Ελληνας εφοπλιστής φέρεται να ενορχήστρωσε σχέδιο που περιελάμβανε άνδρες που υποδύονταν τους πειρατές να επιτεθούν και να βάλουν φωτιά στο δεξαμενόπλοιό του, σε μια περίτεχνη απάτη με...
σκοπό να αναζητήσει 77 εκατ. δολάρια από ασφαλιστική εταιρεία, έκρινε δικαστήριο του Λονδίνου.
σκοπό να αναζητήσει 77 εκατ. δολάρια από ασφαλιστική εταιρεία, έκρινε δικαστήριο του Λονδίνου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Bloomberg, σκηνοθέτησε πειρατεία και εμπρησμό στο δεξαμενοπλοίο του, προκειμένου να κερδίσει από την ασφαλιστική του 70 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με όσα αποφάνθηκε δικαστής στο Λονδίνο.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το 2011, ο Μάριος Ηλιόπουλος δελέασε τον καπετάνιο, τον πρώτο μηχανικό του πλοίου και 7 άντρες του λιμενικού της Υεμένης να συμμετάσχουν σε συνωμοσία για δήθεν πειρατεία στο τάνκερ του.
Μετά από δικαστικές διαμάχες ετών ο δικαστής απέρριψε την αξίωση εταιρείας Suez Fortune Investments, συμφερόντων του Ηλιόπουλου για αποζημίωση από ασφαλιστικές.
«Η ολική απώλεια του Brillante Virtuoso προκλήθηκε από τον ιδιοκτήτη του, κ. Ηλιόπουλο. Τα κίνητρα των ένοπλων δεν ήταν να κλέψουν ή να ζητήσουν λύτρα για το πλοίο ή να κλέψουν από το πλήρωμα, αλλά να βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να διαπράξει μια απάτη εις βάρος των ασφαλιστικών εταιρειών», ανέφερε ο δικαστής.
Η καταστροφή του «Brillante Virtuoso» είναι μία απίθανη ιστορία που συνεχίστηκε πολύ μετά την ψεύτικη πειρατική επίθεση. Βρετανός εμπειρογνώμονας που προσλήφθηκε για να διερευνήσει την υπόθεση δολοφονήθηκε στην Υεμένη κατά τη διάρκεια της έρευνας.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, που υπογράφουν οι Franz Wild and Kit Chellel, δικηγόροι της Suez Fortune και της ασφαλιστικής εταιρείας Talbot Underwriting Ltd. που κέρδισε την υπόθεση, δεν απάντησαν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τα οποία ζητούνταν σχολιασμός επί του θέματος. Δεν ήταν δυνατή η επαφή με τον κ. Ηλιόπουλο όταν το Bloomberg News έστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κάλεσε τηλεφωνικά την πλοιοκτήτρια εταιρεία του στην Ελλάδα.
Κατά τον δικαστή Τίαρ, ο Ηλιόπουλος, ο οποίος είχε αγοράσει οκτώ δεξαμενόπλοια μεταξύ 2004 και 2008, άρχισε να εφαρμόζει το σχέδιό του διότι το πλοίο είχε αρχίσει να παρουσιάζει οικονομική ζημία εξαιτίας της κατάρρευσης των ναύλων το 2008.
Ο δικαστής ανέφερε επίσης: «Ο Ηλιόπουλος είχε κίνητρο να θέλει το σκάφος να υποστεί βλάβη από πυρκαγιά και συγκεκριμένα να κάνει ψευδείς ισχυρισμούς για τη συνολική απώλεια του σκάφους με το ποσό των περίπου 77 εκατομμυρίων δολαρίων (70 εκατομμυρίων ευρώ ), το οποίο, εάν επιτύχει, θα λύσει τις σοβαρές οικονομικές δυσκολίες στις οποίες αυτός και οι εταιρείες του βρίσκονταν εκείνη την περίοδο».
Στην απόφασή του, ο δικαστής θέτει υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία του κ. Ηλιόπουλου - κάτι που έχει ήδη κάνει ένας άλλος δικαστής σε προηγούμενες ακροάσεις. «Δεν μπόρεσε να καταθέσει σε αυτές τις ακροάσεις και προσπάθησε επίσης να αποκρύψει τα σχετικά αρχεία».
To τελευταίο δρομολόγιο του Brillante Virtuoso
Ο Μάριος Ηλιόπουλος είχε υποστηρίξει ότι οι δικηγόροι της Talbot Underwriting Ltd., οι ασφαλιστές, είχαν παραβιάσει τον νόμο, χρησιμοποιώντας ιδιωτικούς ανακριτές για να προσπαθήσουν να αποκτήσουν ιατρικά αρχεία, στοιχεία διαβατηρίου και αρχεία πτήσεων για τον ίδιο και τους συνεργάτες του. Οι δικηγόροι των ασφαλιστών τον κατηγόρησαν ότι ήταν πίσω από την κλοπή αυτών των ηλεκτρονικών μηνυμάτων, γεγονός που οδήγησε σε μια εχθρική διαμάχη στην οποία ο Ηλιόπουλος προειδοποίησε ότι οι κατηγορούμενοι εναντίον του θα θεωρηθούν υπεύθυνοι.
H εφοπλιστής Μ. Ηλιόπουλος ο οποίος καταδικάστηκε για την υπόθεση
Δικηγόροι της Suez Fortune και της ασφαλιστικής εταιρείας Talbot Underwriting Ltd. που κέρδισε την υπόθεση, δεν απάντησαν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τα οποία ζητούνταν σχολιασμός.
Δεν ήταν δυνατή η επαφή με τον Μ. Ηλιόπουλο όταν το Bloomberg News έστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κάλεσε τηλεφωνικά την πλοιοκτήτρια εταιρεία του στην Ελλάδα.