στις 25/8/2014.
Το ατύχημα σύμφωνα με πληροφορίες της ΠΕΝΕΝ έγινε στο νότιο αγκυροβόλιο του Πειραιά κατά την διαδικασία πρόσδεσης ναυαγίου στο ρυμουλκό.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΕΝΕΠ, πρόκειται για ένα ακόμη θανατηφόρο ατύχημα για το οποίο επιβάλλεται να ελεγχθούν οι συγκεκριμένες συνθήκες που αυτό έγινε και εάν τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες από την ναυτική νομοθεσία διαδικασίες στην εκτέλεση της εργασίας.
Το ναυτεργατικό αυτό ατύχημα έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των ατυχημάτων που σημειώνονται στην ναυτιλία από την έλλειψη επαρκών μέτρων ασφαλείας, από την παραβίαση των κανόνων ασφαλείας, από τον πλημμελή έλεγχο που ασκούν οι αρμόδιες εποπτικές και ελεγκτικές αρχές από τα επιβαρυμένα ωράρια εργασίας ακόμη και από τις απαράδεκτες Υπουργικές αποφάσεις με τις απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων οι οποίες αποδεδειγμένα αναδεικνύονται όχι μόνο σε παράγοντα απώλειας θέσεων εργασίας για τους έλληνες Ναυτεργάτες αλλά και μια ουσιαστική αιτία πρόκλησης ναυτικών ατυχημάτων.
Σημειώνουμε ότι στην κατηγορία των ρυμουλκών – ναυαγοσωστικών έχουν μειωθεί οι οργανικές συνθέσεις από 1 έως 3 Ναυτικοί και οι εναπομείναντες στην ουσία επιβαρύνονται και αναπληρώνουν τις ευθύνες, τα καθήκοντα και την εργασία αυτών που εξεδιώχθησαν στο όνομα της ανταγωνιστικότητας των πλοίων και της ενίσχυσης της κερδοφορίας των εφοπλιστών!!!
Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί πρωταρχικής σημασίας ζήτημα την προστασία της ζωής και της ασφάλειας στην ναυτική εργασία γι’ αυτό απαιτεί από το ΥΝΑ και τις αρμόδιες υπηρεσίες να ασκούν ουσιαστικούς ελέγχους που θα διασφαλίζουν ανθρώπινες και ασφαλείς συνθήκες εργασίας σε όλα τα πλοία.
Τέλος εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια του αδικοχαμένου Λοστρόμου Δημήτρη Γαλανού.