«Η κίνηση του Μητροπολίτη Σεραφείμ να υποδείξει στο δημοτικό συμβούλιο, ποιους θέλει συνεργάτες στο Γηροκομείο, είναι αχαρακτήριστη» τονίζει ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Καρδαράς. Αφορμή τα όσα εκτυλίχθησαν στην τελευταία συνεδρίαση, που ήρθε στο φως η απαίτηση του Μητροπολίτη Πειραιά, να αντικατασταθούν η Ζωή Ρούσσου και η Μελίνα Φύκια από... ...το Δ.Σ. του Γηροκομείου, με την Ζωή Ρούσσου να δηλώνει πως ουδέποτε υπέβαλλε την παραίτησή της.
Ο κ. Καρδαράς επισημαίνει, πως η Εκκλησία θα πρέπει να σταματήσει τις εξωθεσμικές «προκλήσεις» και να ασχοληθεί με τα του οίκου της.
Η ενδιαφέρουσα ανακοίνωση, με το χρονικό της υπόθεσης, που το «Reportaz Net» ανέδειξε, έχει ως εξής: ΟΤΑΝ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΗ ΡΗΣΗ «Ἀπόδοτε οὖν τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ θεοῦ τῷ θεῷ (από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο κβ':21)»
Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου Πειραιά της 9/12/2012 ήλθε ως θέμα ημερήσιας διάταξης «Αντικατάσταση δύο μελών στο ΔΣ. Του Ιδρύματος ΑΣΥΛΟ ΠΕΝΗΤΩΝ-ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ».
Από την ανάγνωση των εγγράφων του φακέλου που συνόδευαν το θέμα προέκυπταν τα εξής:
1. Ο ορισμός των Δημοτικών Συμβούλων κ. Φύκια Αμαλία-Μελίνα, νυν Αντιδημάρχου, και Ρούσσου Ζωής, δικηγόρου, ως μελών της Εφορείας του Γηροκομείου Πειραιά, είχε ψηφιστεί ομοφώνως από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 25/1/2011 δυνάμει της υπ’ αριθμ. 6 απόφασής του. Σύμφωνα με το καταστατικό που διέπει τη λειτουργία του Γηροκομείου η θητεία των μελών του Δ.Σ. (του Γηροκομείου) είναι για ένα (1) έτος και επομένως η θητεία των παραπάνω Δημοτικών Συμβούλων έληγε την 25/1/2012.
2. Όμως στο φάκελο υπήρχε και η από 27/10/2011 επιστολή του ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. Σεραφείμ με την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ. του Γηροκομείου προς το Δήμαρχο Πειραιά κ. Β. Μιχαλολιάκο, όπου ο άνω Μητροπολίτης ζητούσε την αντικατάσταση (αντιγράφω): «των ......... ευόρκως και μετ’ επιγνώσεως διακονησάντων το Ίδρυμα εριτίμων κυριών Ζωής Ρούσσου και Μελίνας Φύκια, προτείνομεν ομοφώνως τους εντιμότατους κύριον Π. ΚΟΥΒΑΤΣΟ και την κυρίαν Ε. ΣΑΡΡΗ-ΓΩΓΟΥ διακρινόμενους δια την πολυσχιδή εκδαπάνησιν των υπέρ της τοπικής κοινωνίας και εξιδιασμένως αγαπώντας το ημέτερον Ίδρυμα. Ευχαριστούντες εκ προοιμίου διατελούμεν μετά πλείστης τιμής και αγάπης.... Ο Μητροπολίτης Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ».
3. Ήταν φυσικό να επακολουθήσει πανδαιμόνιο και αναβρασμός προερχόμενος από πολλές αιτίες και από διαφορετικά πρόσωπα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
4. Σε ό,τι μας αφορά ως Δημοτική Κίνηση «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ» θεωρήσαμε απαράδεκτη την παρέμβαση του κ. Σεραφείμ και λίαν επιεικώς ιδιαίτερα άκομψη.
Α) την πρόωρη (από 27/10/2011) αίτηση αντικατάστασης των ομοφώνως ορισθέντων από το Δ.Σ. κ.κ. Μ Φύκια και Ζ. Ρούσσου των οποίων η θητεία έληγε την 25/1/2012, δηλαδή μετά τρίμηνο (!!!) από το έγγραφο του Μητροπολίτη.
Β) την υπόδειξη στο αιρετό θεσμικό όργανο του Δήμου Πειραιά, δηλαδή το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά, για την εκλογή των κ.κ. Π. Κουβάτσου, Πρόεδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και Ε. Σαρρή-Γώγου.
5. Ανεξάρτητα της εκτίμησης που μπορεί να τρέφουν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι στο πρόσωπο των κ.κ. Π. ΚΟΥΒΑΤΣΟΥ και Ε. ΣΑΡΡΗ είναι τουλάχιστον αχαρακτήριστο έως απαράδεκτο να υποδεικνύει ο Μητροπολίτης κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ έστω και με την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ. του Γηροκομείου στους αιρετούς Δημοτικούς Συμβούλους ποιους θέλει να έχει ως συνεργάτες του στο ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ, ωσάν να είναι ιδιοκτησιακό το θέμα!!!
