Έντεκα χρόνια μετά, εκδόθηκε η απόφαση του δικαστηρίου για το ναυάγιο του πλοίου "Prestige"
στην Ισπανία και την πρόκληση μεγάλης οικολογικής καταστροφής στις ακτές της χώρας, το Νοέμβριο...
του 2002.
Το πλοίο είχε ναυαγήσει ανοικτά της Γαλικίας, σπάζοντας στα δυο στη διάρκεια καταιγίδας.
Το δικαστήριο έκρινε αθώους τους τρεις κατηγορούμενους αλλά καταδίκασε σε φυλάκιση 8 μηνών τον Έλληνα πλοίαρχο Απόστολο Μαγκούρα επειδή αρνήθηκε τη ρυμούλκηση του πλοίου πριν από το ναυάγιο.
Η απόφαση του επαρχιακού δικαστηρίου της Κορούνια αναφέρει, σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα, ότι δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα και θεωρεί ότι η καταστροφή που προκλήθηκε σε μήκος 2 χιλιάδων μιλίων από τους 77 χιλιάδες τόνους πετρελαίου, «επουλώθηκε», όπως και η οικονομική ζημιά. Υπολογίζεται ότι περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ ήταν το οικονομικό κόστος της καταστροφής. Ο Έλληνας καπετάνιος του πλοίου είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση 12 ετών το 2002 αλλά έμεινε φυλακισμένος τρεις μήνες και αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση.
Σύμφωνα με την «El Pais», ο προεδρεύων δικαστής δήλωσε στη δίκη που έγινε ερήμην των κατηγορουμένων, ότι πιστεύει πως για το ναυάγιο έφταιγε η κακή συντήρηση του πλοίου το οποίο ήταν 26 ετών.
Από την άλλη, σημειώνει η εφημερίδα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι έχει αποδειχτεί πως ούτε ο πλοίαρχος Μαγκούρας, ούτε ο πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος, είχαν επίγνωση του κινδύνου που έκρυβε το σκάφος για την πλοήγηση , γιατί αν ήξεραν δεν θα έθεταν σε κίνδυνο τη δική τους ζωή.
στην Ισπανία και την πρόκληση μεγάλης οικολογικής καταστροφής στις ακτές της χώρας, το Νοέμβριο...
του 2002.
Το πλοίο είχε ναυαγήσει ανοικτά της Γαλικίας, σπάζοντας στα δυο στη διάρκεια καταιγίδας.
Το δικαστήριο έκρινε αθώους τους τρεις κατηγορούμενους αλλά καταδίκασε σε φυλάκιση 8 μηνών τον Έλληνα πλοίαρχο Απόστολο Μαγκούρα επειδή αρνήθηκε τη ρυμούλκηση του πλοίου πριν από το ναυάγιο.
Η απόφαση του επαρχιακού δικαστηρίου της Κορούνια αναφέρει, σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα, ότι δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα και θεωρεί ότι η καταστροφή που προκλήθηκε σε μήκος 2 χιλιάδων μιλίων από τους 77 χιλιάδες τόνους πετρελαίου, «επουλώθηκε», όπως και η οικονομική ζημιά. Υπολογίζεται ότι περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ ήταν το οικονομικό κόστος της καταστροφής. Ο Έλληνας καπετάνιος του πλοίου είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση 12 ετών το 2002 αλλά έμεινε φυλακισμένος τρεις μήνες και αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση.
Σύμφωνα με την «El Pais», ο προεδρεύων δικαστής δήλωσε στη δίκη που έγινε ερήμην των κατηγορουμένων, ότι πιστεύει πως για το ναυάγιο έφταιγε η κακή συντήρηση του πλοίου το οποίο ήταν 26 ετών.
Από την άλλη, σημειώνει η εφημερίδα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι έχει αποδειχτεί πως ούτε ο πλοίαρχος Μαγκούρας, ούτε ο πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος, είχαν επίγνωση του κινδύνου που έκρυβε το σκάφος για την πλοήγηση , γιατί αν ήξεραν δεν θα έθεταν σε κίνδυνο τη δική τους ζωή.
Το ναυάγιο του πετρελαιοφόρου στις 19 Νοεμβρίου του 2002 προκάλεσε τη μεγαλύτερη θαλάσσια οικολογική καταστροφή στην ιστορία της Ισπανίας.