Νέα εμπλοκή στις αγοραπωλησίες ακινήτων για όσους έχουν οφειλές προς το δημόσιο, μετά τον φόρο υπεραξίας που έχει παγώσει την αγορά, σύμφωνα με...
την Καθημερινή.
Όπως καταγγέλλουν μεσίτες, αν το συμφωνηθέν τίμημα δεν επαρκεί για να καλύψει πλήρως τα χρέη του πωλητή, τότε η εφορία δεν δέχεται την πράξη, παρά μόνο αν αυτή γίνει στην αντικειμενική τιμή, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να καλυφθεί το σύνολο του χρέους.
Το ζήτημα έχει προκληθεί από μια πρόβλεψη του νέου κώδικα φορολογικών διαδικασιών βάσει της οποίας, όσοι έχουν χρέη προς το Δημόσιο μπορούν μεν να λάβουν αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας για να πουλήσουν ακίνητά τους, αλλά υπάρχει περιορισμός η πώληση αυτή να γίνει σε ποσό τουλάχιστον ίσο με την αντικειμενική αξία, όταν το ποσό δεν αρκεί να καλύψει το σύνολο της οφειλής.
Η διάταξη μπήκε για να αποφευχθεί το φαινόμενο, ο πωλητής και ο αγοραστής να συμφωνήσουν ηθελημένα σε εικονικά χαμηλότερο τίμημα από το πραγματικό, ζημιώνοντας έτσι το Δημόσιο. Ωστόσο, αυτό που προκύπτει σήμερα είναι, εντέλει, το δημόσιο να χάνει έτσι και αλλιώς, καθώς όχι μόνο δεν εισπράττει μέρος της οφειλής, όπως θα μπορούσε, αλλά χάνει και τα έσοδα από τον φόρο μεταβίβασης του 3% που θα εισέπραττε από τον αγοραστή.
την Καθημερινή.
Όπως καταγγέλλουν μεσίτες, αν το συμφωνηθέν τίμημα δεν επαρκεί για να καλύψει πλήρως τα χρέη του πωλητή, τότε η εφορία δεν δέχεται την πράξη, παρά μόνο αν αυτή γίνει στην αντικειμενική τιμή, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να καλυφθεί το σύνολο του χρέους.
Το ζήτημα έχει προκληθεί από μια πρόβλεψη του νέου κώδικα φορολογικών διαδικασιών βάσει της οποίας, όσοι έχουν χρέη προς το Δημόσιο μπορούν μεν να λάβουν αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας για να πουλήσουν ακίνητά τους, αλλά υπάρχει περιορισμός η πώληση αυτή να γίνει σε ποσό τουλάχιστον ίσο με την αντικειμενική αξία, όταν το ποσό δεν αρκεί να καλύψει το σύνολο της οφειλής.
Η διάταξη μπήκε για να αποφευχθεί το φαινόμενο, ο πωλητής και ο αγοραστής να συμφωνήσουν ηθελημένα σε εικονικά χαμηλότερο τίμημα από το πραγματικό, ζημιώνοντας έτσι το Δημόσιο. Ωστόσο, αυτό που προκύπτει σήμερα είναι, εντέλει, το δημόσιο να χάνει έτσι και αλλιώς, καθώς όχι μόνο δεν εισπράττει μέρος της οφειλής, όπως θα μπορούσε, αλλά χάνει και τα έσοδα από τον φόρο μεταβίβασης του 3% που θα εισέπραττε από τον αγοραστή.