Latest News

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Ερωτηματικά και αντιδράσεις για το σκάνδαλο των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ στην Π. Αττικής

Το σκάνδαλο των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ για την τουριστική προβολή συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις -ήδη υπήρξαν και δύο παραιτήσεις- αλλά και πολλά ερωτηματικά για τη διαχείριση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ...

από την Περιφέρεια Αττικής.

Ωστόσο ο περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός χρειάζεται να δώσει απαντήσεις και να εξηγήσεις στους δημότες πως είναι δυνατόν να δίδονται τόσα εκατομμύρια  για site και τη δημιουργία προφίλ σε Facebook. Γιατί όσα ειπώθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο δεν πείθουν κανέναν πως μπορεί να σκορπά εκατομμύρια ευρώ σε εποχή κρίσης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του aftodioikisi.gr,σε παραιτήσεις της Α. Ροκοφύλλου από τη θέση της εντεταλμένης συμβούλου Τουρισμού και του Σπ. Σπυρίδωνα από την Επιτροπή Τουρισμού, οδήγησε η (ανεξήγητη;) επιμονή του πειφερειάρχη Γ. Σγουρού να περάσει «εδώ και τώρα» και χωρίς αλλαγές, από το περιφερειακό συμβούλιο, τη σκανδαλώδη σύμβαση* των 8,5 εκατ.ευρώ για την τουριστική προβολή της Αττικής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά την υπερψήφισή της σύμβασης μόνον από τους συμβούλους της πλειοψηφίας και τον Γρ. Ψαριανό της ΔΗΜ.ΑΡ., ακόμη και πολλοί  από αυτούς  που ψήφισαν υπέρ έκαναν λόγο για «πύρρεια νίκη» του περιφερειάρχη, καθώς τα όσα ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της πεντάωρης συζήτησης ήταν αποκαλυπτικά.
Ροκοφύλλου:  Δεν είναι δυνατόν να δίνουμε για site 2 εκατ.
Στην ομιλία της η Άννα Ροκοφύλλου, πρώτη σε σταυρούς περιφερειακή σύμβουλος της παράταξης Σγουρού εξήγησε ότι υποβάλλει την παραίτησή της γιατί αν και αρμόδια δεν υπήρξε καμία συνεργασία της εταιρείας  μαζί της («όταν ζήτησα να συνεργαστώ βρήκα κλειστές πόρτες», τόνισε),  προβλέποντας ότι «μια εταιρεία που δεν συνεργάστηκε ποτέ με τη διεύθυνση  Τουρισμού δεν θα συνεργαστεί  ούτε από εδώ και πέρα».
Παράλληλα ζήτησε μετ' επιτάσεως να συγχρονιστούν οι τιμές με τη σημερινή πραγματικότητα: «Δεν είναι δυνατόν να δίνουμε για ένα site 2 εκατ. ευρώ» και από τα 7 εκατ. ευρώ συνολικά (σ.σ. προ ΦΠΑ) μόνο τα 2 εκατ. να δίνονται σε διαφήμιση.  «Κοιτάξτε να αλλάξετε τις δράσεις σας», είπε απευθυνόμενη προς τους δέκα (!) εκπροσώπους της Mc Cann Erickson, προσθέτοντας ότι «δίνονται 1 εκατ. ευρώ για συμμετοχή σε εκθέσεις και ακόμη σχεδόν 1 εκατ. ευρώ για έντυπα τη στιγμή που είναι γνωστό ότι τέτοιου είδους δράσεις έχουν ελάχιστη αποτελεσματικότητα»
Σπ.  Σπυρίδων:  Τα κόστη είναι μιας άλλης εποχής
Στο ίδιος μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρώην περιφερειάρχης, πρώην δήμαρχος Πόρου και νυν περιφερειακός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Σπ. Σπυρίδων ο οποίος κατήγγειλε ότι «δεν συνεκλήθη  ποτέ η Επιτροπή Τουρισμού για το θέμα της τουριστικής προβολής». Μάλιστα, είχε έντονη λογομαχία με τον περιφερειάρχη Γ. Σγουρό  όταν ο τελευταίος υποστήριξε  ότι η τουριστική προβολή είναι έργο του ΕΣΠΑ και γι' αυτό παρακολουθείται μόνο από τη συγκεκριμένη διεύθυνση (!), τονίζοντας του ότι οι ισχυρισμοί του είναι απαράδεκτοι.
Επιπλέον ο κ. Σπυρίδων στηλίτευσε τα υπέρογκα κόστη που«έχουν σχέση με μία άλλη εποχή όταν οι αμοιβές ήταν  τελείως διαφορετικές .  Δεν είναι  δυνατόν να πληρώνουμε 2 εκατ. ευρώ για δράσεις μέσω του Διαδικτύου», είπε χαρακτηριστικά.
Νωρίτερα ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Β. Κικίλιαςείχε καλέσει σε όλους τους τόνους τον περιφερειάρχη να αποσύρει τη σύμβαση και να τη φέρει σε ένα μήνα για να ξαναδούν από την αρχή εκπρόσωποι των παρατάξεων κι φορείς του τουρισμού τα κόστη και τις δράσεις. Ωστόσο, η απάντηση του Γ. Σγουρού ήταν αρνητική: «Δεν υπάρχει καμία αναβολή. Αν θέλει η υπουργός (Τουρισμού) ας την απορρίψει».
Γ.  Μανώλης:  Θα μας κρεμάσει ο κόσμος με τέτοια ποσά
Στο θέμα του κόστους αναφέρθηκε και ο περιφερειακός σύμβουλος και στέλεχος των «Ανεξάρτητων Ελλήνων», Γ. Μανώλης: «Όταν βγήκε στον αέρα αυτός ο διαγωνισμός ήταν  άλλη συγκυρία για τη χώρα μας. Είναι δυνατόν  να δίνουμε για site 1,5 εκατ. ευρώ;  Θα μας κρεμάσει ο κόσμος με τέτοια ποσά», είπε χαρακτηριστικά.  Παράλληλα αμφισβήτησε τις δράσεις της εταιρείας προσθέτοντας με έμφαση: «Μας λέτε ότι θα μας φέρετε δημοσιογράφους από την Ευρώπη. Και που ξέρουμε εμείς ότι δεν θα μας φέρετε πέντε φίλους σας; Μας λέτε ότι θα προβάλετε spot. Σε ποια ΜΜΕ θα γίνει αυτό; Έτσι όπως είναι γραμμένα στην πρόταση δεν είναι μετρήσιμα».
Από την πλευρά του ο περιφερειακός σύμβουλος και νυν βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Αθανασίου που είχε φέρει το θέμα με προ έτους ερώτησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιου άφησε υπονοούμενα για τον τρόπο με τον οποίο  ξεκίνησε ο διαγωνισμός επί κρατικού περιφερειάρχη Μπ. Μανιάτη.