Latest News

Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Οι 24 λόγοι ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ θέλουμε να περάσει το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ από το κέντρο του Πειραιά


Από την Ξένια Ιωαννίδου*

Υπάρχουν δεκάδες λόγοι που τους οποίους σκοπεύουμε να παραθέσουμε στις 6 Μαΐου 2015 στο Συμβούλιο Επικρατείας όπου έχουμε προσφύγει, μετά από αναβολές...
4 ετών.
Σας παραθέτω ένα μικρό ιστορικό και τα κύρια σημεία των θέσεων μας:
1.        Το έργο εγκρίθηκε το 2008 επί Φασούλα-Λιάπη για να ενώσει το τραμ-τραίνο Φαλήρου-Γλυφάδας με το λιμάνι για να σώσουν την πτωχευμένη Τραμ ΑΕ.
2.        Το 60% της διαδρομής του τραμ-τραίνου καλύπτεται από το μετρό το οποίο έρχεται το 2017.
3.        Οι μονοδρομήσεις χάρη του τραμ-τραίνου δημιουργούν ένα συγκοινωνιακό χάος άνευ προη-γουμένου. Δεν υπάρχει λογική στην κυκλοφορία, η οποία σε αναγκάζει να κάνεις μεγάλους γύρους για να φτάσεις στο σπίτι σου ή σε αποκλείει εντελώς.
4.        Έχει μεταφερθεί η κίνηση σε στενά που δεν είναι φτιαγμένα για αυτό το σκοπό δημιουργώντας αμέτρητα προβλήματα στους κατοίκους τους.Οι στενοί δρόμοι του Πειραιά δεν μπορούν να αντέξουν ένα τέτοιο συγκοινωνιακό όλεθρο. Τόσο απλά.
5.        Έχει εκταμιευτεί το 68% των χρημάτων και έχει γίνει ΜΟΝΟ το 18% του έργου.
6.        Η γέφυρες μας αντέχουν το βάρος των 64 τόνων;;;;;;; Καμία μελέτη δεν έχει γίνει και δεν υπάρχει για τις γέφυρες του Πειραιά αν αντέχουν τέτοιο βάρος. Θα πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να μάθουμε τις αντοχές τους;;;;;;;
7.        Υποδομήθηκαν απαραίτητες συγκοινωνιακές υποδομές; Παράδρομοι & τοπικοί δρόμοι έγιναν λεωφορειόδρομοι και τα τρόλεϊ μπήκαν σε στενά ανηφορικά δρομάκια με διαμπερείς ροές.
8.        Μείωση πεζοδρομίων. Τα πεζοδρόμια στις κεντρικές λεωφόρους θα μειωθούν στο πλάτος έως και ΤΡΙΑ (3) μέτρα. Στην λεωφόρο Λαμπράκη - από την πλευρά της Ευαγγελίστριας όπου θα περνούν οι γραμμές του ΤΡΑΜ-ΤΡΕΝΟΥ, το πεζοδρόμιο θα είναι πλάτους ΕΩΣ ΕΝΟΣ ΜΕΤΡΟΥ. Δεκάδες δέντρα, κάδοι ανακύκλωσης και περίπτερα θα «ξεριζωθούν» τελείως.
9.        Η χρηματοδότηση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ είναι από τους φόρους μας και από ευρωπαϊκά κονδύλια (άρα από τους φόρους μας). Εμείς δεν έχουμε λόγο για το πως θα ξοδευτούν;
10.    Τα πραγματικά ποσά σε εκατομμύρια που ξοδεύτηκαν παραμένουν μυστήριο.Δεν έχει γίνει ακόμα δημόσιος διαχειριστικός έλεγχος για το έλλειμμα των 360 εκατομμύριων του έργου. Η Τραμ Α.Ε, έχει συγχωνευτεί στο ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και δεν έχουμε στοιχεία. Δηλαδή πληρώνουμε με τους φόρους μας εν λευκώ.Αυτή η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος πρέπει να σταματήσει.
11.    Δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία αναγκαία μελέτη για το τραμ-τραίνο, ήτοια)Μελέτες σκοπιμότητας, δηλαδή αν είναι αναγκαίο το έργο, β)ρύπανσης, γ)δονήσεων, δ)ηχορύπανσης κ.λπ., προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες. Η κατασκευαστική εταιρεία έχει υιοθετήσει το ρητό «βλέποντας και κάνοντας» χωρίς ένα ολικό πλάνο δράσης υπολογίζοντας μόνο τις ανάγκες του έργου αγνοώντας τους κατοίκους & τις ανάγκες τους.
12.    Έχουν χαθεί 2,500 θέσεις παρκινγκ σε έναν Πειραιά που είχε θέμα παρκινγκ από πριν.
13.    Θα καταργηθούν τουλάχιστον 8 από τις λεωφορειακές μας γραμμές για να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε το τραμ-τραίνο θέλοντας και μη, μη λαμβάνοντας υπόψιν ότι η χρήση πολλαπλών γραμμών θα αυξήσει κατά πολύ τον χρόνο μεταφοράς στον τελικό προορισμό μας και ότι το τραμ-τραίνο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις υπάρχουσες διαδρομές που εξυπηρετούν τα λεωφορεία.