6. Επί χρόνια θέτουμε και ξαναθέτουμε το θέμα των παρεμβάεων των θρησκευτικών αρχών στις Κρατικές-Δημοτικές λειτουργείες εξαιτίας του μη διαχωρισμού του Κράτους από την Εκκλησία και απλώς κάθε φορά επιβεβαιωνόμαστε. Είναι και ένας εκ των λόγων που τουλάχιστον εγώ προσωπικά δεν συμμετέχω σε γιορτές και επίσημες αργίες (π.χ. Θεοφάνεια ή ορκωμοσίες) όπου μπερδεύονται οι δύο εξουσίες γιατί για εξουσίες πρόκειται. Η Εκκλησία ας ασκεί το πνευματικό της έργο έξω από το Κράτος και το Κράτος να ασκεί τις πολιτικές του χωρίς να δέχεται καμία παρέμβαση της Εκκλησίας. Δυστυχώς κάποιοι θέλουν να παραμένουμε ως χώρα στο μεσαίωνα και κυρίως το πολιτικό σύστημα της διαπλοκής που έφερε τη χώρα στο χάος.
Πειραιάς, 11/01/2012
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΡΑΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΗ «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ»
Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου Πειραιά της 9/12/2012 ήλθε ως θέμα ημερήσιας διάταξης «Αντικατάσταση δύο μελών στο ΔΣ. Του Ιδρύματος ΑΣΥΛΟ ΠΕΝΗΤΩΝ-ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ».
Από την ανάγνωση των εγγράφων του φακέλου που συνόδευαν το θέμα προέκυπταν τα εξής:
1. Ο ορισμός των Δημοτικών Συμβούλων κ. Φύκια Αμαλία-Μελίνα, νυν Αντιδημάρχου, και Ρούσσου Ζωής, δικηγόρου, ως μελών της Εφορείας του Γηροκομείου Πειραιά, είχε ψηφιστεί ομοφώνως από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 25/1/2011 δυνάμει της υπ’ αριθμ. 6 απόφασής του. Σύμφωνα με το καταστατικό που διέπει τη λειτουργία του Γηροκομείου η θητεία των μελών του Δ.Σ. (του Γηροκομείου) είναι για ένα (1) έτος και επομένως η θητεία των παραπάνω Δημοτικών Συμβούλων έληγε την 25/1/2012.
2. Όμως στο φάκελο υπήρχε και η από 27/10/2011 επιστολή του ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. Σεραφείμ με την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ. του Γηροκομείου προς το Δήμαρχο Πειραιά κ. Β. Μιχαλολιάκο, όπου ο άνω Μητροπολίτης ζητούσε την αντικατάσταση (αντιγράφω): «των ......... ευόρκως και μετ’ επιγνώσεως διακονησάντων το Ίδρυμα εριτίμων κυριών Ζωής Ρούσσου και Μελίνας Φύκια, προτείνομεν ομοφώνως τους εντιμότατους κύριον Π. ΚΟΥΒΑΤΣΟ και την κυρίαν Ε. ΣΑΡΡΗ-ΓΩΓΟΥ διακρινόμενους δια την πολυσχιδή εκδαπάνησιν των υπέρ της τοπικής κοινωνίας και εξιδιασμένως αγαπώντας το ημέτερον Ίδρυμα. Ευχαριστούντες εκ προοιμίου διατελούμεν μετά πλείστης τιμής και αγάπης.... Ο Μητροπολίτης Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ».
3. Ήταν φυσικό να επακολουθήσει πανδαιμόνιο και αναβρασμός προερχόμενος από πολλές αιτίες και από διαφορετικά πρόσωπα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
4. Σε ό,τι μας αφορά ως Δημοτική Κίνηση «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ» θεωρήσαμε απαράδεκτη την παρέμβαση του κ. Σεραφείμ και λίαν επιεικώς ιδιαίτερα άκομψη.
Α) την πρόωρη (από 27/10/2011) αίτηση αντικατάστασης των ομοφώνως ορισθέντων από το Δ.Σ. κ.κ. Μ Φύκια και Ζ. Ρούσσου των οποίων η θητεία έληγε την 25/1/2012, δηλαδή μετά τρίμηνο (!!!) από το έγγραφο του Μητροπολίτη.
Β) την υπόδειξη στο αιρετό θεσμικό όργανο του Δήμου Πειραιά, δηλαδή το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά, για την εκλογή των κ.κ. Π. Κουβάτσου, Πρόεδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και Ε. Σαρρή-Γώγου.
5. Ανεξάρτητα της εκτίμησης που μπορεί να τρέφουν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι στο πρόσωπο των κ.κ. Π. ΚΟΥΒΑΤΣΟΥ και Ε. ΣΑΡΡΗ είναι τουλάχιστον αχαρακτήριστο έως απαράδεκτο να υποδεικνύει ο Μητροπολίτης κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ έστω και με την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ. του Γηροκομείου στους αιρετούς Δημοτικούς Συμβούλους ποιους θέλει να έχει ως συνεργάτες του στο ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ, ωσάν να είναι ιδιοκτησιακό το θέμα!!!
6. Επί χρόνια θέτουμε και ξαναθέτουμε το θέμα των παρεμβάεων των θρησκευτικών αρχών στις Κρατικές-Δημοτικές λειτουργείες εξαιτίας του μη διαχωρισμού του Κράτους από την Εκκλησία και απλώς κάθε φορά επιβεβαιωνόμαστε. Είναι και ένας εκ των λόγων που τουλάχιστον εγώ προσωπικά δεν συμμετέχω σε γιορτές και επίσημες αργίες (π.χ. Θεοφάνεια ή ορκωμοσίες) όπου μπερδεύονται οι δύο εξουσίες γιατί για εξουσίες πρόκειται. Η Εκκλησία ας ασκεί το πνευματικό της έργο έξω από το Κράτος και το Κράτος να ασκεί τις πολιτικές του χωρίς να δέχεται καμία παρέμβαση της Εκκλησίας. Δυστυχώς κάποιοι θέλουν να παραμένουμε ως χώρα στο μεσαίωνα και κυρίως το πολιτικό σύστημα της διαπλοκής που έφερε τη χώρα στο χάος.
Πειραιάς, 11/01/2012
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΡΑΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΗ «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ»