Latest News

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Οι Έλληνες "έκοψαν" και τη διασκέδαση!



Μπορεί τα κυβερνητικά παπαγαλάκια να ονειρεύονται επενδύσεις και να βλέπουν ανάπτυξη, αλλά οι εννέα στους δέκα Έλληνες έχουν τελείως διαφορετική εικόνα για την πραγματικότητα που ζουν...
στη χώρα.
 Έτσι παραμένουν απαισιόδοξοι και ανήσυχοι για την εργασιακή τους ασφάλεια, καθώς και για τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013. 
Οι Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού (75%)προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους, ενώ έχουν επιλέξει να χρησιμοποιούν πιο φθηνά καταναλωτικά προϊόντα (72%), ποσοστό, το οποίο αυξήθηκε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Συμφωνα με την τελευταία έρευνα της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης αυξήθηκε οριακά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, κατά 2 μονάδες, φτάνοντας στις 93.
Όσον αφορά στη χώρα μας, η Ελλάδα πλέον αποτελεί τη δεύτερη πιο απαισιόδοξη χώρα του πλανήτη, μετά την Πορτογαλία, καθώς ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αυξήθηκε κατά 5 μονάδες, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, φτάνοντας τις 40 μονάδες.

Ωστόσο, εννέα στους δέκα καταναλωτές εξακολουθούν να πιστεύουν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ οκτώ στους δέκα πιστεύουν πως η κρίση θα παραταθεί και την επόμενη χρονιά. Μεγαλύτερες ανησυχίες των Ελλήνων παραμένουν η εργασιακή ασφάλεια (39%) και η γενικότερη κατάσταση της οικονομίας (37%), ωστόσο τα ποσοστά αυτά είναι μειωμένα, σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, κατά 5 και 1 ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα.

Στην ερώτηση σχετικά με το πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το 35% των Ελλήνων δηλώνει, ότι τα ξοδεύει στην κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ συνεχίζει να υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 35%, που δηλώνει, ότι δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει η δήλωση των ερωτηθέντων ότι ακόμη κι όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν, θα εξακολουθήσουν να καταναλώνουν φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα σε ποσοστό 42%, ενώ, όσον αφορά στη διασκέδαση εκτός του σπιτιού, το ποσοστό αυτό περιορίζεται στο 30%.