εκατομμύρια ευρώ, από τα τέλη κυκλοφορίας τα...
τελευταία χρόνια.
Έτσι, για να αυξηθούν τα έσοδα, στην τσιμπίδα της εφορίας, θα μπουν και τα «πράσινα» αυτοκίνητα που έχουν κατά κανόνα χαμηλότερα ή και μηδενικά τέλη καθώς υπολογίζονται με βάση τους ρύπους που εκπέμπονται.
Τα σενάρια προβλέπουν την αύξηση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν μετά τον Οκτώβριο του 2010 και πληρούν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές euro 5. Τα σημερινά τέλη αναμένεται να διατηρηθούν για τα οχήματα που πληρούν την τελευταία αντιρρυπαντική οδηγία euro 6.
Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με το capital.gr , το 2010, το δημόσιο εισέπραξε 1,591 δισ. ευρώ. Ήταν η χρονιά κατά την οποία έγιναν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με σημαντική αύξησή τους για τα μεγάλα κυβικά και συγχώνευση του ειδικού φόρου επί των οχημάτων με υψηλό κυβισμό στα τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, την ίδια χρονιά συνδέθηκε το ύψος των τελών με τον όγκο των εκπεμπόμενων ρύπων για τα οχήματα που κυκλοφορούσαν για πρώτη φορά από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.
Η αύξηση των τελών για τα μεγάλα κυβικά είχε σαν αποτέλεσμα τον επόμενο χρόνο να σημειωθεί μεγάλη μείωση των εσόδων. Συνολικά εισπράχθηκαν 1,117 δισ ευρώ, δηλαδή 474 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα.
Το 2012 αν και δεν άλλαξε κάτι στον υπολογισμό των τελών καταγράφηκε σημαντική αύξηση των εσόδων. Συγκεκριμένα εισπράχθηκε 1,305 δισ ευρώ, δηλαδή καταγράφηκε αύξηση 188 εκατομμυρίων ευρώ. Η αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αλλαγή του τρόπου βεβαίωσης και είσπραξης των τελών, η οποία από εκείνη τη χρονιά έγινε πλήρως ηλεκτρονική με κατάργηση των σχετικών ειδοποιητηρίων και του αυτοκόλλητου σήματος.
Το 2013 επανήλθαν σε πτωτικά τροχιά τα έσοδα από τα τέλη καθώς εισπράχθηκε 1,189 δισ. ευρώ, ενώ ακόμη λιγότερα ήταν τα τέλη που εισέπραξε το δημόσιο πέρυσι. Συνολικά τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα 1,119 δισ ευρώ, δηλαδή 64 εκατομμύρια λιγότερα σε σχέση με το 2013.