Κάτοικοι της Πειραϊκής, έξω από το Δημαρχείο και στα γύρω στενά, μοίρασαν ανακοινώσεις και μάζεψαν υπογραφές, καταγγέλλοντας τα...
σχέδια για την κατασκευή προβλητών, έξω από το λιμάνι, στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.
Την ίδια ώρα ομάδα των Ενεργών Πολιτών και της κίνησης Λιμάνι φιλικό στη Πόλη, ήσαν στον έβδομο όροφο, καταθέτοντας τις απόψεις τους για την αντίθεσή τους, στο Δήμαρχο και τους συνεργάτες του.
Πάντως ο Δήμαρχος Πειραιά είναι... χλωμό να υπέγραψε τη διαμαρτυρία, καθώς έχει μιλήσει απαξιωτικά για τον αγώνα των πολιτών της Πειραϊκής για τα σχέδια της ΟΛΠ ΑΕ, υποστηρίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πως όσα λένε δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, όπως τουλάχιστον την αντιλαμβάνεται ο ίδιος και οι Κινέζοι της Cosco...
Αν θέλετε μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις ανακοινώσεις των δύο πλευρών
Η ανακοίνωση του Δήμου Πειραιά
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης συναντήθηκε σήμερα στο γραφείο του με την Επιτροπή Κατοίκων Πειραϊκής, όπου συζητήθηκε ο προβληματισμός και οι ανησυχίες τους σχετικά με την προβλεπόμενη -από τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ που υπέγραψε το 2016 η Ελληνική Κυβέρνηση, αλλά είχε αποφασιστεί από το 2010 - επέκταση προβλήτας κρουαζιέρας, στο νότιο τμήμα του λιμανιού (Σχολή Ναυτικών Δοκίμων).
Ο Γιάννης Μώραλης άκουσε τις απόψεις τους και ανέλαβε πρωτοβουλία, προκειμένου να υπάρξει συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Όπως ανακοινώθηκε από το Δήμο Πειραιά, πρώτη επιδίωξη είναι - λέει- "η επικαιροποίηση της σκοπιμότητας της συγκεκριμένης επένδυσης, καθώς και η ενημέρωση για θέματα που αφορούν κυρίως τη λήψη μέτρων, ώστε αν τελικά προχωρήσει η επένδυση να μην υπάρξει περαιτέρω περιβαλλοντική ή κυκλοφοριακή επιβάρυνση για την πόλη".
Η ανακοίνωση των πολιτών
Οι κάτοικοι καλωσορίζουν το ενδεχόμενο ο Πειραιάς να γίνει λιμάνι εκκίνησης και αναχώρησης για κάποιους από τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων (home port), κάτι το οποίο δεν απαιτεί νέες προβλήτες, αλλά μόνο νέους σύγχρονους επιβατικούς σταθμούς μέσα στο λιμάνι καθώς και ξενοδοχεία και άλλες υποδομές στην πόλη για την εξυπηρέτηση των τουριστών πριν και μετά την κρουαζιέρα. Επισημαίνουν ότι η πόλη έχει ανάγκη να προσποριστεί μακροπρόθεσμα οφέλη, πράγμα που δεν μπορεί να της παράσχει ο επισφαλής κλάδος της κρουαζιέρας. Αντίθετα, προτείνουν να χαράξει ο Δήμος μία στρατηγική ανάδειξης του Πειραιά ως αυτόνομου πόλου έλξης επισκεπτών, Ελλήνων και ξένων, αντί μόνο του ρόλου του λιμανιού για την επίσκεψη στην Ακρόπολη. Αυτό προϋποθέτει προστασία και ανάδειξη του φυσικού τοπίου όλης της ακτογραμμής του Πειραιά, του αρχαιολογικού του πλούτου, τη δημιουργία του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων, τη φροντίδα για καθαρή ατμόσφαιρα κλπ.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Μώραλης και οι εκπρόσωποι των πολιτών, μετά από γόνιμο διάλογο, συμφώνησαν να ζητήσουν επανεξέταση της σκοπιμότητας της νότιας επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας σε από κοινού συναντήσεις με τους άμεσα εμπλεκομένους (ΥΠΕΝ και ΟΛΠ/COSCO). Ήδη κλείστηκε η συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και εκκρεμεί το ραντεβού με τον ΟΛΠ. Επίσης συμφώνησαν ότι θα επαναλάβουν τις μεταξύ τους συναντήσεις για το θέμα".
Η ανακοίνωση των πολιτών
"Οι κινήσεις πολιτών ‘’Eνεργοί Πολίτες της Πειραϊκής ’’ και ‘’Λιμάνι φιλικό στην πόλη!’’ συναντήθηκαν την Παρασκευή, 11 Μαΐου 2018, με τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Μώραλη, για το θέμα της νότιας επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας μπροστά στη Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή Ακτή.