14.    Η πορεία του τραμ-τραίνου είναι μονόδρομος. Άρα αν θέλεις να πας 2 στάσεις πίσω πρέπει να κάνεις κύκλο, που σημαίνει ότι δεν θα το πάρεις.
15.    Υπάρχουν στη διαδρομή του τραμ-τραίνου 16 κυκλοφοριακοί κόμβοι και 24 διασταυρώσεις. Για να μην υπάρχουν ατυχήματα πως σκοπεύουν να διαχειριστούν την ασφάλεια των πεζών, θα βάλουν φανάρια σε κάθε διασταύρωση και κόμβο ή θα κλείσουν το τραμ-τραίνο πίσω από κράσπεδα αναγκάζοντας τους πεζούς να κάνουν μεγάλες διαδρομές μέχρι που να βρουν διασταύρωση για να περάσουν στην απέναντι πλευρά του δρόμου;
16.    Παραδέχονται ΤΩΡΑ και οι δημοτικοί σύμβουλοι του Μιχαλολιάκου καιδενσυμφωνούν με την διέλευση του τραμ-τραίνου από το κέντρο της πόλης.
17.    Αρνείται ο Μώραλης συνάντηση ή συζήτηση περί τραμ-τραίνου και ενώ έλεγαν μέχρι και πριν τα Χριστούγεννα πόσο θα συγκρουστούν με τους κατασκευαστέςμε ολοσέλιδα άρθρα τύπου: «Ξηλώνει ο Μαρινάκης τα έργα Μιχαλολιάκου – Τι αλλάζει σε Μετρό, Τραμ και Μονοδρομήσεις», τώρα νίπτουντας χείρας τους χωρίς να έχουν δώσει ευκαιρία στους φορείς και πολίτες να του εξηγήσουν με ποιο τρόπο μπορεί να σταματήσει η καταστροφή της πόλης.
18.    Επιβάρυνση της υγείας. Τα ηλεκτροφόρα καλώδια του τραμ-τραίνου θα περνούν μπροστά από τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών, καταστρέφοντας την οπτική και ίσως βλάπτοντας την υγεία των κατοίκων των διαμερισμάτων λόγω ακτινοβολίας, με ιδιαίτερη επίπτωση στις μικρές/τρίτες ηλικίες (πιθανά ναυτίες, πονοκέφαλοι έως και αποβολές, καρδιοπάθειες, καρκινώματα, κ.α.).
19.    Μόνιμη δυσμενή παραμόρφωση της αισθητικής εικόνας και της φυσιογνωμίας του Πειραιά.
20.    Όλες οι δημοτικές αρχές απ’ όπου πέρασε το τραμ από την πόλη τους και τις κατέστρεψε είναι με το μέρος μας και θα καταθέσουν στο δικαστήριο.
21.    Ανάπτυξη & Ευκολία; Οι πολίτες έχουν παραπληροφορηθεί περί ανάπτυξης και ευκολίας με την διέλευση του τραμ-τραίνου. Θέλουμε πολλά διαφορετικά μέσα σταθερής τροχιάς και την ευμάρεια και ευκολία των εμπόρων και των πολιτών του Πειραιά. Αν αυτό γίνει μέσα από σωστές προϋποθέσεις και με γνώμονα την ασφάλεια και το γενικό καλό, θα γίνει γρήγορα και οικονομικά. Αντίθετα, θα ωφεληθεί ένας και θα ζημιωθούν ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι. Κάτω από τις τρέχουσες συνθήκες δεν θα θέλει να έρθει κανείς στον Πειραιά και όσοι έρθουν θα δεινοπαθήσουν.
22.    Τώρα είναι αργά!!!Οι πολίτες έχουν παραπληροφορηθεί ότι το έργο έγινε και ότι τώρα είναι αργά. Αυτό είναι απλά ένα ΨΕΜΑ. Μόνο το 18% έχει γίνει και τα έργα που έχουν γίνει μέχρι στιγμής είναι τα συνοδά έργα. Ποτέ δεν είναι αργά να σταματήσεις μια απάτη.
23.    Επιστροφή χρημάτων;. Αυτό απλά δεν ισχύει. Αυτός που τα πήρε και τα σπατάλησε είναι η ΤΡΑΜ Α.Ε. και αυτή πρέπει να τα επιστρέψει αφού δεν έκανε το έργο. Εμείς γιατί να επιστρέψουμε χρήματα που έχουμε ήδη πληρώσει.
24.    Σκοτώνει τον τουρισμό. Ο Πειραιάς είναι ο κεντρικός άξονας τουρισμού της Ελλάδος προς και από τα νησιά μας και τώρα γίνεται απροσπέλαστος. Φανταστείτε τώρα με τα μάτια της ψυχής σας μια στιγμή του μέλλοντος όπου το τραμ-τραίνο θα κυκλοφορεί μέσα από το κέντρο του Πειραιά με ρυθμούς χελώνας (υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες περί ταχύτητας εντός πόλεων). Προσθέστε τώρα τη ζέστη του καλοκαιριού, τους τουρίστες, το ταμπεραμέντο του Έλληνα που βιάζεται να προλάβει κάποιο πλοίο την τελευταία στιγμή και δεν μπορεί λόγω κίνησης και μόλις περιγράψαμε την κόλαση, όροφος -87. Τα συμπεράσματα δικά σας.

