Λίγες ώρες μετά τις φήμες που κυκλοφόρησαν στα social media, όσο και στις εφημερίδες, σύμφωνα με τις οποίες η Ελευθερία Αρβανιτάκη ήρθε σε επαφή με το Υπουργείο Πολιτισμού ώστε να...
επιχορηγηθεί εμφάνισή της στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης με το ποσό τον 160 χιλιάδων ευρώ, η γνωστή τραγουδίστρια απάντησε με μια επιστολή που αναρτήθηκε στην επίσημη σελίδα της στο facebook.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη ανέφερε στην επιστολή της:
Συντάσσω αυτή την επιστολή απαντώντας στα όσα έχουν δημοσιευτεί τις τελευταίες μέρες στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης σχετικά με την επικείμενη συναυλία μου στο CarnegieHall και το Υπουργείο Πολιτισμού. Δεν το έπραξα νωρίτερα γιατί μία σοβαρή ίωση δεν μου το επέτρεψε.
• Ουδέποτε ζήτησα χρήματα από το Υπουργείο Πολιτισμού και ουδέποτε κινήθηκα προς το Υπουργείο για να ζητήσω οικονομική υποστήριξη.
• Ποτέ δεν είπα ότι ζήτησα την αιγίδα ούτε του Υπουργείου Πολιτισμού, ούτε κανενός άλλου Υπουργείου ή φορέα πολύ απλά γιατί δεν τίθεται τέτοιο θέμα από το ίδιο το CarnegieHall. ToCarnegieHall εντάσσει τη συναυλία μου στο πρόγραμμα των εκδηλώσεών του και είναι ο παραγωγός, επομένως δεν δέχεται την αιγίδα οιουδήποτε φορέα, δημοσίου ή ιδιωτικού.
• Ο λόγος που θέλησα να επικοινωνήσω με το Υπουργείο Πολιτισμού είναι ότι θεωρώ ότι η πρόσκληση από το σπουδαίο αυτό θέατρο είναι μια μεγάλη τιμή για έναν Έλληνα καλλιτέχνη και ήθελα να το κάνω γνωστό στο αρμόδιο Υπουργείο.
• Σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους με αφορμή την εν λόγω συναυλία ερωτήθηκα αν θα υπάρξει κάποιο ηχητικό ντοκουμέντο ή αν θα βιντεοσκοπηθεί αυτή η συναυλία. Απάντησα αρνητικά λέγοντας ότι το κόστος είναι πάρα πολύ υψηλό, άρα και απαγορευτικό. Απορώ κι εγώ με όλα αυτά τα δημοσιεύματα που με φέρουν να αιτούμαι του ποσού των 160.000€ από το Υπουργείο Πολιτισμού για να μπορέσω να βιντεοσκοπήσω και να ηχογραφήσω την παράσταση – πόσο μάλλον να την κυκλοφορήσω μέσω πολυεθνικής, όπως διάβασα στο άρθρο του κυρίου Μποσκοΐτη στη Lifo.
Όλη αυτή η παρεξήγηση δε θα είχε συμβεί αν η κυρία Ναταλί Χατζηαντωνίου, η κυρία Χρυσούλα Παπαϊωάννου και ο κύριος Αντώνης Μποσκοΐτης είχαν επικοινωνήσει πρώτα μαζί μου.
Μετά από 30 χρόνια πορείας και 17 χρόνια ενός υπέροχου μουσικού ταξιδιού σε πολλά φεστιβάλ, θέατρα και χώρους στο εξωτερικό, για τα οποία ποτέ δεν ενόχλησα κανέναν για να τα ανακοινώσω, αναρωτιέμαι τώρα γιατί τόση εμπάθεια. Δεν το αξίζω.
• Ουδέποτε ζήτησα χρήματα από το Υπουργείο Πολιτισμού και ουδέποτε κινήθηκα προς το Υπουργείο για να ζητήσω οικονομική υποστήριξη.
• Ποτέ δεν είπα ότι ζήτησα την αιγίδα ούτε του Υπουργείου Πολιτισμού, ούτε κανενός άλλου Υπουργείου ή φορέα πολύ απλά γιατί δεν τίθεται τέτοιο θέμα από το ίδιο το CarnegieHall. ToCarnegieHall εντάσσει τη συναυλία μου στο πρόγραμμα των εκδηλώσεών του και είναι ο παραγωγός, επομένως δεν δέχεται την αιγίδα οιουδήποτε φορέα, δημοσίου ή ιδιωτικού.
• Ο λόγος που θέλησα να επικοινωνήσω με το Υπουργείο Πολιτισμού είναι ότι θεωρώ ότι η πρόσκληση από το σπουδαίο αυτό θέατρο είναι μια μεγάλη τιμή για έναν Έλληνα καλλιτέχνη και ήθελα να το κάνω γνωστό στο αρμόδιο Υπουργείο.
• Σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους με αφορμή την εν λόγω συναυλία ερωτήθηκα αν θα υπάρξει κάποιο ηχητικό ντοκουμέντο ή αν θα βιντεοσκοπηθεί αυτή η συναυλία. Απάντησα αρνητικά λέγοντας ότι το κόστος είναι πάρα πολύ υψηλό, άρα και απαγορευτικό. Απορώ κι εγώ με όλα αυτά τα δημοσιεύματα που με φέρουν να αιτούμαι του ποσού των 160.000€ από το Υπουργείο Πολιτισμού για να μπορέσω να βιντεοσκοπήσω και να ηχογραφήσω την παράσταση – πόσο μάλλον να την κυκλοφορήσω μέσω πολυεθνικής, όπως διάβασα στο άρθρο του κυρίου Μποσκοΐτη στη Lifo.
Όλη αυτή η παρεξήγηση δε θα είχε συμβεί αν η κυρία Ναταλί Χατζηαντωνίου, η κυρία Χρυσούλα Παπαϊωάννου και ο κύριος Αντώνης Μποσκοΐτης είχαν επικοινωνήσει πρώτα μαζί μου.
Μετά από 30 χρόνια πορείας και 17 χρόνια ενός υπέροχου μουσικού ταξιδιού σε πολλά φεστιβάλ, θέατρα και χώρους στο εξωτερικό, για τα οποία ποτέ δεν ενόχλησα κανέναν για να τα ανακοινώσω, αναρωτιέμαι τώρα γιατί τόση εμπάθεια. Δεν το αξίζω.