Μαθαίνουμε πως παράταση ενός έτους πήρε η ταλαιπωρία όσων ζουν και εργάζονται στο κέντρο...
του Πειραιά.
Η εταιρεία Αττικό Μετρό επέκτεινε σχεδόν κατά 50% το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της επέκτασης του τραμ, με νέα καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2016. Σύμφωνα με την Καθημερινή, η ευθύνη για τη σημαντική καθυστέρηση στο έργο αποδίδεται εξ ολοκλήρου στον Δήμο Πειραιά. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν ο ανάδοχος του έργου θα χρησιμοποιήσει την παράταση για να ζητήσει από την Αττικό Μετρό ανάλογη αποζημίωση.
Η επέκταση της γραμμής του τραμ από το ΣΕΦ προς τον Πειραιά έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ. (3,1 χλμ. προς Πειραιά και 2,3 από Πειραιά). Θα περιλαμβάνει 7 στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 στάσεις στη διαδρομή εξόδου. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το 2013 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2015 (2,5 χρόνια). Όμως τελικά το έργο θα χρειαστεί 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί, όπως προκύπτει από την παράταση ενός έτους που έδωσε η Αττικό Μετρό στην ανάδοχο εταιρεία Θεμέλη ΑΤΕ.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η ευθύνη για τη σοβαρή καθυστέρηση στην πορεία του έργου ανήκει αποκλειστικά στον Δήμο Πειραιά. Όπως αναφέρεται στην απόφαση παράτασης, η δήμος δεν διέθετε ως όφειλε εγκεκριμένη μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κεντρικό διαμέρισμα (α΄ φάση του έργου), με αποτέλεσμα να πρέπει να υλοποιηθούν από τον ανάδοχο. Επιπλέον, η κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά για το Α΄ Διαμέρισμα (β΄ φάση του έργου) έπρεπε να επικαιροποιηθεί με βάση τις απαιτήσεις του τραμ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι υπολογισμοί των καθυστερήσεων: η καθυστέρηση των δύο μελετών εκτιμάται ότι επιβάρυνε το έργο κατά 8 μήνες, καθώς οι μόνιμες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της β΄ φάσης υλοποιήθηκαν τον Μάρτιο του 2014 αντί τον Ιούλιο του 2013. Ωστόσο προστέθηκαν ακόμα 4 μήνες, χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση.
@ Με απλά λόγια, το κόστος για την επέκταση του τραμ απο το Φάληρο έως το λιμάνι του Πειραιά ξεπερνούν τα 60 εκατομμύρια ευρώ.
Η θέση της νέας δημοτικής αρχής του Γιάννη Μώραλη δεν έχει αποσαφηιστεί τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Ωστόσο το έργο έχει συναντήσει τις αντιδράσεις των κατοίκων και των εμπόρων της περιοχής που δεν θέλουν τη συγκεκριμένη χάραξη του Τραμ, καθώς χωρίζει στα δύο την πόλη.
του Πειραιά.
Η εταιρεία Αττικό Μετρό επέκτεινε σχεδόν κατά 50% το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της επέκτασης του τραμ, με νέα καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2016. Σύμφωνα με την Καθημερινή, η ευθύνη για τη σημαντική καθυστέρηση στο έργο αποδίδεται εξ ολοκλήρου στον Δήμο Πειραιά. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν ο ανάδοχος του έργου θα χρησιμοποιήσει την παράταση για να ζητήσει από την Αττικό Μετρό ανάλογη αποζημίωση.
Η επέκταση της γραμμής του τραμ από το ΣΕΦ προς τον Πειραιά έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ. (3,1 χλμ. προς Πειραιά και 2,3 από Πειραιά). Θα περιλαμβάνει 7 στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 στάσεις στη διαδρομή εξόδου. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το 2013 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2015 (2,5 χρόνια). Όμως τελικά το έργο θα χρειαστεί 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί, όπως προκύπτει από την παράταση ενός έτους που έδωσε η Αττικό Μετρό στην ανάδοχο εταιρεία Θεμέλη ΑΤΕ.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η ευθύνη για τη σοβαρή καθυστέρηση στην πορεία του έργου ανήκει αποκλειστικά στον Δήμο Πειραιά. Όπως αναφέρεται στην απόφαση παράτασης, η δήμος δεν διέθετε ως όφειλε εγκεκριμένη μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κεντρικό διαμέρισμα (α΄ φάση του έργου), με αποτέλεσμα να πρέπει να υλοποιηθούν από τον ανάδοχο. Επιπλέον, η κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά για το Α΄ Διαμέρισμα (β΄ φάση του έργου) έπρεπε να επικαιροποιηθεί με βάση τις απαιτήσεις του τραμ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι υπολογισμοί των καθυστερήσεων: η καθυστέρηση των δύο μελετών εκτιμάται ότι επιβάρυνε το έργο κατά 8 μήνες, καθώς οι μόνιμες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της β΄ φάσης υλοποιήθηκαν τον Μάρτιο του 2014 αντί τον Ιούλιο του 2013. Ωστόσο προστέθηκαν ακόμα 4 μήνες, χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση.
@ Με απλά λόγια, το κόστος για την επέκταση του τραμ απο το Φάληρο έως το λιμάνι του Πειραιά ξεπερνούν τα 60 εκατομμύρια ευρώ.
Δηλαδή, ξοδεύουν τόσο χρήματα για ένα έργο που δεν το θέλουν όσοι θα το χρησιμοποιούν. Μιλάμε για πεταμένα λεφτά...