"Οι 26 λόγοι ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ θέλουμε να περάσει το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ από το κέντρο του Πειραιά;;;

Υπάρχουν δεκάδες λόγοι που τους οποίους σκοπεύουμε να παραθέσουμε στις 6 Μαΐου 2015 στο Συμβούλιο Επικρατείας όπου έχουμε προσφύγει, μετά από αναβολές 4 ετών. Σας παραθέτω ένα μικρό ιστορικό και τα κύρια σημεία των θέσεων μας:

1. Το έργο εγκρίθηκε το 2008 επί Φασούλα-Λιάπη για να ενώσει το τραμ-τραίνο Φαλήρου-Γλυφάδας με το λιμάνι για να σώσουν την πτωχευμένη Τραμ ΑΕ. 

2. Το 60% της διαδρομής του τραμ-τραίνου καλύπτεται από το μετρό το οποίο έρχεται το 2017.

3. Οι μονοδρομήσεις χάρη του τραμ-τραίνου δημιουργούν ένα συγκοινωνιακό χάος άνευ προηγουμένου. Δεν υπάρχει λογική στην κυκλοφορία, η οποία σε αναγκάζει να κάνεις μεγάλους γύρους για να φτάσεις στο σπίτι σου ή σε αποκλείει εντελώς.

4. Έχει μεταφερθεί η κίνηση σε στενά που δεν είναι φτιαγμένα για αυτό το σκοπό δημιουργώντας αμέτρητα προβλήματα στους κατοίκους τους. Οι στενοί δρόμοι του Πειραιά δεν μπορούν να αντέξουν ένα τέτοιο συγκοινωνιακό όλεθρο. Τόσο απλά.

5. Έχει εκταμιευτεί το 68% των χρημάτων και έχει γίνει ΜΟΝΟ το 18% του έργου. 

6. Η γέφυρες μας αντέχουν το βάρος των 64 τόνων;;;;;;; Καμία μελέτη δεν έχει γίνει και δεν υπάρχει για τις γέφυρες του Πειραιά αν αντέχουν τέτοιο βάρος. Θα πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να μάθουμε τις αντοχές τους;;;;;;;

7. Οι μονοδρομήσεις χάρη του τραμ-τραίνου δημιουργούν ένα συγκοινωνιακό χάος άνευ προηγουμένου. Δεν υπάρχει λογική στην κυκλοφορία που σε αναγκάζει να κάνεις μεγάλους κύκλους για να φτάσεις στο σπίτι σου ή σε έχει αποκλείσει εντελώς.

8.Έχει μεταφερθεί η κίνηση σε στενά. Η δόμηση των στενών δρόμων του Πειραιά δεν είναι φτιαγμένη για αυτό το σκοπό δημιουργώντας αμέτρητα προβλήματα στους κατοίκους. 

