Latest News

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

ΩΧ! Κοίτα τώρα ποιος εκτελεί χρέη γραφείου τύπου για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά;


Με έκπληξη είδαμε το δελτίο Τύπου για την παρουσίαση του νέου προγράμματος του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά που απέστειλε...


"Το Λιμάνι της Αγωνίας".

Η δημοτική παράταξη της αντιπολίτευσης στο Δήμο Πειραιά με επικεφαλής τον Θοδωρή Δρίτσα εξέδωσε μια απίστευτη ανακοίνωση που αναμασά με πανηγυρικό ενθουσιασμό όσα είπαν ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης και ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Διαμαντής. Η ανακοίνωση προσπαθεί να περιγράψει όσο πιο θετικά όσα ειπώθηκαν στην συνέντευξη Τύπου. Μιλάμε πως αποθεώνει περισσότερο ακόμα και από τα δελτία τύπου της δημοτικής αρχής. 
Όλος ο σχολιασμός από "Το Λιμάνι της Αγωνίας" εξαντλείται σε δύο μόνο γράμματα κι εκφράζεται με ένα "Ωχ" , όταν γίνεται αναφορά στην εκδήλωση με τίτλο "Θρύλε Θεέ μου", λέγοντας χαρακτηριστικά πως "Εδώ λέμε Ωχ"!!!! 
Για την ιστορία και για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα, δείτε το δελτίο Τύπου από "Το Λιμάνι της Αγωνίας, όπου σημειώνονται τα εξής:
"Με μεγάλη καθυστέρηση – λόγω των εθνικών εκλογών – ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής  του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά κ. Νίκος Διαμαντής, παρουσιάστηκε από τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη σε συνέντευξη Τύπου στο υπέροχο νεοκλασικό κτήριο που δεσπόζει στο κέντρο της πόλης.
Το Λιμάνι της Αγωνίας
​ καλωσορίζει ​
τον κ. Διαμαντή και του εύχεται καλή επιτυχία στα καθήκοντα του σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το οποίο ο ίδιος αποκάλεσε ‘μνημείο’ που φιλοδοξεί να το αναδείξει σε ‘Πύλη Πολιτισμού’ για την πόλη, την Ελλάδα, τη Βαλκανική αλλά –λέμε εμείς– και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο κ. Διαμαντής, δήλωσε συγκινημένος καθ’ ότι Πειραιώτης και ομολόγησε ότι εργάστηκε σκληρά το προηγούμενο δεκαπενθήμερο με το επιτελείο του αλλά και με ένα μεγάλο αριθμό εσωτερικών και εξωτερικών συνεργατών για να καταρτίσει το πρόγραμμα για το υπόλοιπο της θεατρικής περιόδου που απομένει το οποίο περιλαμβάνει ένα τριήμερο με Bijoux de Kant ‘ΑΧ! σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη, το ‘Θέλω να δω τον Πάπα’ της Λυρικής Σκηνής, την Όπερα του Offenbach από το Θέατρο Olvio ‘Ωραία Ελένη’¨, την Παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου ‘Μια Μέρα’ από το Θέατρο Τέχνης και το Φεστιβάλ Νεανικής Δημιουργίας Inport Festival, αλλά και τo πρόγραμμα της επόμενης θεατρικής περιόδου που θα αρχίσει το Σεπτέμβριο.
Ξεδιπλώνοντας το ‘όραμα’ του για το ΔΘΠ ο κ. Διαμαντής έδωσε μεγάλη έμφαση στη δυναμική, την εξωστρέφεια, την ανεξάντλητη ενέργεια και τη ζωντάνια του ελληνικού θεάτρου και τη δημιουργία ενός ζωντανού κυττάρου που θα προσελκύσει όχι μόνο νέους δημιουργούς, αλλά και καινούργιους θεατές. Επεσήμανε, επίσης, ότι το ελληνικό θέατρο  πολύτροπο και δυναμικό όπως είναι, χρειάζεται τη στήριξη όλων στους μαστόρους, ηθοποιούς, συγγραφείς, και νέους δημιουργούς.’  
Ανακοίνωσε ότι την περίοδο 2015-16 θα παιχτούν ο ‘Φάουστ’ του Γκαίτε και  ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα’ του Σέξπηρ  και δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί κανείς αν
​-​
παρόλο 
​ότι είναι ​
καλοδεχούμενη η επιλογή των δύο αυτών κλασσικών έργων​-​
εκφράζουν την εμπιστοσύνη και την ομολογουμένη πίστη του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή στο ελληνικό θέατρο. Εκτός και αν 
​εκτιμά​ ότι εφ’ όσον τα δύο αυτά έργα θα ανέβουν από την Κατερίνα Ευαγγελάτου και τον Κωνσταντίνο Ρήγο αντίστοιχα συνιστούν μέρος του ελληνικού θεάτρου!
