Latest News

Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

Μακάβρια διαμάχη για το άναμμα καντηλιών στο νεκροταφείο Σχιστού


Σειρά αντιδράσεων προκαλεί η επιχείρηση μαζικής «αφής καντηλιών» σε νεκροταφεία...
της χώρας! Εντός των επομένων ημερών αναμένεται η διεξαγωγή διαγωνισμού για να ανατεθεί σε ειδική εταιρεία το άναμμα των καντηλιών στα 5000 μνήματα του κοιμητηρίου Σχιστού, όπου και θα επιβάλλεται «υποχρεωτική» καταβολή χρημάτων από τους συγγενείς των νεκρών.   

Το σχετικό έργο διεκπεραιωνόταν από μεμονωμένους ιδιώτες με προαιρετικό χαρακτήρα, ενώ τώρα φαίνεται να υπάρχει ανάληψη πλήρους έργου … φλόγας στα μνήματα, από νέα επιχείρηση.  
                
Εκατοντάδες συγγενείς θανόντων κάνουν λόγο για εκμετάλλευση   ακόμη και της … θλίψης τους και της προσπάθειάς τους να αποτίσουν τιμή στους οικείους τους.   

Πρόκειται για μια άγνωστη, «καινοτόμο» όσο και … μακάβρια    επιχειρηματική δραστηριότητα που προκαλεί πολλές διαμαρτυρίες, με κύρια διαπίστωση ότι πλέον επιχειρείται η άντληση επιπλέον χρημάτων και το κέρδος ακόμη κι από την πολύχρονη θλίψη των πολιτών για την απώλεια των δικών τους ανθρώπων.
        
Σε πολυσέλιδη λοιπόν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν προ μερικών ημερών, μέσω του δικηγόρου Αθηνών κ Γιώργου Παπαδάκη, 179 πολίτες αναφέρουν ότι «είμαστε πλησιέστεροι συγγενείς θανόντων που έχουν ταφεί στο κοιμητήριο Σχιστού το οποίο διοικείται από το Σύνδεσμο Δήμων Πειραιά και Δυτικής Αττικής για την ίδρυση κοινού νεκροταφείου. Βάσει σύμβασης μας παραχωρήθηκε χώρος (τάφος), τριετούς διάρκειας, εντός του νεκροταφείου για την ταφή του οικείου μας προσώπου. Ολοι μας επιμελούμαστε τους τάφους των οικείων μας, αποδίδοντας σε αυτούς τιμές και ασκώντας τα θρησκευτικά-λατρευτικά μας καθήκοντα επί των ταφικών μνημείων ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Μεταξύ των εκδηλώσεων τιμής προς τους νεκρούς μας, αλλά και στο πλαίσιο της λατρείας μας κατά την ορθόδοξη πίστη, επιμελούμαστε και την αφή του καντηλιού που βρίσκεται σε έκαστον τάφο, φροντίζοντας να διατηρείται αυτό πάντα αναμμένο προς ένδειξη τιμής προς τον νεκρό και σύμφωνα με το χριστιανικό τυπικό και την ορθόδοξη παράδοση. Επειδή όμως είναι δε έχουμε πάντα την δυνατότητα να βρεθούμε στον τάφο εγκαίρως και τακτικά για την αφή του καντηλιού και την αντικατάσταση των αναλωσίμων του (λάδι καντηλιού, φυτίλι κ.λ.π), έχουμε παράλληλα συμβληθεί με εξειδικευμένο και νόμιμο καθόλα επαγγελματία ο οποίος έχοντας κάνει σχετική έναρξη στην εφορία και εκδίδοντας τα νόμιμα παραστατικά, μας παρέχει υπηρεσίες αφής των καντηλιών και περιποίησης των τάφων, προσφέροντάς μας ψυχική ηρεμία και ασφάλεια με το να γνωρίζουμε ότι δεν θα σβήσει το καντήλι του οικείου μας αν για αντικειμενικούς λόγους δεν κατορθώσουμε να μεταβούμε εγκαίρως και τακτικώς στο νεκροταφείο του Σχιστού. Κι άλλοι ιδιώτες στο συγκεκριμένο κοιμητήριο προσφέρουν παρόμοιο έργο. Το νεκροταφείο δεν παρέχει υπηρεσία αφής καντηλιών, η οποία βεβαίως και να παρείχετο θα ήταν ούτως ή άλλως προαιρετική για όποιον ήθελε τυχόν να συμβληθεί με το καθού για την παροχή της υπηρεσίας αυτής και όχι με τρίτον επιτηδευματία όπως εμείς».

Ωστόσο στη συνέχεια οι συγγενείς των θανόντων διαμαρτύρονται με την πρόθεση του διαδημοτικού Συνδέσμου που έχει αναλάβει την διαχείριση του νεκροταφείου να αναθέσει σε συγκροτημένη εταιρεία το «άναμμα των καντηλιών» και να μην επιτρέπει την παρουσία άλλων ιδιωτών. Μία επιλογή, που όπως υποστηρίζουν, μπορεί να τριπλασιάσει το κόστος των χρημάτων που καταβάλουν τώρα για το άναμμα των κεριών στα μνήματα των οικείων τους!   
          
Όπως σημειώνουν οι συγγενείς των νεκρών για την «μάχη του καντηλιού» στο νεκροταφείο Σχιστού «οι ανωτέρω αυθαίρετες ενέργειες  έρχονται σε αντίθεση με την κείμενη νομοθεσία περί κοιμητηρίων, δεν βρίσκουν έρεισμα στον κανονισμό του Κοιμητηρίου ή σε οποιαδήποτε διάταξη νόμου, προσβάλουν την εν γένει προσωπική ελευθερία μας απαγορεύοντας σε εμάς όπως δια ελευθέρως επιλεγέντων από εμάς επιτηδευματιών να αποδώσουμε τις δέουσες τιμές στους οικείους μας και να τελέσουμε κανονικά τα λατρευτικά και θρησκευτικά μας καθήκοντα που σχετίζονται με τον νεκρό».

Και συμπληρώνουν: «αν δηλαδή δεν είναι δυνατή η αποκλειστικότητα στο μείζον (ταφή νεκρού, κηδεία, μνημόσυνο κ.λ.π) που αφορά σημειωτέον και την ίδια την μορφή ,την τάξη και την καθαριότητα του κοιμητηρίου, πώς θα μπορούσε να είναι στο έλασσον (αφή καντηλιού), η οποία είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και ουδόλως αφορά το νεκροταφείο, αφού δεν σχετίζεται με την ευταξία και την καθαριότητα του χώρου;».tovima.gr