9. Υποδομήθηκαν απαραίτητες συγκοινωνιακές υποδομές; Παράδρομοι & τοπικοί δρόμοι έγιναν λεωφορειόδρομοι και τα τρόλεϊ μπήκαν σε στενά ανηφορικά δρομάκια με διαμπερείς ροές. 

10. Μείωση πεζοδρομίων. Τα πεζοδρόμια στις κεντρικές λεωφόρους θα μειωθούν στο πλάτος έως και ΤΡΙΑ (3) μέτρα. Στην λεωφόρο Λαμπράκη - από την πλευρά της Ευαγγελίστριας όπου θα περνούν οι γραμμές του ΤΡΑΜ-ΤΡΕΝΟΥ, το πεζοδρόμιο θα είναι πλάτους ΕΩΣ ΕΝΟΣ ΜΕΤΡΟΥ. Δεκάδες δέντρα, κάδοι ανακύκλωσης και περίπτερα θα «ξεριζωθούν» τελείως.

11. Η χρηματοδότηση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ είναι από τους φόρους μας και από ευρωπαϊκά κονδύλια (άρα από τους φόρους μας). Εμείς δεν έχουμε λόγο για το πως θα ξοδευτούν;

12. Τα πραγματικά ποσά σε εκατομμύρια που ξοδεύτηκαν παραμένουν μυστήριο. Δεν έχει γίνει ακόμα δημόσιος διαχειριστικός έλεγχος για το έλλειμμα των 360 εκατομμύριων του έργου. Η Τραμ Α.Ε, έχει συγχωνευτεί στο ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και δεν έχουμε στοιχεία. Δηλαδή πληρώνουμε με τους φόρους μας εν λευκώ. Αυτή η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος πρέπει να σταματήσει.

13. Δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία αναγκαία μελέτη για το τραμ-τραίνο, ήτοι α) Μελέτες σκοπιμότητας, δηλαδή αν είναι αναγκαίο το έργο, β) ρύπανσης, γ) δονήσεων, δ) ηχορύπανσης κ.λπ., προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες. Η κατασκευαστική εταιρεία έχει υιοθετήσει το ρητό «βλέποντας και κάνοντας» χωρίς ένα ολικό πλάνο δράσης υπολογίζοντας μόνο τις ανάγκες του έργου αγνοώντας τους κατοίκους & τις ανάγκες τους. 

14. Έχουν χαθεί 2,500 θέσεις πάρκινγκ σε έναν Πειραιά που είχε θέμα πάρκινγκ από πριν.

15. Θα καταργηθούν τουλάχιστον 8 από τις λεωφορειακές μας γραμμές για να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε το τραμ-τραίνο θέλοντας και μη, μη λαμβάνοντας υπόψιν ότι η χρήση πολλαπλών γραμμών θα αυξήσει κατά πολύ τον χρόνο μεταφοράς στον τελικό προορισμό μας και ότι το τραμ-τραίνο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις υπάρχουσες διαδρομές που εξυπηρετούν τα λεωφορεία. 

16. Η πορεία του τραμ-τραίνου είναι μονόδρομος. Άρα αν θέλεις να πας 2 στάσεις πίσω πρέπει να κάνεις κύκλο, που σημαίνει ότι δεν θα το πάρεις. 
17. Υπάρχουν στη διαδρομή του τραμ-τραίνου 16 κυκλοφοριακοί κόμβοι και 24 διασταυρώσεις. Για να μην υπάρχουν ατυχήματα πως σκοπεύουν να διαχειριστούν την ασφάλεια των πεζών, θα βάλουν φανάρια σε κάθε διασταύρωση και κόμβο ή θα κλείσουν το τραμ-τραίνο πίσω από τοιχάκια αναγκάζοντας τους πεζούς να κάνουν μεγάλες διαδρομές μέχρι που να βρουν διασταύρωση για να περάσουν στην απέναντι πλευρά του δρόμου;

18. Παραδέχονται ΤΩΡΑ και οι δημοτικοί σύμβουλοι του Μιχαλολιάκου και δεν συμφωνούν με την διέλευση του τραμ-τραίνου από το κέντρο της πόλης.