Η αυλαία του ΔΘΠ θα ανοίξει με την ανάρτηση της ιστορικής ‘αυλαίας’ του θεάτρου που έχει διασωθεί και αποκατασταθεί στην αρχική της μορφή από έναν Πειραιώτη καλλιτέχνη με την Ελένη Καραΐνδρου να δίνει μία μοναδική συναυλία στον εορτασμό.
Πολλές και ποικίλες δραστηριότητες θα λάβουν χώρα στο θέατρο την επόμενη περίοδο όπως ένα αφιέρωμα στον Πίντερ, Παιδική Σκηνή η οποία θα μας εκπλήξει και θα μας διδάξει ‘τι μπορεί να σημαίνει παιδικό θέατρο’, μια βραδιά μουσικής στα έγκατα του θεάτρου επίσης πολύ διαφορετική και άκρως ενδιαφέρουσα, έκθεση φωτογραφίας καθώς και μία έκθεση που θα επιμεληθεί ο Μάνος Στεφανίδης για τα 90 χρόνια του Ολυμπιακού – δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από το θέατρο – με τίτλο ‘Θρύλε Θεέ μου!’ 
Με φόντο το κόκκινο, πίνακες του Τσαρούχη και του Τέτση και το οποίο θα συνδεθεί με τους Ολυμπιακούς και το Λιμάνι! Εδώ λέμε Ωχ!
Τέλος ανέφερε ότι σχεδιάζει μια δραστηριότητα την οποία ονόμασε ‘Move Up η οποία φιλοδοξεί να βγάλει το θέατρο σε όλες τις πλατείες του ευρύτερου Πειραιά και να φέρει νέους ανθρώπους στο θέατρο. ‘Είμαι αποφασισμένος’, δήλωσε ο κ. Διαμαντής, ‘να φέρω όλον τον Πειραιά στο Δημοτικό θέατρο.
‘Φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε ένα θέατρο ζωντανό και εξωστρεφές, να κοιτάξουμε και να δούμε το μέλλον, σε αυτό το μνημείο το οποίο επιβάλλεται χωρίς να κραυγάζει.’
Όλα αυτά είναι πάρα πολύ ωραία και θα είναι ευχής έργον να υλοποιηθούν σε μια πολιτιστικά έρημη πόλη όπως ο Πειραιάς είναι όμως απορίας άξιον με ποιό τρόπο θα λειτουργήσει το ΔΘΠ εάν δεν βρεθούν σχεδόν 2 εκ. ευρώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ Μώραλης, στην σύντομη ομιλία του, παρουσιάζοντας τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, επεσήμανε ότι η χορηγία του ΟΠΑΝ (Οργανισμός Πολιτισμού και Νεολαίας) ανέρχεται μεν σε 350,000€ τα λειτουργικά έξοδα του θεάτρου όμως είναι 1,3 εκ. ευρώ το χρόνο.
Το πρόγραμμα 2015-16 του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή που έχει επίσης και την οικονομική ευθύνη όπως ομολόγησε ο ίδιος κοστολογήθηκε από τον ίδιο σε 900,000€ επομένως το άνοιγμα είναι σχεδόν 2 εκ. ευρώ, τα οποία πρέπει να βρεθούν από άλλες πηγές όπως το ΥΠΠΟ, η περιφέρεια, αλλά και από χορηγούς του ιδιωτικού τομέα. Πρόσθετα έσοδα, όπως ανέφερε ο Δήμαρχος μπορεί να έρθουν από την εκμίσθωση των καταστημάτων του θεάτρου (αμέλεια της προηγούμενης δημοτικής αρχής να το κάνει) και φυσικά και από το ταμείο μέσω εισιτηρίων που πληρώνουν οι θεατές.
Όλα αυτά μάλλον δεν είναι αρκετά για να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα του θεάτρου και για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι χρειάζεται επειγόντως ένας οικονομικός διευθυντής με γνώσεις του αντικειμένου που θα εξορθολογίσει τα έξοδα του θεάτρου και θα αναζητήσει νέες πηγές χρηματοδότησης κάτι που –κακώς λέμε εμείς – επιβαρύνει τον καλλιτεχνικό διευθυντή αυτή την στιγμή.
Να προσθέσουμε ότι τόσο ο Δήμαρχος όσο και ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής εξήραν το έργο του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή κ. Τάκη Τζαμαργιά ο οποίος ‘άνοιξε’ το ΔΘΠ κάτω από αντίξοες συνθήκες, έκανε μια εξαιρετική δουλειά κατά γενική ομολογία, ήταν και πάλι υποψήφιος και αναρωτιέται κανείς γιατί δεν ανανεώθηκε η θητεία του αφού, είναι πανθομολογούμενος γνωστό ότι, ένα ‘όραμα’ χρειάζεται επιμονή, υπομονή και ένα πολύ μεγαλύτερο διάστημα από αυτό του ενός έτους για να ωριμάσει και να αποδώσει καρπούς".

@ Σύντροφοι και συντρόφισσες, ο Δήμος Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έχουν γραφεία Τύπου.  Τι θα κάνουν αν τους πάρετε την δουλειά;  Κλέφτες θα γίνουν;