Ξεπερνούν τα 101 εκατομμύρια ευρώ οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ)...
Όπως ειδικότερα αναφέρεται: «Σχετικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το ΝΑΤ που έχουν αποσταλεί προς βεβαίωση στις αρμόδιες ΔΟΥ, σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία στην αρμόδια υπηρεσία του Ταμείου προκύπτει ότι:
* Από πλοία εσωτερικού το ποσό οφειλής είναι 35.898.484,79 ευρώ
* Από τα ποντοπόρα πλοία το ποσό οφειλής είναι 17.935.365,75 ευρώ
* Από το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και οχημάτων το ποσό οφειλής είναι 47.490.999,82 ευρώ.
ΣΥΝΟΛΟ: 101.324.850,36 ευρώ.
Τα παραπάνω ποσά αφορούν σχεδόν στο σύνολό τους σε πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας (ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας) και σε οφειλές ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατικών Οχημάτων) προς του 2011 οπότε και καταργήθηκε».
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα ποντοπόρα πλοία, τα βεβαιωθέντα ποσά αφορούν κυρίως σε οφειλές εταιρείας κρουαζιερόπλοιων (που εκκρεμούν δικαστικά) και όχι σε οφειλές της ποντοπόρου ναυτιλίας. Γίνεται επίσης γνωστό ότι στις παραπάνω οφειλές συμπεριλαμβάνονται οι αναλογούσες εισφορές προς το ΝΑΤ, το ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ανεργίας Ασθενείας Ναυτικών), το ΤΠΕΝ (Ταμείο Πρόνοιας Εμπορικού Ναυτικού) και το ΚΕΑΝ (Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών). Επισημαίνεται ακόμη ότι τα ανωτέρω ποσά είναι τα αρχικώς βεβαιωθέντα, καθότι είναι σε εξέλιξη διακανονισμοί αρκετών οφειλών με το ΝΑΤ και λαμβάνουν χώρα καταβολές στις ΔΟΥ (εφάπαξ ή δυνάμει ρυθμίσεων), για τις οποίες το Ταμείο ενημερώνεται σταδιακά.
Ο κ. Σκουρλέτης ενημερώνει τους βουλευτές του ΚΚΕ ότι για όλες τις ανωτέρω οφειλές, η αρμόδια Διεύθυνση Πόρων του Ταμείου έχει προβεί σε όλα τα προβλεπόμενα, από την κείμενη νομοθεσία, μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης, ήτοι απαγόρευση απόπλου, αναγκαστική κατάσχεση μέσω αρμόδια ΔΟΥ, υποβολή μήνυσης και αναγγελία στους κατά καιρούς διενεργηθέντες διαγωνισμούς.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ που έχουν καταθέσει την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων σε δύο ακόμη υπουργούς, Οικονομίας και Οικονομικών, έχουν καταγγείλει ότι οι εφοπλιστές με αντιλαϊκούς νόμους που έχουν ψηφιστεί, απολαμβάνουν, μεταξύ άλλων, 56 προκλητικές φοροαπαλλαγές. Οι δε φορολογικές υποχρεώσεις τους εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας των πλοίων, με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και κέρδη τους. Τα ερωτήματα που έχουν θέση είναι τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013 και το 2014, πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει με το συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών, πόσες είναι οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες εισφορές στη ΔΟΥ Πειραιά και στο ΝΑΤ.