Latest News

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Η άλλη μισή αλήθεια για τα νέα οχήματα

Ανοίγει για τα καλά η δημόσια συζήτηση για την προμήθεια των νέων οχημάτων αξίας 8 εκατομμυρίων ευρώ στο Δήμο Πειραιά. 
Το "Reportaz Net" δεν σχολίασε την απάντηση του Γραφείου Τύπου για ευνόητους λόγους, ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο από άλλους, που είναι...

και πιο ειδικοί, αλλά και τους αφορά ειδικώς το θέμα.
Αν και περιμέναμε επί προσωπικού να δώσει τη δική του απάντηση ο δημοτικός σύμβουλος από το "Λιμάνι της Αγωνίας" Γιάννης Καρδαράς. 
Όμως η πρώτη αντίδραση ήρθε από τον συνδικαλιστή Βασίλη Γκιτάκο, ο οποίος λέει την άλλη μισή αλήθεια και γράφει στο megalo-limani:

Το γραφείο τύπου του Δημάρχου Πειραιά λέει τη μισή αλήθεια ....




Διαβάζοντας την απάντηση που έδωσε το γραφείο τύπου του δημάρχου Πειραιά στον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Συμμαχία για τον Πειραιά» η οποία δημοσιεύτηκε χτες (24/11/2012) στο πειραϊκό blog reportaz net, έρχονται στο μυαλό μου οι αναρτήσεις που είχα ανεβάσει σχεδόν πριν 2 χρόνια στο megalo limani και μίλαγα για απαξίωση και διάλυση του τμήματος επισκευής και συντήρησης οχημάτων – μηχανημάτων και για ανάθεση σε μεγαλοεργολάβο – ιδιώτη (που πάντα και σε όλους τους δήμους τυγχάνει να είναι συγκεκριμένος)των εργασιών και αρμοδιοτήτων του τμήματος.

