Η διαδρομή Πειραιά - Σύνταγμα
Δεν συνηθίζω να μετακινούμε με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ομολογώ ότι είμαι από κείνους που πάνε με το αυτοκίνητο στο περίπτερο της γειτονιάς για να πάρουν τσιγάρα...
Τις προηγούμενες ημέρες, όμως, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω δύο φορές τον Ηλεκτρικό, τον οποίο θεωρούσα το πιο αξιόπιστο και αξιοπρεπές μέσο μαζικής μεταφοράς σε συνδυασμό με το ΜΕΤΡΟ. Άφησα το αυτοκίνητο στο Νέο Φάληρο (βρίσκεις εύκολα πάρκινγκ) και περπάτησα γύρω από το Στάδιο Καραΐσκάκη. Ανέβηκα τη σιδερένια σκάλα κι έβγαλα εισιτήριο. Κατέβηκα στο σταθμό του ΗΣΑΠ και περίμενα το τρένο. Λίγα λεπτά αργότερα έφτασε ο συρμός. Ήταν βρώμικος και σε άθλια κατάσταση. Μου έκανε εντύπωση που δεν υπήρχε κενή θέση, καθώς τα βαγόνια είχαν σχεδόν γεμίσει από τον Πειραιά. Στριμωγμένοι σαν τις ...τσιπούρες φθάσαμε στο Μοσχάτο. Ο συρμός σταματά και ξεκινά ξανά με καθυστέρηση πέντε λεπτών. Το ταξίδι συνεχίζεται, έχοντας αρχίσει να σπάνε τα νεύρα των περισσότερων επιβατών από τον απίστευτο συνωστισμό.
Αυτό όμως ήταν το λιγότερο, γιατί τα χειρότερα δεν τα είχαμε δει ακόμα.
Φθάνοντας στην Καλλιθέα, μας ενημερώνουν ότι ο συρμός αποσύρεται, καθώς δεν εκτελούνται τα λιγοστά δρομολόγια, λόγω έργων. Έξω από τον σταθμό θα επιβιβαστούμε λεωφορεία με το ίδιο εισιτήριο για να συνεχίσουμε μέχρι το Μοναστηράκι. (Την ενημέρωση αυτή δεν θεώρησαν σκόπιμο να την κάνουν στα εκδοτήρια καθώς δεν σκέφτηκαν πως μπορεί κάποιος επιβάτης να μην ήθελε να υποστεί αυτή την ταλαιπωρία).
Η περιπέτεια συνεχίστηκε στην άσφαλτο. Το διπλό μπλε λεωφορείο άρχισε να κινείται με χαμηλή ταχύτητα μέσα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους, προκειμένου να προσεγγίσει τους επόμενους σταθμούς του ΗΣΑΠ (Ταύρος,Πετράλωνα, θησείο, Μοναστήράκι).
Κάποια στιγμή το λεωφορείο σταματά στη Λεωφόρο Πειραιώς κοντά ΙΚΑ. "Μοναστηράκι" λέει ο οδηγός βαριεστημένα στους επιβάτες των πρώτων θέσεων που είχαν την απορία, γιατί έκανε στάση το λεωφορείο. Ορισμένοι παίρνουν με τα πόδια τον δρόμο για το σταθμό στο Μοναστηράκι, προκειμένου να πάρουν το ΜΕΤΡΟ. Άλλοι αναζητούν διαθέσιμο ταξί για Σύνταγμα...
Μ' άλλα λόγια, η διαδρομή Πειραιά - Σύνταγμα μετατράπηκε σε αφάνταστη ταλαιπωρία, αλλάζοντας στη σειρά αυτοκίνητο, τρένο, λεωφορείο και ταξί!
Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά; Η εικόνα διάλυσης του κράτους αποτυπώνεται (και) στις δημόσιες συγκοινωνίες, που χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους.
Μήπως, λοιπόν, η νέα κυβέρνηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής ζωής των πολιτών, αντί να κάνει τις γνωστές ''ασκήσεις επί χάρτου'' με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις υπουργείων;
Η διαδρομή Πειραιά - Σύνταγμα
Reviewed by
REPORTAZ
on
Δευτέρα, Οκτωβρίου 12, 2009
Rating:
5