Σε απεργία πείνας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ότι προχώρησε ο πλοιοκτήτης της Golden Star Ferries Γιώργος Στεφάνου από σήμερα...
το απόγευμα.
Ο Γιώργος Στεφάνου διαμαρτύρεται γιατί ο αρμόδιος υπουργός Π. Κουρουμπλής κωλυσιεργεί στην υπογραφή δρομολογίου της εταιρείας με αποτέλεσμα η Golden Star Ferries να οδηγείται σε οικονομική καταστροφή.
Όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή του:
«Είμαι ο Γιώργος Στεφάνου, ιδιοκτήτης της Golden Star Ferries και βρίσκομαι στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στις 17:00 ώρα αρχίζω απεργία πείνας και παραμένω στον 5ο όροφο του υπορυγείο διαμαρτυρόμενος για την επαναλαμβανόμενη αρνητική και καταστροφική στάση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής ενάντια στην ακτοπλοϊκή εταιρεία μας Golden Star Ferries.
Σας γνωρίζω ότι ο υπουργός κωλυσιεργεί/αρνείται να υπογράψει τα εγκεκριμένα από το Σ.Α.Σ δρομολόγιο μας, με αποτέλεσμα η εταιρεία μας να είναι κλειδωμένη στο να πουλάει εισιτήρια και οδηγούμεθα στην οικονομική καταστροφή.
Ζητώ από την κυβέρνηση και αντιπολίτευση άμεση επέμβαση ώστε να εξετάσει την αρνητική στάση του κ. Κουρουμπλή προς την Golden Star Ferries και να ερευνηθούν σε βάθος τα αίτια αυτής της καταστροφικής στάσης του».
Πρωτοφανή τροπή πήρε η προσπάθεια των μετόχων της Golden Star Ferries να δρομολογήσουν εκπρόθεσμα δύο νέα τους ταχύπλοα στις Κυκλάδες κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Και αυτό διότι ο πλοιοκτήτης της ακτοπλοϊκής Γιώργος Στεφάνου που αγόρασε τα δύο πλοία στα τέλη του 2017 και συνάντησε την επιφυλακτικότητα του αρμόδιου Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να του εγκρίνει αίτημα δρομολόγησης, με ανακοίνωσή του ανήγγειλε απεργία πείνας έξω από το γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος, όπως ισχυρίζεται η πλευρά Στεφάνου, έχει το δικαίωμα με απόφασή του να επιτρέψει κατ’ εξαίρεση τη δρομολόγηση.
Πλην όμως ο υπουργός δεν δέχτηκε προσώρας το αίτημα ούτε για τα ταχύπλοα –καθώς η σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους έχει καθαρογραφεί– ούτε τα δρομολόγια για τα συμβατικά, αφού και αυτά που ζητεί ο εφοπλιστής έχουν επιπτώσεις στους άλλους ακτοπλόους. Ακόμα περισσότερο, καθώς, όπως προκύπτει, υπάρχουν επιστολές από δημάρχους ή άλλους φορείς νησιών με κορεσμένα και ανεπαρκή λιμάνια, όπως η Νάξος ή η Σαντορίνη, σύμφωνα με τις οποίες δεν μπορούν να δεχτούν παραπάνω κίνηση, ειδικά τις ώρες που ζητεί η Golden Star. Μάλιστα, σχετική επιστολή φέρεται να έχει στείλει και η Hellenic Seaways για τα συμβατικά, ενώ παραστάσεις στους αρμοδίους έχουν κάνει για τα ταχύπλοα και η Seajets και άλλες εταιρείες που διαμαρτύρονται για τις επιβαρύνσεις στη λειτουργία τους αλλά και στην αγορά, τη στιγμή που εκείνοι διασφάλισαν εμπρόθεσμα τα δρομολόγιά τους. Το θέμα αναμένεται να διαρκέσει, καθώς ο υπουργός παρέπεμψε τις ενστάσεις των ανταγωνιστών του Γ. Στεφάνου για τα συμβατικά σε δύο διευθύνσεις του υπουργείου για τη διακρίβωση των καταγγελλομένων.
Επισημαίνεται πως δεν πρόκειται για δρομολόγια σε νησιά με ανεπαρκή συγκοινωνία αλλά για τα «καλοκαιρινά φιλέτα». Είναι χαρακτηριστικό πως η Golden Star ζητεί να δρομολογήσει δύο νέα ταχύπλοα «χιαστί» (το ένα θα πηγαίνει όταν το άλλο θα επιστρέφει) στις γραμμές Πειραιάς-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Νάξος-Μύκονος-Πάρος-Ιος και αντίστροφα Σαντορίνη-Νάξος-Πάρος-Μύκονος-Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.
Η εταιρεία του ελέγχει συνολικά πέντε ακτοπλοϊκά, ενώ συμφερόντων του ιδίου και του αδελφού του φέρεται να είναι και άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται με στόλο επτά ποντοπόρων πλοίων στη φορτηγό ναυτιλία.