Παρά τις αντιδράσεις εκπροσώπων των εργαζομένων, εγκρίθηκε από τη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ ΑΕ το νέο αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού, μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ...
(θυγατρική COSCO).
Η γενική συνέλευση, που εκπροσωπούνταν από το 82,62% των μετόχων του Οργανισμού, πραγματοποιήθηκε τελικά σε παρακείμενη αίθουσα εκδηλώσεων, καθώς προκλήθηκε μικροένταση από τα προεδρεία των συνδικαλιστικών συλλόγων των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι
(θυγατρική COSCO).
Το τελικό κείμενο αναμένεται να αποσταλεί στο υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή,
Νωρίτερα, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν ζητήσει την αναβολή της γενικής συνέλευσης των μετόχων του Οργανισμού. Στην τοποθέτησή τους υποστήριξαν ότι από τη στιγμή που το σχέδιο του φιλικού διακανονισμού τροποποιήθηκε, παρά το γεγονός ότι είχαν τεθεί δύο βασικοί όροι από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα πρέπει να κριθεί εκ νέου από το ίδιο όργανο, κάτι που, ωστόσο, δεν έγινε δεκτό από τη διοίκηση.
Η γενική συνέλευση, που εκπροσωπούνταν από το 82,62% των μετόχων του Οργανισμού, πραγματοποιήθηκε τελικά σε παρακείμενη αίθουσα εκδηλώσεων, καθώς προκλήθηκε μικροένταση από τα προεδρεία των συνδικαλιστικών συλλόγων των εργαζομένων.
Μιλώντας στους μετόχους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης, χαρακτήρισε τη συμφωνία «επιχειρηματική- επενδυτική σύμβαση παραχώρησης» η οποία θα επιφέρει σημαντικά έσοδα και κέρδη στον ΟΛΠ και δεν έχει σχέση με την επιχειρούμενη πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού. Παρουσιάζοντας τις βασικές παραμέτρους του έργου και τις αναγκαίες προσαρμογές που έγιναν λόγω της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο κ. Ανωμερίτης επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 230.000.000 ευρώ, ενώ αυξάνεται η ετήσια δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από 3.700.000 TEU (κιβώτια) σε 6.200.000. Επίσης, το μεταβλητό αντάλλαγμα παραμένει σταθερό στο 24,5% επί των εσόδων της ΣΕΠ, ενώ επεκτείνονται τα σταθερά ανταλλάγματα Ι και ΙΙ (ενοίκια έκτασης και μήκος προβλητών) και στον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ. Στη θέση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα αυξημένη «εγγυημένη δυναμικότητα» και «ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα» ύψους 4.750.000 TEU και 3.087.500 TEU αντιστοίχως. Η Καθαρά Παρούσα Αξία της Σύμβασης ΣΕΠ αυξάνεται από 498 εκατ. ευρώ σε 678 -1.073 εκατ. ευρώ και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ ΑΕ για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ, ο νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών με ευνοϊκούς χρηματοοικονομικούς όρους. Σημειώνεται, ότι το συνολικό έργο θα κατασκευαστεί σε θαλάσσιο χώρο και δεν παραχωρείται, όπως έγινε το 2009, ενεργός παραγωγικός χώρος, ενώ δεν θα υπάρξει επίπτωση στις θέσεις εργασίας και το εργασιακό καθεστώς του ΟΛΠ. Για την τελική προσαρμογή των όρων της σύμβασης τηρήθηκαν οι παράμετροι του σκεπτικού της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων, ο κ. Ανωμερίτης σημείωσε ότι «είναι κρίμα να εμποδίζεται μία ανοιχτή εταιρική διαδικασία με αντιδημοκρατικό τρόπο από μικρή ομάδα συνδικαλιστών, των οποίων δύο εκπρόσωποι συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο και παγίως στις γενικές συνελεύσεις λαμβάνουν τον λόγο εκθέτοντας τις απόψεις τους».
Οι εργαζόμενοι
. «Η κυβέρνηση επιχειρεί με πολιτικά πραξικοπήματα και τεράστιες νομικές ακροβασίες να εκποιήσει τα λιμάνια» υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), συμπληρώνοντας ότι «κατά τη διάρκεια του χθεσινού διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού και παρά τη θέση της Νομικής Υπηρεσίας και τις γνωμοδοτήσεις έγκυρων νομικών, χάρισαν στην COSCO το θέμα του "εγγυημένου τιμήματος" αψηφώντας την απόφαση του ΣΤ' Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου». «Οδηγούμαστε έτσι μεθοδευμένα στην παράδοση- εκποίηση του ΟΛΠ στην COSCO, όπου η COSCO θα είναι ενοικιαστής και ταυτόχρονα ιδιοκτήτης του λιμανιού του Πειραιά» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωσή της ΟΜΥΛΕ.
ΣΥΡΙΖΑ
Η δικομματική κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου,
επιδιώκει να επισπεύσει την παράδοση του πρώτου λιμένα της χώρας, στην Cosco.
Αντί να διαμορφώσει έναν πλήρη στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της
λιμενικής βιομηχανίας, προς όφελος της χώρας και της Ελληνικής κοινωνίας, έχει αναγάγει σε εθνική λιμενική πολιτική, την
εξυπηρέτηση των συμφερόντων της Cosco.
Προκειμένου να εξυπηρετήσουν -όσο μπορούν καλύτερα-
τα ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που θέλουν να αρπάξουν την περιουσία
του Ελληνικού Δημοσίου προς όφελός τους,
δε διστάζουν να ξεπουλήσουν όσο – όσο, ακόμα και κερδοφόρες
επιχειρήσεις, όπως είναι ο Ο.Λ.ΠΕΙΡΑΙΑ Α.Ε. και Ο.Λ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. Οι δύο
Οργανισμοί, που λειτουργούν και διαχειρίζονται τα δύο σημαντικότερα λιμάνια της
χώρας, με γνώμονα την εξυπηρέτηση των
οικονομικών και κοινωνικών αναγκών, χαρίζονται στα ιδιωτικά μονοπώλια,
θυσιάζοντας το μέλλον του τόπου, στο βωμό της αβέβαιης αποπληρωμής του χρέους.
Μάλιστα, στην περίπτωση του Ο.Λ.ΠΕΙΡΑΙΑ, εμφανίζονται να δέχονται κάθε αξίωση της Cosco, αγνοώντας ακόμα και αποφάσεις του Ελεγκτικού
Συνεδρίου, προκειμένου η θυγατρική της κινέζικης εταιρείας να μην πληρώνει ούτε
καν το «ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα», που έχει συμφωνηθεί με τη Σύμβαση
Παραχώρησης του τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή η καταστροφική πολιτική, που καταλήγει σε
βάρος των εργαζομένων, των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, των τοπικών κοινωνιών
και εν γένει του δημοσίου συμφέροντος, έχει οδηγήσει όλους τους φορείς του
Πειραιά, ανεξάρτητα από ιδεολογικές τοποθετήσεις, να συσπειρωθούν, για να
αποτρέψουν την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του Ο.Λ.Π.
Ο ΣΥΡΙΖΑ,
δεσμεύεται, ότι θα αγωνιστεί με κάθε νόμιμο μέσο, για την διατήρηση του
δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, με όλες τις δραστηριότητές τους και δεν θα
δεχτεί τετελεσμένα¨".