Στην προσφορά της ναυτιλίας για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε με στοιχεία και αριθμούς
ο πρόεδρος της Capital
Βαγγέλης Μαρινάκης, μιλώντας στο συνέδριο...
του Economist.
«Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα μοναδικό οικονομικό φαινόμενο και είναι ένας κλάδος που μπορεί να στηριχθεί η ανάπτυξη στην Ελλάδα» τόνισε και επεσήμανε ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά και ανέφερε τους εξής αριθμούς: σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από 3.900 ποντοπόρα πλοία. Αν τα δούμε σε όρους χωρητικότητας, ο στόλος ηγείται της παγκόσμιας ναυτικής αγοράς με 291 εκατ. τόνους, έχοντας ουσιαστικά διπλασιαστεί σε χωρητικότητα τα τελευταία 15 χρόνια».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το 52% των εισηγμένων ναυτιλιακών στα δύο μεγαλύτερα χρηματιστήρια στον κόσμο NYSE και NASDAQ έχει Έλληνες ιδιοκτήτες. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από 20 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και Λονδίνου.
Επίσης, τόνισε ότι είναι μεγάλη η συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και στη συνοχή της κοινωνίας μας.
Σύμφωνα με τον Β. Μαρινάκη, ο οποίος επικαλέστηκε τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, η ναυτιλία προσεγγίζει το 7% το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της Ελλάδος και απασχολεί άμεσα ή έμμεσα πάνω από 350.000 εργαζομένους, ενώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα καλύπτει το 50% του πλεονάσματος.
Ο Β. Μαρινάκης σημείωσε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία από το Boston Consulting Group και του ΙΟΒΕ επισημαίνουν ότι η δυνητική συνεισφορά της ναυτιλίας στην επιπλέον προστιθέμενη αξία της χώρας μπορεί να είναι 12,7 δισ. Κάθε έτος και να προσθέσει μισό εκατομμύριο νέες θέσεις εργασίας.
Απασχολεί άμεσα ή έμμεσα περισσότερους από 350.000 εργαζόμενους, ενώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα καλύπτει 50% του πλεονάσματος στο ισοζύγιο υπηρεσιών.
Όλα αυτά δεν είναι μια απλή στατιστική διατύπωση ή απαρίθμηση, για να ικανοποιεί τους Έλληνες και εμάς, τους ανθρώπους της ναυτιλίας.
Αποτυπώνουν την σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και στη συνοχή της κοινωνίας μας. .
Για τον Πειραιά
"Πολλά μπορούν να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου, διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά - την καρδία της ελληνικής ναυτιλίας-- που θα πλαισιώνει τις υπάρχουσες ναυ-τιλιακές εταιρείες με μακροπρόθεσμη στρατηγική και δράσεις, θα διαθέτει δομές εκκόλαψης νέων εταιρειών -τα λεγόμενα start ups- και θα προσφέρει ένα one stop shop για τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες πού θέλουν να εγκατασταθούν στον Πειραιά, είναι μια καλή αρχή. Η επένδυση στην εκπαίδευση των ναυτικών μας και των στελεχών μας είναι επίσης σημαντική, προκειμένου να συνεχιστεί η ναυτική μας παράδοση και να διατηρήσουμε το πολύτιμο know how, που έχουμε αναπτύξει. Ίσως όμως το πιο σημαντικό είναι να υπάρξει ένα σταθερό κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα και το οποίο το κράτος θα δεσμευθεί να στηρίξει για το απώτερο μέλλον", ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, και πιστεύει ακράδαντα ότι ο άλλος σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία είναι ο τουρισμός..
Καταλήγοντας ο Βαγγέλης Μαρινάκης τόνισε : "Γι αυτούς τους λόγους, πιστεύω ότι συνολικά σαν κοινωνία και κράτος πρέπει να ρίξουμε το μεγαλύτερο βάρος μας σε αυτή την κρίσιμη καμπή της ιστορίας της χώρας μας σε αυτούς τους δύο κλάδους με τις μεγαλύτερες προοπτικές: την ναυτιλία και τον τουρισμό. Σας διαβεβαιώνω ότι όλοι εμείς που είμαστε ήδη εκεί θα συνεχίσουμε αυτό το υπέροχο αλλά και δύσκολο ταξίδι της δημιουργίας, προκειμένου να δούμε την χώρα όχι μόνο να βγαίνει από την κρίση αλλά και να μπαίνει σε μία νέα τροχιά ευημερίας και σταθερότητας..."