Το γραφείο τύπου με μια πολιτική – επικοινωνιακή απάντηση προσπαθεί να υπερασπίσει το δίκαιο και αναγκαίο της επιλογής της δημοτικής αρχής να δαπανήσει σε καιρό σκληρής οικονομικής κρίσης που δοκιμάζονται εργαζόμενοι και δημότες το υπέρογκο ποσό των οκτώ εκατομμυρίων ευρώ για αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων της Καθαριότητας με ανάθεση μάλιστα της επισκευής και συντήρησης αυτών των οχημάτων στην προμηθεύτρια εταιρεία, αντί του ποσού 3.500.000 € περίπου.
Και για να δικαιολογήσει αυτή την δαπανηρή επιλογή το γραφείο τύπου του δημάρχου χρησιμοποιεί δύο πολύ ευαίσθητα σημεία που έχουν μέγιστη απήχηση στους εργαζόμενους και στους δημότες, την ασφάλεια των εργαζομένων και την ποιότητα της υπηρεσίας καθαριότητας προς τους δημότες. Αλλά δυστυχώς λένε τη μισή αλήθεια ή ίσως ένα πολύ μικρό κομμάτι της για να πετύχουν το σκοπό τους.
Η άλλη, έστω η μισή αν όχι μεγαλύτερη, είναι εδώ και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν.
Ο δήμος Πειραιά διαθέτει σήμερα, 27 απορριμματοφόρα διάφορης  χωρητικότητας (3t, 5t, 8t, 11t) οκταετίας, 8 απορριμματοφόρα φυσικού αερίου (8t) τετραετίας, 5 απορριμματοφόρα για την ανακύκλωση (μπλε κάδους, 8t) διετίας, τουλάχιστον 10 ανοιχτά φορτηγά οκταετίας, 2 οχήματα μεταφοράς container (χωρίς τη δωρεά από Σ.Μ.Α. Σχιστού), 8 οχήματα για πλύσιμο των κάδων (με πολύ περιορισμένη χρήση), 6 φορτωτές, 2 μικρής χωρητικότητας απορριμματοφόρα ανακύκλωσης (και μη ?), μικρά ευέλικτα τρίτροχα και τετράτροχα για κάλυψη δύσκολων σημείων. Δεν αναφέρω τα επιβατηγά, τα ημιφορτηγά, τα γερανοφόρα οχήματα, τα υδροφόρα οχήματα, τα λεωφορεία και τα καλαθοφόρα που δεν έχουν άμεση σχέση με την υπηρεσία της καθαριότητας. 
Οφείλω να επισημάνω ότι κάποια λίγα από τα παραπάνω χρίζουν μικρής ή μεγαλύτερης αξίας ανταλλακτικών για να επισκευαστούν. Όπως επίσης  να επισημάνω ότι κανένας  δεν αντικαθιστά επαγγελματικά οχήματα ακόμα και οκταετίας όσο καλά και «να πηγαίνουν οι δουλειές τους»!!!
Το τμήμα που είναι υπεύθυνο για την επισκευή και συντήρηση  οχημάτων – μηχανημάτων παρά τη σοβαρή έλλειψη προσωπικού που έχει, (δεν έχει προσληφθεί κανείς μετά το 2004 ούτε καν συμβασιούχος και έχουν συνταξιοδοτηθεί ή μεταταχθεί σε άλλες ειδικότητες, σε άλλες υπηρεσίες και σε άλλους δήμους πολλοί υπάλληλοι που ήταν τοποθετημένοι στο τμήμα, με αποτέλεσμα τώρα να υπηρετεί το ένα τρίτο σε σύγκριση με αυτούς που υπηρετούσαν πριν μια πενταετία ή και τριετία), συντηρεί και επισκευάζει όλο το στόλο του Δήμου παρά τις σχεδόν  τριτοκοσμικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν στο χώρο που στεγάζεται.
Δεν μπορεί το γραφείο τύπου του δημάρχου να επικαλείται την ασφάλεια των οχημάτων όταν ποτέ, όλα τα χρόνια λειτουργίας του συνεργείου, δεν έχει δημιουργηθεί το παραμικρό συμβάν που έχει να κάνει με την ασφαλή κίνηση των οχημάτων. Εξαιρουμένου βέβαια του γεγονότος της μη έγκαιρης προμήθειας ελαστικών τροχών που με υπαιτιότητα διαχρονικά της δημοτικής αρχής αρκετές φορές καθιστούσε επικίνδυνη την κίνηση των οχημάτων λόγω φθαρμένων ελαστικών.
Οι βλάβες που επισκευάζονται από τους εργαζόμενους του τμήματος χωρίς να μετρηθεί στο σύνολο  η συντήρηση των οχημάτων – μηχανημάτων ανέρχονται μηνιαίως πάνω από τριακόσιες (300), από την πιο απλή έως την πιο σύνθετη και φυσικά πολλές από αυτές χρειάζεται η επισκευή ή η επέμβαση των εργαζόμενων τεχνιτών να γίνει εν κινήσει του οχήματος κατά την ώρα του δρομολογίου, έξω στο δρόμο όπου παρουσιάζεται η βλάβη.