Οι εκπρόσωποι των πολιτών επισήμαναν ότι η νότια επέκταση είναι ένα παλιό σχέδιο το οποίο εγκρίθηκε το 2010, ερήμην των κατοίκων και με βάση τα δεδομένα της εποχής, που μετά 8 έχουν ανατραπεί, και γι’ αυτό χρειάζεται επανεξέταση ως προς τη σκοπιμότητα και τη χρησιμότητά του έργου με τα σημερινά δεδομένα.
Ενδεικτικά:
1.Οι υπέρμετρες προσδοκίες της εποχής εκείνης για ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο δεν επαληθεύτηκαν. Αντίθετα, η τάση είναι πτωτική. 2. Τα μεγέθη των κρουαζιερόπλοιων γιγαντώθηκαν και κατέστησαν ακατάλληλα για τα νησιά του Αιγαίου. 3. Οι ίδιες οι εταιρείες της κρουαζιέρας έχουν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να σέβονται τη φέρουσα ικανότητα κάθε τόπου για να προστατεύσουν το προϊόν τους. Επειδή το οδικό δίκτυο του Πειραιά δεν μπορεί να στηρίξει ταχεία μεταφορά με πούλμαν των χιλιάδων επιβατών κρουαζιέρας προς την Αθήνα και πίσω, οι εταιρείες δεν στέλνουν στον Πειραιά περισσότερα από 5 πλοία την ίδια μέρα, ενώ διαθετουμε 10 προβλήτες για κρουαζιερόπλοια. Ανάλογες ρυθμίσεις έχουν γίνει και στη Σαντορίνη, το Ντουμπρόβνικ και αλλού. 4. Η συμβολή του τουρίστα της κρουαζιέρας στην τοπική οικονομία απεδείχθη ασήμαντη, γιατί όλα του προσφέρονται μέσα στο πλοίο προπληρωμένα (all-inclusive).
Οι κάτοικοι τόνισαν ότι οι νέες προβλήτες έξω από το λιμάνι μπροστά στη Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή είναι ένα περιττό φαραωνικό έργο που θα καταστρέψει τη θάλασσα και την ιδιαιτέρου κάλλους Πειραϊκή Ακτή με το Κονώνειο Τείχος, θα ‘θάψει’ το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή και θα πνίξει τη Σχολή Δοκίμων. Κάποιοι επιμένουν να γίνει το έργο μόνο γιατί λεφτά υπάρχουν (120 εκ. Ευρώ από ΕΣΠΑ), ποσό που μπορεί να λύσει το κυριότερο πρόβλημα του Πειραιά, το κυκλοφοριακό, αν διατεθεί για την υπογειοποίηση των γραμμών ΗΣΑΠ από Νέο Φάληρο μέχρι Πειραιά.
Οι κάτοικοι καλωσορίζουν το ενδεχόμενο ο Πειραιάς να γίνει λιμάνι εκκίνησης και αναχώρησης για κάποιους από τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων (home port), κάτι το οποίο δεν απαιτεί νέες προβλήτες, αλλά μόνο νέους σύγχρονους επιβατικούς σταθμούς μέσα στο λιμάνι καθώς και ξενοδοχεία και άλλες υποδομές στην πόλη για την εξυπηρέτηση των τουριστών πριν και μετά την κρουαζιέρα. Επισημαίνουν ότι η πόλη έχει ανάγκη να προσποριστεί μακροπρόθεσμα οφέλη, πράγμα που δεν μπορεί να της παράσχει ο επισφαλής κλάδος της κρουαζιέρας. Αντίθετα, προτείνουν να χαράξει ο Δήμος μία στρατηγική ανάδειξης του Πειραιά ως αυτόνομου πόλου έλξης επισκεπτών, Ελλήνων και ξένων, αντί μόνο του ρόλου του λιμανιού για την επίσκεψη στην Ακρόπολη. Αυτό προϋποθέτει προστασία και ανάδειξη του φυσικού τοπίου όλης της ακτογραμμής του Πειραιά, του αρχαιολογικού του πλούτου, τη δημιουργία του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων, τη φροντίδα για καθαρή ατμόσφαιρα κλπ.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Μώραλης και οι εκπρόσωποι των πολιτών, μετά από γόνιμο διάλογο, συμφώνησαν να ζητήσουν επανεξέταση της σκοπιμότητας της νότιας επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας σε από κοινού συναντήσεις με τους άμεσα εμπλεκομένους (ΥΠΕΝ και ΟΛΠ/COSCO). Ήδη κλείστηκε η συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και εκκρεμεί το ραντεβού με τον ΟΛΠ. Επίσης συμφώνησαν ότι θα επαναλάβουν τις μεταξύ τους συναντήσεις για το θέμα".