αξιοποίηση του δημόσιου πλούτου και της δημόσιας περιουσίας. Δεν έλκεται από τη μυθοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων. Αντιμετωπίζουμε πραγματικότητες που δεν συνδέονται με τον στρατηγικό σχεδιασμό αξιοποίησης του δημόσιου πλούτου και την κατοχύρωση της περιουσίας της χώρας στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο περιβάλλον. Η ζωή, η εξέλιξη και η πραγματικότητα σού επιβάλλεται.
Οπως υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός, σήμερα «δεν υπάρχει ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία που να μην είναι δημόσια ως θεσμική πραγματικότητα. Κάποιες εξαιρέσεις μπορεί να βρει κανείς στην Αγγλία, αλλά μικρές και αποτυχημένες». Στην Ελλάδα, «το Κράτος, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Επιμελητήρια θα ασκούν τον δημόσιο έλεγχο και τη διοίκηση των λιμανιών» τόνισε ο κ. Δρίτσας.
Σχετικά με τον διαγωνισμό για την πώληση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ και την επαναπροκήρυξή του, χαρακτήρισε ως «κυρίαρχο δικαίωμα κάθε κράτους να διατηρεί το δικαίωμα να αλλάξει τους όρους ενός διαγωνισμού και τη διαδικασία πριν την κατοχύρωση μίας σύμβασης. Είναι θέμα κρατικής κυριαρχίας».
Αναφερόμενος στο ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα επανακαθορίσει και θα απλοποιήσει τον ρόλο του, σημειώνοντας πάντως ότι «δεν έχουμε καταλήξει στην οριστική φόρμουλα, ξεπερνά την αρμοδιότητα του δικού μας υπουργείου».