Από την ανάληψη των καθηκόντων της η σημερινή δημοτική αρχή, με δηλώσεις τόσο του ίδιου του δημάρχου όσο και του γενικού γραμματέα του δήμου θέλει να διαλύσει το τμήμα επισκευής και συντήρησης οχημάτων και μηχανημάτων, αναθέτοντας τις εργασίες του τμήματος σε ιδιώτες, αδιαφορώντας για τον τριπλασιασμό του κόστους αλλά και για το εργασιακό μέλλον των εργαζόμενων του τμήματος.
Θέτοντας το σχέδιο διάλυσης του τμήματος σε εφαρμογή, η δημοτική αρχή Πειραιά και με την εφαρμογή του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), που σημειωτέον έχει εγκριθεί και δημοσιευτεί σε Φ.Ε.Κ. από τον Νοέμβριο του 2011 αλλά δεν είχε ακόμα εφαρμοστεί, από τη μία «φορτώνει»  το τμήμα με επιπλέον, άσχετες με το αντικείμενο του τμήματος, εργασίες (π.χ. επισκευή και συντήρηση κάδων απορριμμάτων)  αλλά από την άλλη μετακινεί υπαλλήλους, τεχνίτες οχημάτων, σε υπηρεσία άσχετη με την ειδικότητά τους χωρίς κανένα αντικείμενο εργασίας και συγκεκριμένα στην υπηρεσία που ασχολείται με τον ηλεκτροφωτισμό της πόλης. Αποδυναμώνοντας έτσι ακόμη περισσότερο το τμήμα που ήδη όπως προανέφερα έχει σοβαρές ελλείψεις προσωπικού.  Αυτό όπως είναι αντιληπτό ακόμα και σε άνθρωπο αδαή με το αντικείμενο φέρνει σαν αποτέλεσμα να «φεύγουν» τα οχήματα – μηχανήματα για επισκευή σε εξωτερικά συνεργεία , με ότι αυτό συνεπάγεται, ενώ κάλλιστα θα μπορούσαν να επισκευασθούν από τους εργαζόμενους - τεχνίτες  του τμήματος.
Είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια απαξίωσης των εργαζομένων  - τεχνιτών του εν λόγω τμήματος που εδώ και δεκαετίες προσφέρει τα μέγιστα στην υπηρεσία της καθαριότητας του δήμου, έχοντας το στόλο των απορριμματοφόρων σε ασφαλή λειτουργία κίνησης παρά την προσπάθεια υπονόμευσης του έργου τους που κατά καιρούς πραγματοποιείται  με την έλλειψη και μη έγκαιρη προμήθεια ανταλλακτικών και την ακόμη σοβαρότερη έλλειψη προσωπικού. Δείτε εξάλλου και παραδείγματα άλλων δήμων όπως αυτό του Δήμου Θεσσαλονίκης ή του Ενιαίου Συνδέσμου Αττικής που για να εξυπηρετήσουν εργολαβικά συμφέροντα αφήνουν χαλασμένα και παροπλισμένα τα υπάρχοντα οχήματα στα οποία το κόστος επισκευής είναι μικρό και προτιμούν αντί να τα επισκευάσουν, να αναθέτουν τις εργασίες σε Ιδιώτες.
Με την ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας να είναι προ των πυλών, όσο και ορισμένοι κοντόφθαλμοι δεν το βλέπουν, αν η δημοτική αρχή υλοποιήσει την απόφασή της, το μόνο σίγουρο θα είναι ότι όλος ο μηχανολογικός εξοπλισμός της καθαριότητας του δήμου θα δοθεί «πανωπροίκι» στον Ιδιώτη.
ΥΓ.  όλα αυτά βέβαια τα προωθεί η δημοτική αρχή πριν μπει σε επιτροπεία ο δήμος όπως ορίζει η πολύ πρόσφατη  πράξη νομοθετικού περιεχομένου του υπουργείου διοικητικής μεταρρύθμισης, που εμείς είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτό το θεσμό ο οποίος  καταργεί την αυτοτέλεια της τοπικής αυτοδιοίκησης, … άλλοι όμως είναι ?
Βασίλης Γκιτάκος
(ΔΕ Μηχανοστασιαρχών)
Μέλος του Γεν. Συμβουλίου της ΠΟΕ - ΟΤΑ
Η καταγγελία του κ. Γιάννη Καρδαρά ΕΔΩ
Η απάντηση από το γρ. τύπου του δημάρχου ΕΔΩ 
Τελευταίες αναρτήσεις από megalo-limani 
  

@ Η φωτογραφία είναι παλιά, αλλά και συλλεκτική για κάποιους...