Μισές αλήθειες για τη ρύθμιση που αφορά την κινητικότητα (sic) των δημοσίων υπαλλήλων λέει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο έδωσε...
νέες διευκρινίσεις!
Αποκαλύπτεται ότι αν οι υπηρεσίες καθυστερήσουν να στείλουν τα στοιχεία, δεν
«εξαιρούν» τους υπαλλήλους, καθώς με τη δημοσίευση του νόμου έχουν ήδη
τεθεί αυτοδίκαια στο καθεστώς της διαθεσιμότητας. «Τα στοιχεία μπορούν
να αντληθούν από τη βάση δεδομένων της απογραφής».
Σημειώνεται ότι «προβλέπονται αυστηρές προθεσμίες για την
υλοποίηση αυτής της διαδικασίας, τα αρμόδια όργανα και υπηρεσίες της
διοίκησης που δεν τις τηρήσουν ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πειθαρχικές
ποινές".
Στη συνέχεια λέει διάφορα παραμύθια που μάλλον δεν πρέπει να πείθουν κανέναν :
"Οι προθεσμίες αποσκοπούν στη γρήγορη μετακίνηση των υπαλλήλων. Η καθυστέρηση συνεπάγεται μόνο μεγαλύτερη παραμονή στο καθεστώς της διαθεσιμότητας».
Όπως σημειώνεται από το υπουργείο, οι διευκρινίσεις αφορούν όσους ενταχθούν άμεσα στο Πρόγραμμα Κινητικότητας, δηλαδή ενός περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων, συγκεκριμένων ειδικοτήτων που θα μετακινηθούν σε υπηρεσίες όπου υπάρχουν επείγουσες ανάγκες σε προσωπικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Κατά το υπουργείο, το πρόγραμμα κινητικότητας «επιχειρεί να αντιμετωπίσει κατά πρώτο λόγο άμεσα και διαπιστωμένα κενά σε ολόκληρο το φάσμα του Δημοσίου που προκαλούνται από την ανορθολογική κατανομή του προσωπικού, την αθρόα συνταξιοδότηση των υπαλλήλων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στις προσλήψεις που έχουν εφαρμοστεί (1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις) αλλά και το πάγωμα προσλήψεων σε ορισμένες υπηρεσίες».
Επίσης, αναφέρεται ότι οι υπάλληλοι των οποίων οι οργανικές θέσεις καταργούνται και τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, μπορούν να μεταφερθούν (ή να τοποθετηθούν προσωρινά) κατά προτεραιότητα σε υπηρεσίες όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες σε προσωπικό.
Ιδίως εκεί όπου η υποστελέχωση δημιουργεί έντονα προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση του πολίτη, όπως για παράδειγμα στα νοσοκομεία, στα ΚΕΠ, στις διευθύνσεις συντάξεων στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία κ.τ.λ.
Επιπλέον, σε υπηρεσίες όπου προβλέπεται πάγωμα προσλήψεων, με συνέπεια τα κενά σε διοικητικούς υπαλλήλους να μπορούν πλέον να καλυφθούν μόνο με μετακινήσεις (όπως στην παιδεία ή στους Ο.Τ.Α).
Στο ερώτημα πώς θα μετακινηθούν οι υπάλληλοι εκεί όπου οι κενές οργανικές θέσεις έχουν καταργηθεί, το υπουργείο αναφέρει ότι «με τη μετάταξη προβλέπεται η σύσταση θέσης όπου δεν υπάρχει κενή οργανική θέση αλλά υπάρχει πραγματική ανάγκη. Η μετακίνηση υπαλλήλου για την κάλυψη πραγματικών και διαπιστωμένων αναγκών γίνεται ανεξάρτητα από το αν υπάρχει οργανική θέση, δεδομένου ότι το προβλέπει ο ίδιος ο νόμος».
Ποιους αφορά...
Η διαθεσιμότητα αφορά μόνο υπαλλήλους ΙΔΑΧ, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διοικητικού.
Δηλαδή:
- Αποκλειστικά υπαλλήλους που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ που ανήκουν στον δημόσιο τομέα. Δηλαδή δεν αφορά μόνιμο προσωπικό.
- Αποκλειστικά υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους υποχρεωτικής, ανώτατης τεχνολογικής και ανώτατης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Υ.Ε., Τ.Ε. και Π.Ε).
- Αποκλειστικά υπαλλήλους των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού - Λογιστικού, Διοικητικού - Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους καμίας άλλης ειδικότητας.
