Μία αλυσίδα μοιραίων λαθών οδήγησε στην τραγωδία με το θάνατο του 10χρονου παιδιού στην παραλία Καλό Λιβάδι...
της Μυκόνου.
Το αγόρι έχασε τη ζωή του όταν για άγνωστο λόγο έπεσε από το φουσκωτό παιχνίδι το οποίο έλκυε ταχύπλοο στην παραλία Καλό Λιβάδι και στη συνέχεια με ένα λάθος ελιγμό ο χειριστής πλησίασε πολύ το αγόρι και η προπέλα το τραυμάτισε θανάσιμα.
της Μυκόνου.
Το αγόρι έχασε τη ζωή του όταν για άγνωστο λόγο έπεσε από το φουσκωτό παιχνίδι το οποίο έλκυε ταχύπλοο στην παραλία Καλό Λιβάδι και στη συνέχεια με ένα λάθος ελιγμό ο χειριστής πλησίασε πολύ το αγόρι και η προπέλα το τραυμάτισε θανάσιμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν έξι σημαντικά στοιχεία για τα οποία είτε δεν έλαβε ποτέ γνώση ο εισαγγελέας, είτε τα προσπέρασε, γι αυτό άλλωστε και έδωσε προφορική εντολή να αφεθούν ελεύθεροι ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης και ο χειριστής του μοιραίου σκάφους. Πρόκειται για έξι παραλείψεις που βαραίνουν το χειριστή του ταχυπλόου, αλλά και τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης. Συγκεκριμένα:
1. Ο 22χρονος που βρισκόταν στο τιμόνι του ταχυπλόου δεν είχε την απαιτούμενη άδεια για να τραβάει με το σκάφος θαλάσσια παιχνίδια όπως σκι, φουσκωτές μπανάνες, κουλούρες, φουσκωτούς καναπέδες κλπ. Είχε μόνο άδεια χειριστού ταχυπλόου. Υπενθυμίζεται πως για να μπορεί κάποιος να εργάζεται ως χειριστής σκάφους σε επιχείρηση με θαλάσσια σπορ θα πρέπει να διαθέτει εκτός από δίπλωμα και ειδική άδεια χειριστού για έλκυση θαλάσσιου παιχνιδιού, την οποία την αποκτά έπειτα από διετή εκπαίδευση. Τη συγκεκριμένη άδεια δεν την είχε ο 22χρονος, οπότε δεν θα έπρεπε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας να τον προσλάβει σε αυτή τη θέση.
2. Σύμφωνα με το νόμο, σε ταχύπλοο που χρησιμοποιείται για την έλκυση θαλάσσιων παιχνιδιών πάνω στο σκάφος θα έπρεπε να υπάρχει και δεύτερο άτομο, ώστε να επιβλέπει τα παιδιά ή τους συμμετέχοντες και να ελέγχει την ασφάλεια τους. Στο συγκεκριμένο ταχύπλοο βρισκόταν μόνο ο χειριστής.
3. Στην προπέλα του ταχύπλοου δεν είχε τοποθετηθεί το ειδικό προστατευτικό πλαίσιο (ή αλλιώς δίχτυ), η χρήση του οποίου είναι υποχρεωτική από σκάφη που χρησιμοποιούν τα Diving Centers, οι επιχειρήσεις θαλάσσιων σπορ κ.λ.π.. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η προπέλα ήταν εκτεθειμένη και το αποτέλεσμα ήταν να τραυματίσει θανάσιμα τον 10χρονο.
4. Ο χειριστής του ταχύπλοου όταν είδε πως ο μικρός έπεσε στη θάλασσα δεν κατέβασε αμέσως το γκάζι, δηλαδή δεν έβαλε «νεκρά», ώστε η προπέλα να σταματήσει τη δολοφονική περιστροφή της και εκείνος να δει σε ποιο σημείο βρισκόταν ο 10χρονος ώστε να μπορέσει να τον προσεγγίσει με ασφάλεια. Αντιθέτως χωρίς να ελαττώσει ταχύτητα έστριψε το τιμόνι και γύρισε το σκάφος προς το σημείο όπου είχε πέσει το παιδί. Η απόφαση αυτή σε συνδυασμό με τον έντονο κυματισμό που επικρατούσε δεν του επέτρεψε να υπολογίσει σωστά με αποτέλεσμα να χτυπήσει με το ταχύπλοο το άτυχο παιδί.
5. Σύμφωνα με πληροφορίες το σωσίβιο που είχε δοθεί στο 10χρονο από τους υπεύθυνους της επιχείρησης ήταν σάπιο και δεν μπορούσε να του προσφέρει την απαραίτητη ασφάλεια. Το αποτέλεσμα ήταν μόλις το σκάφος χτύπησε το παιδί εκείνο εξαιτίας της κακής κατάστασης που βρισκόταν το σωσίβιο δεν μπόρεσε να μείνει στην επιφάνεια.
6. Τελευταίο στοιχείο που προκύπτει είναι η απίστευτη δήλωση του λιμενάρχη Μυκόνου, ο οποίος φέρεται να είπε πως το παιδί συμμετείχε στο θαλάσσιο παιχνίδι χωρίς να γνωρίζει τα μέτρα ασφαλείας. Εδώ γεννάται το ερώτημα πως ένα παιδί 10 ετών θα έπρεπε να γνώριζε τους κανόνες ασφαλείας των θαλασσίων σπορ. Αυτοί που είχαν την αποκλειστική ευθύνη για να ενημερώσουν το ίδιο το παιδί και τους γονείς του είναι οι υπεύθυνοι λειτουργίας της επιχείρησης.