ο πρόεδρος της Capital
Βαγγέλης Μαρινάκης, μιλώντας στο συνέδριο...
του Economist.
«Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα μοναδικό οικονομικό φαινόμενο και είναι ένας κλάδος που μπορεί να στηριχθεί η ανάπτυξη στην Ελλάδα» τόνισε και επεσήμανε ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά και ανέφερε τους εξής αριθμούς: σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από 3.900 ποντοπόρα πλοία. Αν τα δούμε σε όρους χωρητικότητας, ο στόλος ηγείται της παγκόσμιας ναυτικής αγοράς με 291 εκατ. τόνους, έχοντας ουσιαστικά διπλασιαστεί σε χωρητικότητα τα τελευταία 15 χρόνια».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το 52% των εισηγμένων ναυτιλιακών στα δύο μεγαλύτερα χρηματιστήρια στον κόσμο NYSE και NASDAQ έχει Έλληνες ιδιοκτήτες. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από 20 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και Λονδίνου.
Επίσης, τόνισε ότι είναι μεγάλη η συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και στη συνοχή της κοινωνίας μας.
Σύμφωνα με τον Β. Μαρινάκη, ο οποίος επικαλέστηκε τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, η ναυτιλία προσεγγίζει το 7% το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της Ελλάδος και απασχολεί άμεσα ή έμμεσα πάνω από 350.000 εργαζομένους, ενώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα καλύπτει το 50% του πλεονάσματος.
Ο Β. Μαρινάκης σημείωσε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία από το Boston Consulting Group και του ΙΟΒΕ επισημαίνουν ότι η δυνητική συνεισφορά της ναυτιλίας στην επιπλέον προστιθέμενη αξία της χώρας μπορεί να είναι 12,7 δισ. Κάθε έτος και να προσθέσει μισό εκατομμύριο νέες θέσεις εργασίας.
Απασχολεί άμεσα ή έμμεσα περισσότερους από 350.000 εργαζόμενους, ενώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα καλύπτει 50% του πλεονάσματος στο ισοζύγιο υπηρεσιών.
Όλα αυτά δεν είναι μια απλή στατιστική διατύπωση ή απαρίθμηση, για να ικανοποιεί τους Έλληνες και εμάς, τους ανθρώπους της ναυτιλίας.
Αποτυπώνουν την σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και στη συνοχή της κοινωνίας μας. .
Για τον Πειραιά
"Πολλά μπορούν να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου, διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά - την καρδία της ελληνικής ναυτιλίας-- που θα πλαισιώνει τις υπάρχουσες ναυ-τιλιακές εταιρείες με μακροπρόθεσμη στρατηγική και δράσεις, θα διαθέτει δομές εκκόλαψης νέων εταιρειών -τα λεγόμενα start ups- και θα προσφέρει ένα one stop shop για τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες πού θέλουν να εγκατασταθούν στον Πειραιά, είναι μια καλή αρχή. Η επένδυση στην εκπαίδευση των ναυτικών μας και των στελεχών μας είναι επίσης σημαντική, προκειμένου να συνεχιστεί η ναυτική μας παράδοση και να διατηρήσουμε το πολύτιμο know how, που έχουμε αναπτύξει. Ίσως όμως το πιο σημαντικό είναι να υπάρξει ένα σταθερό κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα και το οποίο το κράτος θα δεσμευθεί να στηρίξει για το απώτερο μέλλον", ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, και πιστεύει ακράδαντα ότι ο άλλος σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία είναι ο τουρισμός..
Καταλήγοντας ο Βαγγέλης Μαρινάκης τόνισε : "Γι αυτούς τους λόγους, πιστεύω ότι συνολικά σαν κοινωνία και κράτος πρέπει να ρίξουμε το μεγαλύτερο βάρος μας σε αυτή την κρίσιμη καμπή της ιστορίας της χώρας μας σε αυτούς τους δύο κλάδους με τις μεγαλύτερες προοπτικές: την ναυτιλία και τον τουρισμό. Σας διαβεβαιώνω ότι όλοι εμείς που είμαστε ήδη εκεί θα συνεχίσουμε αυτό το υπέροχο αλλά και δύσκολο ταξίδι της δημιουργίας, προκειμένου να δούμε την χώρα όχι μόνο να βγαίνει από την κρίση αλλά και να μπαίνει σε μία νέα τροχιά ευημερίας και σταθερότητας..."