Το κυκλοφοριακό χάος στους δρόμους του Πειραιά αποτελεί καθημερινότητα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες στο μεγαλύτερο λιμάνι...
της χώρας.
της χώρας.
Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και καιρό ( το έχουμε επισημάνει κατά καιρούς) και τείνει να γίνει μια δεδομένη κατάσταση, αφού κανείς από τους αρμόδιους δεν φαίνεται να έχει διάθεση τουλάχιστον να ξεκινήσει μια προσπάθεια για να... βρεθεί λύση.
Το κυκλοφοριακό έμφραγμα στους δρόμους έχει περάσει πια τα σύνορα του Πειραιά και άρχισε να γίνεται "θέμα" στις ημερήσιες εφημερίδες, που φιλοξενούν ολοσέλιδα ρεπορτάζ για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της πόλης.
Διαβάστε τι γράφουν σήμερα "ΤΑ ΝΕΑ" στο ρεπορτάζ με τίτλο "Αδιάβατη πόλη ο Πειραιάς λόγω των έργων για Τραμ - Μετρό και της παράνομης στάθμευσης"
"Σε αδιάβατη πόλη έχει μεταβληθεί το τελευταίο διάστημα ο Πειραιάς, με το κυκλοφοριακό να «χτυπάει κόκκινο» τις περισσότερες ώρες της ημέρας και τους οδηγούς να χρειάζεται να… οπλιστούν με υπομονή και ατσάλινα νεύρα για τις καθημερινές μετακινήσεις τους.
Οι μεγάλοι δρόμοι του Πειραιά έχουν μεταβληθεί σε «συμπληγάδες» με πρωτοφανή μποτιλιαρίσματα, κυρίως λόγω των έργων του Τραμ και του Μετρό που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στο κέντρο της πόλης, αλλά και της παράνομης στάθμευσης που έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις, καθώς σύμφωνα με τους ειδικούς, «η Αστυνομία παραμένει... διακριτικά απούσα».
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που είχαν εφαρμοστεί πριν ακριβώς από έναν χρόνο στον Πειραιά, ενώ αρχικά έδωσαν κάποιες «ανάσες» και λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, σήμερα έχουν ακυρωθεί στην πράξη, δεδομένου ότι οι περισσότεροι κεντρικοί δρόμοι που μονοδρομήθηκαν, λόγω της παράνομης στάθμευσης, μοιάζουν πλέον με «λαιμούς μπουκαλιών»!
Μια μεγάλη κυκλοφοριακή παρέμβαση για να επιτύχει, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, χρειάζεται τρία πράγματα: Σωστό σχεδιασμό, άρτια εκτέλεση των έργων και αυστηρή αστυνόμευση, τουλάχιστον κατά το αρχικό στάδιο υλοποίησής της.
Στην περίπτωση του Πειραιά, οι εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες εφαρμόστηκαν σταδιακά από το Φεβρουάριο του 2014, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι αρμόδιοι της Αττικό Μετρό και του Δήμου Πειραιά, «εγκαταλείφθηκαν από την Αστυνομία από …τις 2 το απόγευμα της πρώτης μέρας εφαρμογής τους»!
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι κεντρικοί δρόμοι να παραδοθούν σχετικά γρήγορα στο έλεος της παράνομης στάθμευσης των ΙΧ, των φορτηγών τροφοδοσίας των καταστημάτων και των ταξί.
Ειδικότερα, τονίζουν, ότι η παντελής έλλειψη αστυνόμευσης σε κεντρικές οδικές αρτηρίες όπως η Ακτή Θεμιστοκλέους, η Ακτή Μουτσοπούλου, η Γρηγορίου Λαμπράκη, η Ηρώων Πολυτεχνείου, η 2ας Μεραρχίας, η Ακτή Μιαούλη και η Εθνικής Αντιστάσεως, που σηκώνουν αποκλειστικά το μεγαλύτερο βάρος της κυκλοφορίας των Ι. Χ, ουσιαστικά έχει ακυρώσει στην πράξη την προ ενός έτους εκτεταμένη κυκλοφοριακή παρέμβαση στο κέντρο του Πειραιά.
Τα τριπλοπαρκαρίσματα (!) στη Γρηγορίου Λαμπράκη όπου εκτελούνται τα έργα του τραμ, τα «κλειδωμένα» ΙΧ μέσα στις λεωφορειολωρίδες της ίδιας οδού και της Ακτής Μιαούλη και οι συστηματικές παραβιάσεις ακόμα και των λεωφορειοδρόμων «αντίθετης ροής» στην Ηρώων Πολυτεχνείου και τη Χατζηκυριακού, όπως αναφέρουν οι αρμόδιοι του Δήμου Πειραιά, ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς Δημοτική Αστυνομία πλέον δεν υπάρχει.
Ομως, η παρουσία της Αστυνομίας στους δρόμους του Πειραιά εξαντλείται στο φανάρι της διασταύρωσης της Ομηρίδου Σκυλίτση με την 34ου Συντάγματος!