Διευκρινίζεται ότι από τη ρύθμιση «εξαιρούνται ευαίσθητες υπηρεσίες όπως οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας, ο ΟΑΕΔ, τα νοσοκομεία καθώς και αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του υπουργείου Παιδείας)».
@ Το υπουργείο δεν λέει όλη την αλήθεια, ιδίως για την τύχη των εργαζομένων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, αλλά και τι επιφυλάσει το μέλλον για τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους...
Αυτό όμως θα το γράψουμε σε επόμενη ανάρτηση!
Στη συνέχεια λέει διάφορα παραμύθια που μάλλον δεν πρέπει να πείθουν κανέναν :
"Οι προθεσμίες αποσκοπούν στη γρήγορη μετακίνηση των υπαλλήλων. Η καθυστέρηση συνεπάγεται μόνο μεγαλύτερη παραμονή στο καθεστώς της διαθεσιμότητας».
Όπως σημειώνεται από το υπουργείο, οι διευκρινίσεις αφορούν όσους ενταχθούν άμεσα στο Πρόγραμμα Κινητικότητας, δηλαδή ενός περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων, συγκεκριμένων ειδικοτήτων που θα μετακινηθούν σε υπηρεσίες όπου υπάρχουν επείγουσες ανάγκες σε προσωπικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Κατά το υπουργείο, το πρόγραμμα κινητικότητας «επιχειρεί να αντιμετωπίσει κατά πρώτο λόγο άμεσα και διαπιστωμένα κενά σε ολόκληρο το φάσμα του Δημοσίου που προκαλούνται από την ανορθολογική κατανομή του προσωπικού, την αθρόα συνταξιοδότηση των υπαλλήλων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στις προσλήψεις που έχουν εφαρμοστεί (1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις) αλλά και το πάγωμα προσλήψεων σε ορισμένες υπηρεσίες».
Επίσης, αναφέρεται ότι οι υπάλληλοι των οποίων οι οργανικές θέσεις καταργούνται και τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, μπορούν να μεταφερθούν (ή να τοποθετηθούν προσωρινά) κατά προτεραιότητα σε υπηρεσίες όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες σε προσωπικό.
Ιδίως εκεί όπου η υποστελέχωση δημιουργεί έντονα προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση του πολίτη, όπως για παράδειγμα στα νοσοκομεία, στα ΚΕΠ, στις διευθύνσεις συντάξεων στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία κ.τ.λ.
Επιπλέον, σε υπηρεσίες όπου προβλέπεται πάγωμα προσλήψεων, με συνέπεια τα κενά σε διοικητικούς υπαλλήλους να μπορούν πλέον να καλυφθούν μόνο με μετακινήσεις (όπως στην παιδεία ή στους Ο.Τ.Α).
Στο ερώτημα πώς θα μετακινηθούν οι υπάλληλοι εκεί όπου οι κενές οργανικές θέσεις έχουν καταργηθεί, το υπουργείο αναφέρει ότι «με τη μετάταξη προβλέπεται η σύσταση θέσης όπου δεν υπάρχει κενή οργανική θέση αλλά υπάρχει πραγματική ανάγκη. Η μετακίνηση υπαλλήλου για την κάλυψη πραγματικών και διαπιστωμένων αναγκών γίνεται ανεξάρτητα από το αν υπάρχει οργανική θέση, δεδομένου ότι το προβλέπει ο ίδιος ο νόμος».
Ποιους αφορά...
Η διαθεσιμότητα αφορά μόνο υπαλλήλους ΙΔΑΧ, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διοικητικού.
Δηλαδή:
- Αποκλειστικά υπαλλήλους που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ που ανήκουν στον δημόσιο τομέα. Δηλαδή δεν αφορά μόνιμο προσωπικό.
- Αποκλειστικά υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους υποχρεωτικής, ανώτατης τεχνολογικής και ανώτατης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Υ.Ε., Τ.Ε. και Π.Ε).
- Αποκλειστικά υπαλλήλους των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού - Λογιστικού, Διοικητικού - Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους καμίας άλλης ειδικότητας.
Διευκρινίζεται ότι από τη ρύθμιση «εξαιρούνται ευαίσθητες υπηρεσίες όπως οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας, ο ΟΑΕΔ, τα νοσοκομεία καθώς και αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του υπουργείου Παιδείας)».
@ Το υπουργείο δεν λέει όλη την αλήθεια, ιδίως για την τύχη των εργαζομένων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, αλλά και τι επιφυλάσει το μέλλον για τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους...
Αυτό όμως θα το γράψουμε σε επόμενη ανάρτηση!