19. Αρνείται ο Μώραλης συνάντηση ή συζήτηση περί τραμ-τραίνου και ενώ έλεγαν μέχρι και πριν τα Χριστούγεννα πόσο θα συγκρουστούν με τους κατασκευαστές με ολοσέλιδα άρθρα τύπου: «Ξηλώνει ο Μαρινάκης τα έργα Μιχαλολιάκου – Τι αλλάζει σε Μετρό, Τραμ και Μονοδρομήσεις», τώρα νίπτουν τας χείρας τους χωρίς να έχουν δώσει ευκαιρία στους φορείς και πολίτες να του εξηγήσουν με ποιο τρόπο μπορεί να σταματήσει η καταστροφή της πόλης.

20. Επιβάρυνση της υγείας. Τα ηλεκτροφόρα καλώδια του τραμ-τραίνου θα περνούν μπροστά από τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών, καταστρέφοντας την οπτική και ίσως βλάπτοντας την υγεία των κατοίκων των διαμερισμάτων λόγω ακτινοβολίας. Υπάρχουν άπειρα στοιχεία επί αυτού στο διαδίκτυο. 
21. Μόνιμη δυσμενή παραμόρφωση της αισθητικής εικόνας και της φυσιογνωμίας του Πειραιά.

22. Όλες οι δημοτικές αρχές απ’ όπου πέρασε το τραμ από την πόλη τους και τις κατέστρεψε είναι με το μέρος μας και θα καταθέσουν στο δικαστήριο.

23. Ανάπτυξη & Ευκολία; Οι πολίτες έχουν παραπληροφορηθεί περί ανάπτυξης και ευκολίας με την διέλευση του τραμ-τραίνου. Θέλουμε πολλά διαφορετικά μέσα σταθερής τροχιάς και την ευμάρεια και ευκολία των εμπόρων και των πολιτών του Πειραιά. Αν αυτό γίνει μέσα από σωστές προϋποθέσεις και με γνώμονα την ασφάλεια και το γενικό καλό, θα γίνει γρήγορα και οικονομικά. Αντίθετα, θα ωφεληθεί ένας και θα ζημιωθούν ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι. Κάτω από τις τρέχουσες συνθήκες δεν θα θέλει να έρθει κανείς στον Πειραιά και όσοι έρθουν θα δεινοπαθήσουν. 

24. Τώρα είναι αργά!!! Οι πολίτες έχουν παραπληροφορηθεί ότι το έργο έγινε και ότι τώρα είναι αργά. Αυτό είναι απλά ένα ΨΕΜΑ. Μόνο το 18% έχει γίνει και τα έργα που έχουν γίνει μέχρι στιγμής είναι τα συνοδά έργα. Ποτέ δεν είναι αργά να σταματήσεις μια απάτη.
 
25. Επιστροφή χρημάτων;. Αυτό απλά δεν ισχύει. Αυτός που τα πήρε και τα σπατάλησε είναι η ΤΡΑΜ Α.Ε. και αυτή πρέπει να τα επιστρέψει αφού δεν έκανε το έργο. Εμείς γιατί να επιστρέψουμε χρήματα που έχουμε ήδη πληρώσει.

26. Σκοτώνει τον τουρισμό. Ο Πειραιάς είναι ο κεντρικός άξονας τουρισμού της Ελλάδος προς και από τα νησιά μας και τώρα γίνεται απροσπέλαστος. Φανταστείτε τώρα με τα μάτια της ψυχής σας μια στιγμή του μέλλοντος όπου το τραμ-τραίνο θα κυκλοφορεί μέσα από το κέντρο του Πειραιά με ρυθμούς χελώνας (υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες περί ταχύτητας εντός πόλεων). Προσθέστε τώρα τη ζέστη του καλοκαιριού, τους τουρίστες, το ταμπεραμέντο του Έλληνα που βιάζεται να προλάβει κάποιο πλοίο την τελευταία στιγμή και δεν μπορεί λόγω κίνησης και μόλις περιγράψαμε την κόλαση, όροφος -87. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Ξένια Ιωαννίδου
Από την εισήγηση μου σήμερα στην Συνέντευξη Τύπου της Ομάδας Φορέων & Πολιτών Ενάντια στην Έλευση του Τραμ-Τραίνου από το κέντρο του Πειραιά"
*Ξένια Ιωαννίδου
Από την εισήγηση μου σήμερα στην Συνέντευξη Τύπου της Ομάδας Φορέων & Πολιτών Ενάντια στην Έλευση του Τραμ-Τραίνου από το κέντρο του Πειραιά.