Η πρώτη απεργία στον χώρο διακίνησης εμπορευμάτων στις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά είναι...
πλέον γεγονός. Οι εργαζόμενοι
διαμαρτύρονται για τις συνθήκες εργασίας τους και προχώρησαν σε κινητοποιήσεις από νωρίς το πρωί της Παρασκευής
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια αρνήθηκαν να βγουν από τον χώρο διακίνησης εμπορευμάτων και έκλεισαν την πόρτα που οδηγεί στο συγκεκριμένο χώρο, ενώ η πρόσβαση στο κτίριο της διοίκησης γίνεται κανονικά. Oι εργαζόμενοι κατήγγειλαν πως από την πλευρά της διοίκησης υπήρξε προσβλητική συμπεριφορά απέναντι τους και έτσι ελήφθη απόφαση να προχωρήσουν στην κινητοποίηση στην οποία συμμετέχουν 150-200 άτομα.
Εκπρόσωποί τους συναντήθηκαν με μέλη της διοίκησης και ζήτησαν προθεσμία έως τη Δευτέρα προκειμένου να απαντήσουν στα αιτήματα τους. Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν μέχρι τη Δευτέρα να παραμείνουν στο χώρο, ωστόσο οι βάρδιες θα αναλάβουν το ρόλο της περιφρούρησης και δεν θα εκτελούν καμία εργασία.
Στο χώρο βρέθηκαν σε ένδειξη συμπαράστασης στους εργαζόμενους που συμμετέχουν στην κινητοποίηση συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών.
Παράλληλα, έκαναν στάση εργασίας αναφέροντας τα αιτήματα τους, τα οποία είναι τα εξής:.
Εκπρόσωποί τους συναντήθηκαν με μέλη της διοίκησης και ζήτησαν προθεσμία έως τη Δευτέρα προκειμένου να απαντήσουν στα αιτήματα τους. Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν μέχρι τη Δευτέρα να παραμείνουν στο χώρο, ωστόσο οι βάρδιες θα αναλάβουν το ρόλο της περιφρούρησης και δεν θα εκτελούν καμία εργασία.
Στο χώρο βρέθηκαν σε ένδειξη συμπαράστασης στους εργαζόμενους που συμμετέχουν στην κινητοποίηση συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών.
Παράλληλα, έκαναν στάση εργασίας αναφέροντας τα αιτήματα τους, τα οποία είναι τα εξής:.
- η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας,
- η αναγνώριση του επαγγέλματος τους ως επικίνδυνου και ανθυγιεινού,
- η αύξηση του ημερομισθίου,
- η αύξηση σε «πόστα» σε κάθε γερανογέφυρα στα 5 άτομα από 3 που είναι σήμερα,
- η δήλωση των εργατικών ατυχημάτων καθώς όπως υποστηρίζουν αυτή την στιγμή μεταφέρουν τραυματίες με αυτοκίνητα,
- η καταβολή ειδικού επιδόματος σε εναερίτες,
- η καταβολή επιδόματος επικινδυνότητας,
- η κατάργηση 16 ωρών εργασίας,
- η δημιουργία κανονισμού εργασίας
- η καταβολή οφειλομένων.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ
Ο βουλευτής Α Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας σε δήλωσή του χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των εργαζόμενων και επεσήμανε ότι «οι Πρωθυπουργοί, οι πρώην και ο σημερινός, οι αρμόδιοι Υπουργοί, η κυβερνητική πλειοψηφία και τα μεγάλα συγκροτήματα Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, αλλά και αρμόδιες υπηρεσίες του Κράτους σιωπούν με εγκληματικό τρόπο και αντίθετα επιδίδονται ανενδοίαστα στην προβολή μιας δήθεν ειδυλλιακής ιστορίας αναφορικά με το καθεστώς COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά».
"Ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα, η ΟΜΥΛΕ, η Ένωση Λιμενεργατών, η ΠΕΝΕΝ, το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και πολλοί άλλοι φορείς έχουμε κατ΄επανάληψη καταγγείλει αυτήν την απαράδεκτη πραγματικότητα. Πολλές φορές και με παρεμβάσεις στη Βουλή", υπογράμμισε ο κ. Δρίτσας. Και πρόσθεσε:
«Ήρθε η ώρα να τελειώνουν όλα αυτά. Ζητάμε να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας, να προστατευτεί το δικαίωμα συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και να γίνουν δεκτά αμέσως όλα τα δίκαια και υπερ-ώριμα αιτήματά τους».
"Ιδιαίτερα μάλιστα για την καταγγελία ότι τα εργατικά ατυχήματα δε δηλώνονται και οι τραυματίες μεταφέρονται με Ι.Χ. καλούμε τον Εισαγγελέα να παρέμβει αμέσως.
Στη δημοκρατική Ελλάδα των Ελλήνων εργαζομένων κανείς επενδυτής δεν γίνεται ανεκτό να συμπεριφέρεται ως αποικιοκράτης είτε είναι Έλληνας, Γερμανός, Αμερικανός, Καταριανός, Γάλλος ή Κινέζος. Αυτό ας το καταλάβουν όλοι", ανέφερε ο κ. Δρίτσας.