του ΟΛΠ.
Μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο Θ. Δρίτσας ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Δεν υπάρχει φορέας στον Πειραιά και στο λιμάνι, που να είναι υπέρ του σχεδίου της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, με την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ . Το βεβαιώνω με απόλυτη ευθύνη. Ούτε κοινοβουλευτική πλειοψηφία δεν υπάρχει, ως συναίνεση, προς την κατεύθυνση αυτή. Διότι και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. επιφυλάσσεται.
Ένα χρόνο τώρα, ακούμε ότι το λιμάνι θα πουληθεί με πλειοψηφικό πακέτο και θα πάει στην COSCO. Σήμερα επιβεβαιώνεται όπως το 2005-2006, την εποχή της επίσκεψης του τότε Πρωθυπουργού κ. Καραμανλή στην Κίνα που τον συνόδευαν συγκεκριμένοι εφοπλιστές, που έχουν συμφέροντα εκεί, ακούγαμε ότι ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, θα πάει στην COSCO, στους Κινέζους. Σε πρώτη φάση επιχειρήθηκε να δοθεί απευθείας. Δεν έγινε. Τελικά έγινε διαγωνισμός και φυσικά … κατέληξε στην COSCO.
Τί αλλάζει στη νέα πρόσκληση; Προστίθεται και στην παράγραφο 9.1.5 η ρύθμιση για τις εγγυητικές επιστολές, η οποία παραπέμπει στο να μπορούν και οι Βερμούδες, να είναι χώρα από όπου μπορεί να προέλθει εγγυητική επιστολή. Τί είναι στις Βερμούδες; Η έδρα της COSCO Pacific Limited!!
Μην γελιόμαστε. Εμείς, δεν έχουμε αντιρρήσεις με τους Κινέζους, ούτε με την COSCO, το πρόβλημα δεν είναι εκεί. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ένας δημοσίου συμφέροντος σχεδιασμός, για τη στρατηγικής σημασίας παραγωγική βάση της χώρας, όπως είναι τα λιμάνια και ειδικά το λιμάνι του Πειραιά, που είναι πραγματικά πυλώνας τεράστιας σημασίας και εκεί χρειάζεται το δημόσιο, που θα σχεδιάζει αυτή την αναπτυξιακή προοπτική. Μπορεί εκεί να διαφωνήσουμε, εμείς θέλουμε δημόσιο λιμάνι, κάποιος άλλος θέλει παραχώρηση ή κάτι άλλο. Σε ποιά βάση όμως και για την αξιοποίηση ποιού πράγματος;
Αυτή τη στιγμή, η ΣΕΠ όπως λειτουργεί, το μεγαλύτερο μέρος της διακίνησης κοντέινερ, είναι φορτία τράνζιτ. Πού βρίσκεται η συμμετοχή της ελληνικής οικονομίας; Μόλις σταθεροποιηθεί η ΣΕΠ και υλοποιηθούν όλοι οι σχεδιασμοί, το επόμενο βήμα είναι η συναρμολόγηση / μεταποίηση προϊόντων από την Ασία και η ονοματοδωσία τους ως ευρωπαϊκών προϊόντων. Πού είναι οι θέσεις εργασίας; Πόσες θέσεις εργασίας, σε αυτή την εξέλιξη θα καταστραφούν; Πόσες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα κλείσουν; Τι είδους στρατηγικό όφελος θα έχει η ελληνική οικονομία από αυτά; Είναι πουθενά στις μελέτες σας αυτά; Έστω, ότι εμείς υπερβάλλουμε, αλλά η αγορά βοά, τα Επιμελητήρια βοούν. Όλα αυτά, περιέχονται στις στρατηγικές σας μελέτες, προκειμένου να μπορέσουμε τελικά να δούμε τί σημαίνει πραγματικά ένας διαγωνισμός τέτοιου χαρακτήρα;
Σας παρακαλούμε, μη μιλάτε για μύθους. Ο ΣΥΡΙΖΑ, η Αριστερά, η κοινωνία του Πειραιά, οι παραγωγικές τάξεις, βιώνουν πραγματικότητες και όχι μύθους. Το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί ανεξέλεγκτα, χωρίς κανένα έλεγχο. Η σημερινή λειτουργία της Βουλής, είναι μια καρικατούρα του ρόλου που επιφυλάσσει όλο αυτό το μνημονιακό θεσμικό πλαίσιο στη Βουλή και στη δημοκρατία. Κατόπιν όλων αυτών, παρακαλούμε πολλούς από τους εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ, να συμπεριφέρονται πιο σεμνά. Διαχειρίζονται ανεξέλεγκτα και χωρίς ευθύνη, σοβαρότατα ζητήματα. Όλα αυτά, εντάσσονται σε απόψεις πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές, πολύ ζωντανού τμήματος της ελληνικής κοινωνίας. Η κυρία Μπακογιάννη βρίσκεται μακριά νυχτωμένη, για το ποιο είναι το αύριο και για το ποιο είναι το χθες.
Ζητώ, πραγματικά, η υπόθεση αυτή να έρθει στη Βουλή. Καμία απόφαση και κανένα ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει δικαίωμα να προχωρεί σε αυτές τις διαδικασίες. Στον Πειραιά, η κινητοποίηση θα είναι διαρκής. Ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να ακυρώσουμε και τα σχέδια της πολιτικής μειοψηφίας και τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ. ».
@ Φαίνεται πως το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα κυριαρχήσει την προεκλογική περίοδο στον Πειραιά...
@ Φαίνεται πως το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα κυριαρχήσει την προεκλογική περίοδο στον Πειραιά...