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι πλαστικές κορίνες που είχαν τοποθετηθεί από την Αττικό Μετρό σε κρίσιμες διασταυρώσεις, για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης, έχουν πλέον καταστραφεί από ασυνείδητους οδηγούς.
Τα κυριότερα προβλήματα:
* Παραλιακό τμήμα των Ακτών Θεμιστοκλέους και Μουτσοπούλου, από την οδό Φρεαττύδος έως την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη, στο Πασαλιμάνι: Σε όλο το μήκος της συγκεκριμένης διαδρομής, από τις πέντε λωρίδες του δρόμου, λόγω των διπλοπαρκαρισμάτων όχι μόνο στη δεξιά, αλλά και στην αριστερή πλευρά (ΙΧ, φορτηγά, ταξί, οχήματα τροφοδοσίας κ. λ. π), απομένει για την κυκλοφορία μόνο μια λωρίδα! Είναι χαρακτηριστικό ότι στη συμβολή της λεωφόρου Φρεαττύδος με την Ακτή Θεμιστοκλέους, το διπλοπαρκάρισμα των ταξί στην πιάτσα που υπάρχει εκεί, φράζει την μοναδική πρόσβαση με κατεύθυνση προς την Αθήνα.
* Οδός 2ας Μεραρχίας: Στο τμήμα της από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου έως την Ακτή Μουτσοπούλου, σε καθημερινή βάση και κυρίως μπροστά από τα καταστήματα γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ και εταιρείας courier, το παράνομο παρκάρισμα καταλαμβάνει μονίμως δύο - τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το φαινόμενο του «λαιμού μπουκαλιού».
* Οδός Γρηγορίου Λαμπράκη:΄Επειτα από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, είναι η κυριότερη έξοδος προς την Αθήνα (η δεύτερη είναι αυτή μέσω της Ακτής Μιαούλη) και ταυτόχρονα ο δρόμος με τα μεγαλύτερα προβλήματα!
Στο ξεκίνημα της Γρηγορίου Λαμπράκη και στην αριστερή πλευρά της από το Πασαλιμάνι (στο ύψος των γραφείων του ΥΕΝ και του πεζοδρόμου της οδού Σωτήρος) μέχρι τη συμβολή της με τη Βασιλέως Γεωργίου, το παράνομο παρκάρισμα καταλαμβάνει τις περισσότερες ώρες της ημέρας τρεις λωρίδες κυκλοφορίας! Μονίμως σε διπλή γραμμή και ένα όχημα της Πυροσβεστικής (ο αριθμός του είναι στη διάθεση κάθε αρμοδίου), προφανώς για να δίνει το καλό παράδειγμα! Στη δεξιά πλευρά της Γρ. Λαμπράκη και πάλι κοντά στο Πασαλιμάνι, εδώ η διπλή γραμμή περιλαμβάνει μόνο ταξί! Ετσι, κατά τις ώρες αιχμής, για την υπόλοιπη κυκλοφορία απομένει μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας!
Προχωρώντας κανείς στη Γρηγορίου Λαμπράκη, μετά τη Βασιλέως Γεωργίου και με κατεύθυνση προς την Αθήνα, πρέπει να είναι οπλισμένος με αρκετή υπομονή! Στην αριστερή πλευρά (στις δυο λωρίδες) εξελίσσονται τα έργα για το Τραμ, ενώ στη δεξιά πλευρά, ΙΧ και φορτηγά τροφοδοσίας, είναι μονίμως παρκαρισμένα μέσα στη λεωφορειολωρίδα και σε πολλά σημεία σε διπλή σειρά, έως το ύψος της Ευαγγελίστριας! Κι εδώ πάλι απομένει μια λωρίδα κυκλοφορίας για τους νομοταγείς!
Στο ξεκίνημα της Γρηγορίου Λαμπράκη και στην αριστερή πλευρά της από το Πασαλιμάνι (στο ύψος των γραφείων του ΥΕΝ και του πεζοδρόμου της οδού Σωτήρος) μέχρι τη συμβολή της με τη Βασιλέως Γεωργίου, το παράνομο παρκάρισμα καταλαμβάνει τις περισσότερες ώρες της ημέρας τρεις λωρίδες κυκλοφορίας! Μονίμως σε διπλή γραμμή και ένα όχημα της Πυροσβεστικής (ο αριθμός του είναι στη διάθεση κάθε αρμοδίου), προφανώς για να δίνει το καλό παράδειγμα! Στη δεξιά πλευρά της Γρ. Λαμπράκη και πάλι κοντά στο Πασαλιμάνι, εδώ η διπλή γραμμή περιλαμβάνει μόνο ταξί! Ετσι, κατά τις ώρες αιχμής, για την υπόλοιπη κυκλοφορία απομένει μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας!
Προχωρώντας κανείς στη Γρηγορίου Λαμπράκη, μετά τη Βασιλέως Γεωργίου και με κατεύθυνση προς την Αθήνα, πρέπει να είναι οπλισμένος με αρκετή υπομονή! Στην αριστερή πλευρά (στις δυο λωρίδες) εξελίσσονται τα έργα για το Τραμ, ενώ στη δεξιά πλευρά, ΙΧ και φορτηγά τροφοδοσίας, είναι μονίμως παρκαρισμένα μέσα στη λεωφορειολωρίδα και σε πολλά σημεία σε διπλή σειρά, έως το ύψος της Ευαγγελίστριας! Κι εδώ πάλι απομένει μια λωρίδα κυκλοφορίας για τους νομοταγείς!
