Τη δυνατότητα του κλάδου της κρουαζιέρας να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία, επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός...
Θοδωρής Δρίτσας.
Μιλώντας σε εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, η οποία συνήλθε σήμερα για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου στο Κρουαζιερόπλοιο CELESTYAL OLYMPIA.
«Για την Ελλάδα η ναυτιλία και ο τουρισμός, είναι δύο σημαντικές δραστηριότητες από τις πιο καίριες και για την κοινωνία και την οικονομία», τόνισε ο Θ. Δρίτσας. Πρόσθεσε επίσης, ότι η νέα κυβέρνηση ανέλαβε τις τύχες της χώρας σε μια ιδιαίτερη δύσκολη περίοδο, αλλά δήλωσε αισιόδοξος, ότι θα τα καταφέρει και ότι αυτό προκύπτει και από τη συμφωνία στο Γιούρογκρουπ αλλά και από τη στήριξη που έχει από την κοινωνία.Θοδωρής Δρίτσας.
Μιλώντας σε εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, η οποία συνήλθε σήμερα για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου στο Κρουαζιερόπλοιο CELESTYAL OLYMPIA.
Απευθυνόμενος προς τα μέλη της Ένωσης είπε, ότι σε αυτή την προσπάθεια που καταβάλλουν, το υπουργείο θα είναι αρωγός, καθώς ο κλάδος έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ελληνική οικονομία.
Τόνισε επίσης, ότι είναι ανάγκη να εξεταστούν τα προβλήματα κάθε κλάδου ξεχωριστά αλλά και οι δυνατότητες και η δυναμική τους, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσει να γίνει μια αναπτυξιακή προσπάθεια.
«Τα ελληνικά λιμάνια είναι τουριστικοί προορισμοί και προφανώς απαιτείται η αναβάθμιση των λειτουργιών κάθε πόλης που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια, αλλά θα πρέπει να δούμε συνολικότερα τα οφέλη που μπορεί να έχει η εγχώρια παραγωγική δραστηριότητα από τη ναυτιλία των κρουαζιερόπλοιων, τη δυνατότητα σύνδεσης των προμηθειών από τους Έλληνες παραγωγούς και τη δυνατότητα σύνδεσης του κλάδου με τη ναυπηγοεπισκευή», τόνισε ο κ.Δρίτσας.
Mιλώντας ο Διευθύνων Σύμβουλος της CELESTYAL cruise Κυριάκος Αναστασιάδης, έκανε λόγο για πλήρη έλλειψη στρατηγικού πλάνου για την κρουαζιέρα για την οποία πρόσθεσε, ότι ποτέ έως σήμερα οι εταιρείες και η πολιτεία δεν έχουν καθίσει να συζητήσουν σε κοινό τραπέζι.
Η κρουαζιέρα χρειάζεται τουλάχιστον 18 μήνες ετοιμασία και συγκεκριμένος κλάδος μπορεί να προσφέρει πολλά στην ελληνική οικονομία τόνισε ο κ. Αναστασιάδης, ενώ απευθυνόμενος προς το δήμαρχο Πειραιά, τον κάλεσε να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι στην μικρή πόλη της Ισπανίας, Καρθαγένια.
Τόνισε, ότι σε αυτή τη μικρή ισπανική πόλη υπάρχει λιμάνι με καλύτερες υποδομές από ότι έχουμε εμείς εδώ, καθώς πρόσθεσε, ότι η τοπική Αρχή μαζί με τις εταιρείες κρουαζιέρας κάθισαν στο ίδιο τραπέζι με κοινό πλάνο πενταετίας.
Ανέφερε επίσης, ότι το πρόβλημα δεν είναι να δίνουμε λεφτά μόνο για την ανάπτυξη των λιμανιών και να έρθουν στον Πειραιά μεγάλα κρουαζιερόπλοια με χιλιάδες επιβάτες, αλλά να φτιάξουμε το κυκλοφοριακό και τους χώρους του Πειραιά. Το να φέρουμε σε νησιά χιλιάδες επιβάτες και πολλά πλοία δεν έχει νόημα αν πρώτα δεν γίνουν υποδομές, τόνισε.
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος της Ένωσης κρουαζιερόπλοιων Θ.Κόντες είπε, ότι η προσέλκυση των κρουαζιερόπλοιων στους Ελληνικούς λιμένες και η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου αυτού, δεν εξαρτάται μόνο από τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά και από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα την εργασιακή ειρήνη, τη σταθερή πολιτική, τις υποδομές, τις αεροπορικές συνδέσεις και την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων.
Μετά την τελετή σε ειδική εκδήλωση έγινε απονομή τιμητικών διακρίσεων: Στον Ναύαρχο Ευθύμιο Μητρόπουλο / Επίτιμο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ,στον κ. Νικόλαο Τραγάκη / Πρόεδρο της Global Maritime Group Inc.,στον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά / Υποναύαρχο Σαρηγιάννη Γεώργιο,στον Πλοίαρχο του CELESTYAL OLYMPIA Ρωμαίο Ευστάθιο.
Τα νέα μέλη που εξελέγησαν στο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας είναι τα εξής:
- Κόντες Θεόδωρος / Πρόεδρος
- Ευσταθίου Ιωάννης / Αντιπρόεδρος
- Κουμπενάς Γεώργιος / Γενικός Γραμματέας
- Γκάζικας Βασίλειος / Ταμίας
- Μέλη (αλφαβητικά):
- Βερναρδάκης Δημοσθένης
- Καλούδης Αντώνιος
- Κανακάρης Γεράσιμος
- Μαντζαφός Μιχαήλ
- Πανταζής Νικόλαος
- Πολυχρονόπουλος Ιωάννης
- Τραγάκης Νικόλαος
- Φιλίππου Δέσποινα