Σωρεία παραβιάσεων του ωραρίου εργασίας των ναυτικών, αλλά η μείωση θέσεων εργασίας στα οργανικά πληρώματα σε πλοία στην πορθμειακή γραμμή του Αργοσαρωνικού διαπιστώνει...
η ΠΕΝΕΝ.
'Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση, με πρωτοβουλία και πρόταση της ΠΕΝΕΝ στις 31 Ιούλη 2014 κλιμάκιο της ΠΝΟ στο οποίο συμμετείχε και ο Γ.Γ. της Ένωσής μας Νίκος Κροκίδης πραγματοποίησε ελέγχους στην Ακτοπλοϊκή και Πορθμειακή γραμμή Αργοσαρωνικού όπου και διαπιστώθηκε μέγιστη παραβίαση της Δ.Σ.Ε 180 που αφορά τα όρια εργασίας και ανάπαυσης που ορίζει το μέγιστο όριο εργασίας 72 ωρών σε περίοδο επτά ημερών και ελάχιστες ώρες ανάπαυσης 77 ωρών σε περίοδο επτά ημερών.
Αναλυτικότερα στον έλεγχο διαπιστώθηκαν για τα πλοία της Πορθμειακής γραμμής: Στο Ε/Γ-Ο/Γ «Άγιος Νεκτάριος» 97 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας για συντήρηση, καθαρισμό, πετρέλευση, γυμνάσια πληρώματος. Στο Ε/Γ-Ο/Γ «Αχαιός» 90 ώρες εβδομαδιαίως χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας για συντήρηση, καθαρισμό, πετρέλευση, γυμνάσια πληρώματος. Στο Ε/Γ «Αλέξανδρος» 80 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως. Παράλληλα στα παραπάνω πλοία δεν τηρείται η ωριαία διακοπή μεταξύ 3ης και 6ης ώρας όπως προβλέπει η ΣΣΕ Πορθμείων.
Σε έλεγχο όλων των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην παραπάνω γραμμή διαπιστώθηκαν μειωμένες οργανικές συνθέσεις όπου σε όλα τα πλοία δόκιμοι μηχανικοί και δόκιμοι πλοίαρχοι χρησιμοποιούνται παράνομα σε καθήκοντα οργανικής σύνθεσης. Σε όλα τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω γραμμή ο αριθμός πρωτοκόλλου επιβατών ξεκινάει από 800 έως 1500 άτομα.
Είναι αδύνατον και επικίνδυνο με τις μειωμένες αυτές οργανικές συνθέσεις να επανδρωθούν τα σωστικά μέσα των πλοίων και η εξάντληση από την υπερεργασία του πληρώματος θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια πληρώματος και επιβαινόντων. Απαιτούμε από το ΥΝΑ και τις υπηρεσίες του που αδιαφορούν και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας να προβούν σε συστηματικούς ελέγχους όπως προβλέπεται και να εφαρμόσουν άμεσα την προβλεπόμενη νομοθεσία προς αποφυγή ναυτικού ατυχήματος.
η ΠΕΝΕΝ.
'Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση, με πρωτοβουλία και πρόταση της ΠΕΝΕΝ στις 31 Ιούλη 2014 κλιμάκιο της ΠΝΟ στο οποίο συμμετείχε και ο Γ.Γ. της Ένωσής μας Νίκος Κροκίδης πραγματοποίησε ελέγχους στην Ακτοπλοϊκή και Πορθμειακή γραμμή Αργοσαρωνικού όπου και διαπιστώθηκε μέγιστη παραβίαση της Δ.Σ.Ε 180 που αφορά τα όρια εργασίας και ανάπαυσης που ορίζει το μέγιστο όριο εργασίας 72 ωρών σε περίοδο επτά ημερών και ελάχιστες ώρες ανάπαυσης 77 ωρών σε περίοδο επτά ημερών.
Αναλυτικότερα στον έλεγχο διαπιστώθηκαν για τα πλοία της Πορθμειακής γραμμής: Στο Ε/Γ-Ο/Γ «Άγιος Νεκτάριος» 97 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας για συντήρηση, καθαρισμό, πετρέλευση, γυμνάσια πληρώματος. Στο Ε/Γ-Ο/Γ «Αχαιός» 90 ώρες εβδομαδιαίως χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας για συντήρηση, καθαρισμό, πετρέλευση, γυμνάσια πληρώματος. Στο Ε/Γ «Αλέξανδρος» 80 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως. Παράλληλα στα παραπάνω πλοία δεν τηρείται η ωριαία διακοπή μεταξύ 3ης και 6ης ώρας όπως προβλέπει η ΣΣΕ Πορθμείων.
Σε έλεγχο όλων των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην παραπάνω γραμμή διαπιστώθηκαν μειωμένες οργανικές συνθέσεις όπου σε όλα τα πλοία δόκιμοι μηχανικοί και δόκιμοι πλοίαρχοι χρησιμοποιούνται παράνομα σε καθήκοντα οργανικής σύνθεσης. Σε όλα τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω γραμμή ο αριθμός πρωτοκόλλου επιβατών ξεκινάει από 800 έως 1500 άτομα.
Είναι αδύνατον και επικίνδυνο με τις μειωμένες αυτές οργανικές συνθέσεις να επανδρωθούν τα σωστικά μέσα των πλοίων και η εξάντληση από την υπερεργασία του πληρώματος θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια πληρώματος και επιβαινόντων. Απαιτούμε από το ΥΝΑ και τις υπηρεσίες του που αδιαφορούν και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας να προβούν σε συστηματικούς ελέγχους όπως προβλέπεται και να εφαρμόσουν άμεσα την προβλεπόμενη νομοθεσία προς αποφυγή ναυτικού ατυχήματος.