* Ακτή Μιαούλη - Εθνικής Αντιστάσεως: Είναι η δεύτερη έξοδος προς την Αθήνα που εξυπηρετεί και τους ταξιδιώτες του λιμανιού. Σε όλο το μήκος της Ακτής Μιαούλη και μέχρι τη συμβολή της με τη Βασιλέως Γεωργίου, στη δεξιά πλευρά μέσα στη λεωφορειολωρίδα βρίσκονται από νωρίς το πρωί διπλοπαρκαρισμένα Ι. Χ και οχήματα τροφοδοσίας. Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κάνουν σλάλομ για να προσεγγίσουν τις στάσεις των επιβατών, ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί κάνουν το σταυρό τους κάθε φορά που αποφεύγουν μια σύγκρουση! Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στην Εθνικής Αντιστάσεως με κατεύθυνση προς την Ομηρίδου Σκυλίτση, που οδηγεί εκτός Πειραιά.
* 34ου Συντάγματος - Ηρώων Πολυτεχνείου: Το διπλοπαρκάρισμα είναι μόνιμο και μάλιστα στην αριστερή πλευρά, σε όλο το μήκος από το ύψος της οδού Ευαγγελιστρίας έως την οδό Τσαμαδού, δίπλα στην Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά!
Το παράδοξο είναι ότι η οδός Τσαμαδού, ενώ είναι πλέον αποκλειστικός λεωφορειόδρομος, στον οποίο κάποιες ώρες επιτρέπεται και η κυκλοφορία μόνο οχημάτων τροφοδοσίας, παραβιάζεται συστηματικά από Ι. Χ και ταξί, μπροστά στα μάτια της Αστυνομίας! Επίσης, στην Ηρώων Πολυτεχνείου, το διπλοπαρκάρισμα είναι καθημερινό φαινόμενο από το Δημοτικό Θέατρο έως την Πλατεία Τερψιθέας, στη δεξιά πλευρά της λεωφόρου αυτή τη φορά.
Η απουσία αστυνόμευσης έχει ως αποτέλεσμα την καταστρατήγηση και των λεωφορειολωρίδων «αντίθετης ροής», όπως είναι αυτή που ξεκινάει από το Χατζηκυριάκειο και μέσω των οδών Χατζηκυριακού και Ηρώων Πολυτεχνείου φτάνει έως το ύψος της οδού Τσαμαδού. Πολλά ΙΧ (ένα ανά 3 λεπτά, λένε οι αρμόδιοι των Αστικών Συγκοινωνιών) κινούνται αντίστροφα στη μονοδρομημένη πλέον Ηρώων Πολυτεχνείου, χρησιμοποιώντας τη λεωφορειολωρίδα «αντίθετης ροής», χωρίς κανείς να τα ελέγχει! Ο κίνδυνος ατυχημάτων στις διασταυρώσεις κυρίως το βράδυ είναι πολύ μεγάλος, ενώ ήδη καταγράφονται ατυχήματα κυρίως με δίκυκλα που νομίμως κυκλοφορούν σε αυτή".
Το παράδοξο είναι ότι η οδός Τσαμαδού, ενώ είναι πλέον αποκλειστικός λεωφορειόδρομος, στον οποίο κάποιες ώρες επιτρέπεται και η κυκλοφορία μόνο οχημάτων τροφοδοσίας, παραβιάζεται συστηματικά από Ι. Χ και ταξί, μπροστά στα μάτια της Αστυνομίας! Επίσης, στην Ηρώων Πολυτεχνείου, το διπλοπαρκάρισμα είναι καθημερινό φαινόμενο από το Δημοτικό Θέατρο έως την Πλατεία Τερψιθέας, στη δεξιά πλευρά της λεωφόρου αυτή τη φορά.
Η απουσία αστυνόμευσης έχει ως αποτέλεσμα την καταστρατήγηση και των λεωφορειολωρίδων «αντίθετης ροής», όπως είναι αυτή που ξεκινάει από το Χατζηκυριάκειο και μέσω των οδών Χατζηκυριακού και Ηρώων Πολυτεχνείου φτάνει έως το ύψος της οδού Τσαμαδού. Πολλά ΙΧ (ένα ανά 3 λεπτά, λένε οι αρμόδιοι των Αστικών Συγκοινωνιών) κινούνται αντίστροφα στη μονοδρομημένη πλέον Ηρώων Πολυτεχνείου, χρησιμοποιώντας τη λεωφορειολωρίδα «αντίθετης ροής», χωρίς κανείς να τα ελέγχει! Ο κίνδυνος ατυχημάτων στις διασταυρώσεις κυρίως το βράδυ είναι πολύ μεγάλος, ενώ ήδη καταγράφονται ατυχήματα κυρίως με δίκυκλα που νομίμως κυκλοφορούν σε αυτή".